sjoerd schreef:Goede tip:
Koop mijn auto.
Dat is een mooie Volvo, maar voor mij teveel sportuitvoering en ik zou liever een wat hogere auto willen, zoals de Vel Satis. Je andere tips neem ik ter harte.
WillemS schreef:Ik vind de Saf.met Porsche/Volvo-blokken de beste Renault ooit gemaakt, natuurlijk slijten auto's. maar deze Saf. is eenvoudig te repareren. Dus rij Saf ook al verklaren mensen je voor Maf.
mvg. WillemS
Mijn Saf heeft geen Porsche/Volvo blok naar ik meen. De 24 klepper V6 is volgens mij een produkt van samenwerking tussen Renault en PSA. Naast Renaults zijn er ook Peugeots en Citroëns mee uitgerust. Deze V6 is onderhoudsgevoeliger dan bijv. het 5 cilinder Volvo blok. Bovendien draait deze motor niet altijd even jofel, terwijl ook de versnellingsbak die aan deze motor hangt niet tot één van de meest bedrijfszekere behoort. Verder is de Saf natuurlijk een fijne auto, waaraan verder niet zo gauw iets kapot gaat. Overigens heeft nog nooit iemand mij voor maf verklaard omdat ik in een Saf rijd.
AS1 schreef:Ik zou alles waar Renault op staat uit de periode 2001-2004 vermijden. Vanaf 2005 hebben ze het weer onder controle. De Laguna III scoort nu beter op betrouwbaarheid dan op looks. Dat is voor het eerst bij Renault.
Ik heb even een Laguna V6 uit 2002 gehad, maar dat beviel niet; die auto maakte een fragiele indruk, waar ik geen vertrouwen in had. Ik heb deze weer snel weg gedaan en weer een Safrane (mijn huidige) gekocht. De Laguna II fase 2 is al veel beter dan de fase 1.
Ik denk dat het verstandiger is om eerst de nieuwe distributieriem in mijn Safrane maar te verslijten. Bovendien vind ik de Saf mooier dan de Vel.
Groeten,
Ad