Safrane V6-24v op LPG met kapotte versnellingsbak te koop

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
Ad-orgel

Safrane V6-24v op LPG met kapotte versnellingsbak te koop

Bericht door Ad-orgel »

Ik heb na lang wikken en wegen besloten om van mijn Safrane, waarvan de automatische versnellingsbak kapot is, afscheid te nemen. Ik mocht van mijn garage even Peugeot 607 lenen, overigens geen V6 maar een erg luxe 2.2. (met automaat, leer, xenon, navigatie etc.). Ook een fijne auto, wel wat bezadigder als mijn Safrane, maar ik vind dat deze Peugeot het wint qua comfort.

Deze Peugeot kan ik kopen voor een schappelijke prijs. Na enige tijd dubben, besloot ik mede gelet op de kosten voor een versnellingsbakrevisie, mezelf te verwennen door de Peugeot te kopen, totdat…, ik er achter kwam dat hierin precies dezelfde versnellingsbak ligt als in mijn Safrane (ZF4HP20). Toen was ik (even) genezen, maar na hier en daar mijn licht opgestoken te hebben, besloot ik uiteindelijk toch de Peugeot te kopen.

Dat betekent dat mijn Safrane (een 3.0 V6-24v) beschikbaar is. Hij is van december 1999 en het is de meest luxe versie (RXT met leer, xenon en navigatie). De kilometerstand is 176.008. Verder ligt er een LPG-installatie (Vialle LPi) in, die nog maar ruim 45.000 km gefunctioneerd heeft. Ruim een jaar geleden is de distributieriem vervangen en nog een aantal andere kleinere zaken. Ik "verzorgde" de auto altijd goed en was er ook wel zuinig op. Afgezien van een paar krassen op het dak ziet de auto er perfect uit. Alleen even de versnellingsbak laten reviseren en je heb perfecte V6 op LPG. Misschien is er iemand die deze combinatie ziet zitten en gaat voor een bakrevisie (dat kost grofweg tussen de € 2.500,00 en € 3.000,00). Het kan ook zijn dat iemand een donor-auto van dit type wil. En als ik hem niet heel verkopen kan, dan maar in stukjes.

Ik probeer hem eerst heel te verkopen. Pas als dat niet lukt verkoop de meest gewilde onderdelen (bijv. de velgen, het leren bankstel de LPG-installatie (overzetten kost ruim € 1.000,00) e.d.) Als je interesse hebt, kan je me eventueel bellen. (06-45069593).

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Ad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ad-orgel op 23 okt 2010, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Toch wel een heel trieste geschiedenis Ad....
Had jij al eens contact met Bart opgenomen??

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

AlbertP schreef:Toch wel een heel trieste geschiedenis Ad....
Had jij al eens contact met Bart opgenomen??
Gr Albert
Tja, Albert, het is hartstikke zonde; ik heb er ook een poosje over gedaan voordat ik zover was en vooralsnog hou ik hem nog even heel. Misschien is er nog een liefhebber die voor een bakrevisie gaat.

Ik heb Bart gesproken. Hij wilde mij ook wel helpen. Hij dacht voor het uit- en inbouwen 6 tot 8 uur nodig te hebben. De bak zou dan door Bas Risseeuw gereviseerd kunnen worden. Die heb ik ook gesproken en dat moest ca. € 1.800,00 kosten. Het zal misschien wel iets schelen, maar sinds de oprichting van autobedrijf Klijnsmit in Nieuw-Beijerland (al ca. 30 jaar geleden) ben ik daar klant tot volle tevredenheid, echt nog nooit trammelant gehad. En ze trekken daar echt het vel niet over je neus en toch lopen daar wel een paar vaklui rond. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze dan - nu ik een probleem heb - voorbij lopen om een paar honderd euro's goedkoper uit te zijn en bovendien wel een luxe auto mogen rijden voor een paar centen zolang ik niks heb. Dus het stond al vast dat ik met Klijnsmit zaken zou doen en ja..., het is de Peugeot geworden.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Hey Ad, heel jammer van de Safrane en dat met nog zo`n lage km. stand...Ik hoop dat een liefhebber hem koopt. Wat de Peugeot betreft: volgens mij heb je een goede keuze gedaan. Het zou ook mijn keuze zijn.... [smilie=thumbupwink.gif]
de k@bouter

Bericht door de k@bouter »

Hoi ad,

Zonder van zo'n mooie v6 zeg, je zou bijna denken dat die bak het resultaat is van een fabrieksfout. Daarentegen is die Peugeot ook een hele fijne auto en dat je je garage zo trouw blijft is ook wel heel mooi natuurlijk. En verder ben ik eigenlijk wel blij dat je niet naar mijn auto bent komen kijken want ik ben toch nog wel heel erg blij dat ik m heb haha, we houden m dus nog lekker. Succes met de verkoop in ieder geval!

