Noodgedwongen moest ik wederop 250 Km rijden nan R`dam naar Nijmegen.
Ik dacht slim te zijn om te wachten tot het sneeuwfront voorbij was.
Om 11:00uur weggereden, en als bij Giessendam haalde ik het slechte weer in.
Vanaf Alblasserdam mag je 120Km rijden, en dat deed ik dus ook

Dat kon ook omdat ik een week eerder de Michelin Alpine winterbanden eronder had gedaan.
Op het linker spoor was het wat minder, en veel rijders bleven met hun zomerbanden op het rechter spoor.
Terwijl ik er stevig de sokken erin had, waren er toch ook sukkels die pogingen deden om vrachtwagens in te halen, en dus in die fijne spray kwamen, waar je echt nauwelijks zicht hebt.
Na zo`n inhaal actie bleven ze net voor de vrachtwagen rijden, en laten het overige verkeer niet voorbij gaan

Na Gorinchem mag je 130Km rijden, en ook dat deed ik dus.
Verbazingwekkend hoe de Alpine banden hun goede grip behielden......
Naarmate ik verder oostelijk kwam werden de omstandigheden toch wel wat slechter, maar voor mij bleef de Safrane goed controleerbaar.
Het zal niemand verbazen dat er geen enkele auto mij voorbij kwam

Toch had ik op een gegeven ogenblik een Safrane ingehaald die met mij meereed...
Hij zal dan ook beslist winterbanden eronder hebben gehad

Nieuwsgierig als ik ben, wilde ik wel weten of dat er één was uit het forum is.
Dus even laten afzakken en hem voorbij laten gaan en m`n vrouw het kenteken laten noteren, en de was:
ZD-ZV-65
Dat is een 2.0 uit 4/1999 kleur 903, eigenaar sinds 5/2003.
Hij heeft dus zijn Safrane haast 10j.
Nadat de gegevens genoteerd waren, ging het tempo weer naar 130Km.(mag daar maar 120

De 2.0 reed nog enige tijd met mij op toch hij moest afslaan.....??
Na 70min had ik de 125km erop zitten.
`Was wel inspannend en scherp opletten, maar er was geen seconde erbij dat ik een echt risico heb genomen, of dat ik ik de problemen ben gekomen.
Het is ook niet een kwestie dat ik "geluk" heb gehad, maar meer dat ik mijn Safrane volledig onder controle heb en ik heel goed kan anticiperen en inschatten wat andere weggebruikers zouden kunnen gaan doen.
Menigeen zal het misschien daar niet mee eens zijn...
Gr Albert