Deze Peugeot kan ik kopen voor een schappelijke prijs. Na enige tijd dubben, besloot ik mede gelet op de kosten voor een versnellingsbakrevisie, mezelf te verwennen door de Peugeot te kopen, totdat…, ik er achter kwam dat hierin precies dezelfde versnellingsbak ligt als in mijn Safrane (ZF4HP20). Toen was ik (even) genezen, maar na hier en daar mijn licht opgestoken te hebben, besloot ik uiteindelijk toch de Peugeot te kopen.
Dat betekent dat mijn Safrane (een 3.0 V6-24v) beschikbaar is. Hij is van december 1999 en het is de meest luxe versie (RXT met leer, xenon en navigatie). De kilometerstand is 176.008. Verder ligt er een LPG-installatie (Vialle LPi) in, die nog maar ruim 45.000 km gefunctioneerd heeft. Ruim een jaar geleden is de distributieriem vervangen en nog een aantal andere kleinere zaken. Ik "verzorgde" de auto altijd goed en was er ook wel zuinig op. Afgezien van een paar krassen op het dak ziet de auto er perfect uit. Alleen even de versnellingsbak laten reviseren en je heb perfecte V6 op LPG. Misschien is er iemand die deze combinatie ziet zitten en gaat voor een bakrevisie (dat kost grofweg tussen de € 2.500,00 en € 3.000,00). Het kan ook zijn dat iemand een donor-auto van dit type wil. En als ik hem niet heel verkopen kan, dan maar in stukjes.
Ik probeer hem eerst heel te verkopen. Pas als dat niet lukt verkoop de meest gewilde onderdelen (bijv. de velgen, het leren bankstel de LPG-installatie (overzetten kost ruim € 1.000,00) e.d.) Als je interesse hebt, kan je me eventueel bellen. (06-45069593).
Ik ben benieuwd.
Groeten,
Ad