Gr, wouter
Bart V6 24V

Bericht door Bart V6 24V »

Hallo Ad,

U heeft een PM.

Groet,
Bart.
R25 V6 Turbo Baccara 1990 -- Safrane Initiale 1997 -- R25 V6 Injection 1989 -- Espace Initiale V6 24V 2001
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

Bart V6 24V schreef:Hallo Ad,
U heeft een PM.
Groet, Bart.
Hoi Bart,

Je hebt een PM terug.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

Ik heb de Saf verkocht aan iemand uit Venlo die de bak gaat reviseren. De koper heeft al meer Safranes gereden, maar nog nooit een V6 en dat wilde hij nog graag. Een Safraneliefhebber dus.

Bart, je hebt een PM.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Ondanks dat jouw Safrane niet gesloopt wordt, en alsnog een second chance krijgt, blijft het toch nog steeds triest om op deze manier je Safrane af te moeten staan.
Wel is het prettig te weten dat hij in liefhebbers handen komt.
En wie weet, kom je ooit eens weer terecht in een mooie Safrane :wink: :wink: :wink:

Hopelijk blijf je wel meelezen en schrijven, en vertel jij je bevindingen over je nieuwe voiture,
want velen zien die Peugot als vervanger voor de Safrane.
Het is een auto met prachtige lijnen.
Helaas is de instap en de breedte op schouder hoogte voor mij te klein.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

AlbertP schreef:Ondanks dat jouw Safrane niet gesloopt wordt, en alsnog een second chance krijgt, blijft het toch nog steeds triest om op deze manier je Safrane af te moeten staan.
Hopelijk blijf je wel meelezen en schrijven, en vertel jij je bevindingen over je nieuwe voiture, want velen zien die Peugot als vervanger voor de Safrane.
Het is een auto met prachtige lijnen.
Helaas is de instap en de breedte op schouder hoogte voor mij te klein.

Gr Albert
Ja, Albert inderdaad jammer om zo van je Safrane af te komen. Ik ben er dan ook nog steeds niet aan gewend en inmiddels dienen de eerste probleempjes zich al aan met de Peugeot (alarm, airbag). Ik weet nog niet of ik deze lang zal hebben; het is nog niet mijn ding, maar misschien komt het nog. De Safrane was ook niet vrij van problemen. Misschien komt de Citroën C5 ook in aanmerking als een goede opvolger van de Safrane. Is die qua instap niet beter voor jou? Ik zie me niet meer terecht komen in een Safrane, maar ja je weet nooit.
Ik vind de Peugeot 607 een mooie auto, maar persoonlijk vind ik de Safrane er niet voor onder doen.
Ik blijf wel meelezen op het forum en misschien post ik nog weleens wat en ik houd jullie wel op de hoogte over het wel en wee van de Peugeot.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
sjoerd

Bericht door sjoerd »

Ik denk dat de meeste Safranerijders toch echt op definitieve waardedaling van onderstaande auto's wacht.... IK WEL!

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/2UCEF/algemeen.htm
Renault Safrane 2.5 RXT automaat 1998 EXIT
Volvo V70 2.4 Bi fuel 2000 EXIT
Volvo C70 2.3 T5 G3 241 PK 1999 EXIT
Audi A6 Avant TDI 2004
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Ad-orgel schreef:Ik heb de Saf verkocht aan iemand uit Venlo die de bak gaat reviseren. De koper heeft al meer Safranes gereden, maar nog nooit een V6 en dat wilde hij nog graag. Een Safraneliefhebber dus.
tijd dus dat hij zich introduceert op het forum.
Als hij nou eens een fotoreportage maakt van de revisie, dan kunnen we straks ook 'even' zo'n bak reviseren. :wink:
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Plaats reactie