Morgenochtend ga ik hem halen, samen met Shamrock, in Gorinchem. Ben er hartstikke blij mee
Ik ben weer terug!
Ik ben weer terug!
Morgenochtend ga ik hem halen, samen met Shamrock, in Gorinchem. Ben er hartstikke blij mee
Laatst gewijzigd door Hugo op 05 jan 2010, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Prima Hugo !!!!!!
Een goeie keuze die 12 klepper, is nog redelijk betaalbaar en heerlijk die 6 pitter om te rijden...
Heel veel rijplezier en ......tot op de Limbo meeting !!!!!
Gr Albert
Een goeie keuze die 12 klepper, is nog redelijk betaalbaar en heerlijk die 6 pitter om te rijden...
Heel veel rijplezier en ......tot op de Limbo meeting !!!!!
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
vanaf begin 1-4-2010
De Espace heb ik met een leuke winst kunnen verkopensjoerd schreef:Wat is er met de Espace gebeurd? toch niet nog een ongelukje?
Die auto was eigenlijk echt veel te groot. Na de verkoop heb ik me effe moeten behelpen met een Suzuki Alto, die ik nu als 2e auto voor mijn vrouw blijf houden.
Inmiddels is de huidige Safrane al de 5e in rij. Ooit, in september 2004, ben ik besmet met het Safvirus door de PhaseI van Shamrock over te nemen en eigenlijk wil ik niks anders meer. Het is zo'n comfortabele en ruime auto; er is geen tweede in dit soort
Vanuit Gorinchem zijn we doorgereden naar Hoogvliet, waar een Baccara uit 1994 te koop stond. Dit is hem dus uiteindelijk geworden:

Na afloop nog effe een illegale meeting belegd bij Albert in Spijkenisse. Nou Albert, het was geen goed idee van jou om buiten te BBQen met deze temperatuur
Hij staat al op de homepage van de RSCL: http://home.kpn.nl/%20~6171tv12/ledengallerij.htm
Nou Hugo, het was gelukkig niet zooooo koud, maar BBQen doen we bij betere temperaturen.
Echt, je hebt een heeel leuke en bijzondere Safrane gekocht en dat voor een mooi bedrag
De grill is daar het voorbeeld van ..... een BACCARA !!!!!!
Omdat je geen problemen op de terug weg meldde, mag ik er vanuit gaan dat die goed is verlopen
Wel nog even de aanpassing maken voor je dimlicht schakelaar....
Hieronder een kleine beschrijving die ik ook aan Rop heb gestuurd....
Hai Rop,
Hier even een schemaatje voor het plaatsen van een relais tbv het dimlicht.
De 1e tekening zie je dat de stroom direct van de lichtschakelaar naar het de lamp gaat.
Dat betekend dat 2 lampen a 55W= 110W, dus haast 10Amp. door de schakelaar gaan.
Dat is erg (teveel) voor die schakelaar, en brand daarom door....
Het schema daaronder zie je dat de draad van de lichtschakelaar wordt door geknipt,
en er een 12V relais ertussen wordt geplaatst.
Hierdoor hoeft de lichtschakelaar slechts een fractie van de stroom te schakelen,
terwijl de echte grote stroom door het relais gaat.
Nu kan je ook bv 2x 100W H1 lampen plaatsen zonder dat de lichtschakelaar zal doorbranden.
Dan wel afzekeren met bv 20Amp zekering.

Gr Albert
Echt, je hebt een heeel leuke en bijzondere Safrane gekocht en dat voor een mooi bedrag
Omdat je geen problemen op de terug weg meldde, mag ik er vanuit gaan dat die goed is verlopen
Wel nog even de aanpassing maken voor je dimlicht schakelaar....
Hieronder een kleine beschrijving die ik ook aan Rop heb gestuurd....
Hai Rop,
Hier even een schemaatje voor het plaatsen van een relais tbv het dimlicht.
De 1e tekening zie je dat de stroom direct van de lichtschakelaar naar het de lamp gaat.
Dat betekend dat 2 lampen a 55W= 110W, dus haast 10Amp. door de schakelaar gaan.
Dat is erg (teveel) voor die schakelaar, en brand daarom door....
Het schema daaronder zie je dat de draad van de lichtschakelaar wordt door geknipt,
en er een 12V relais ertussen wordt geplaatst.
Hierdoor hoeft de lichtschakelaar slechts een fractie van de stroom te schakelen,
terwijl de echte grote stroom door het relais gaat.
Nu kan je ook bv 2x 100W H1 lampen plaatsen zonder dat de lichtschakelaar zal doorbranden.
Dan wel afzekeren met bv 20Amp zekering.

Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Albert bedankt en ja, de rit is zonder problemen verlopen, echter heb ik toch steeds weer tegen de kont van Shamrocks 24-klepper moeten aankijken. De smiecht liet me er gewoon niet langsAlbertP schreef:Nou Hugo, het was gelukkig niet zooooo koud, maar BBQen doen we bij betere temperaturen.
Echt, je hebt een heeel leuke en bijzondere Safrane gekocht en dat voor een mooi bedrag![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat je geen problemen op de terug weg meldde, mag ik er vanuit gaan dat die goed is verlopen![]()
![]()
![]()
![]()
Gr Albert
De Baccara loopt als een trein en heeft inmiddels zijn eerste wasbeurt in Limboland gehad. Was trouwens niet verstandig, want vanochtend had ik de grootste moeite om deuren en motorkap open te krijgen
dat weet inmiddels heel SteinHugo schreef:De Baccara loopt als een trein en ...
- AS1 (Anne)
- Administrator
uhm. Was dit misschien je 1e ervaring met een automaat? Een automaat hoort te duwen in D. Ik zou me zorgen maken als dat niet zo zou zijn want dan staat hij te slippen op z'n interne koppelingsplaatjes/rembanden. Dus het is normaal dat je de rem ingedrukt moet houden voor het stoplicht.Hugo schreef:Jammer, de Safrane die ik al als mijn eigendom waande, was echt technisch in slechte staat. Linkervoorwiel rammelde en bonkte bij alle snelheden en de automaat wou in de D-stand steeds maar vooruit, wanneer ik voor een stoplicht stond: voet vast op de rem en ik voelde de bak duwen, effe nalaten en weer duwen; echt storend.
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ja, hallo, ik heb al 2 Safranes met automaat gehad en bovendien had ik Shamrock bij me en die was evenmin gecharmeerd van het gedrag van de automaat. Je moest met volle kracht het rempedaal ingedrukt houden; dat was echt niet normaal. De druk van de automaat was niet constant: hij perstte om vooruit te komen en viel ineens weer weg om vervolgens weer met kracht terug te komen. De hele auto trilde en schudde ervan. Hier klopte echt iets niet mee en in combinatie met het euvel aan het linkervoorwiel, heb ik besloten om van die koop af te zienAS1 schreef: uhm. Was dit misschien je 1e ervaring met een automaat? Een automaat hoort te duwen in D. Ik zou me zorgen maken als dat niet zo zou zijn want dan staat hij te slippen op z'n interne koppelingsplaatjes/rembanden. Dus het is normaal dat je de rem ingedrukt moet houden voor het stoplicht.
€ 100,- van de prijs af te doen(hiervoor kon ik beslist die mankementen niet laten repareren). Trouwens dat linkervoorwiel kraakte, piepte en rammelde zodanig dat het zeer onzeker was dat de Saf zijn eindbestemming in Limboland zou gaan halen. Opvallend was dat de betreffende auto pas sinds 22 december 2009 in bezit was van de verkoper, maar hij kreeg een bedrijfsauto en vandaar de verkoop
Daar zou ik alleen maar om lachen want in de slipsteam rij je 30 a 40% minder benzine wegHugo schreef:Albert bedankt en ja, de rit is zonder problemen verlopen, echter heb ik toch steeds weer tegen de kont van Shamrocks 24-klepper moeten aankijken. De smiecht liet me er gewoon niet langsAlbertP schreef:Nou Hugo, het was gelukkig niet zooooo koud, maar BBQen doen we bij betere temperaturen.
Echt, je hebt een heeel leuke en bijzondere Safrane gekocht en dat voor een mooi bedrag![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat je geen problemen op de terug weg meldde, mag ik er vanuit gaan dat die goed is verlopen![]()
![]()
![]()
![]()
Gr Albert
![]()
![]()
![]()
De Baccara loopt als een trein en heeft inmiddels zijn eerste wasbeurt in Limboland gehad. Was trouwens niet verstandig, want vanochtend had ik de grootste moeite om deuren en motorkap open te krijgen. De rest van de poetsbeurt moet effe wachten, want het moet buiten gebeuren en daar is het net iets te fris voor
En Schaamrok maar klagen over de dure benzine
Die wasbeurt was minder slim, maar ik kan mij voorstellen om te willen weten hoe de lak eruit ziet
Je hebt een prachtige koets op de kop getikt Hugo, en wetende dat je hem in tiptop staat wild bergen, zal menigeen op de Limbo meeting jouw Safrane met enige jaloezie bekijken.
Mocht je nog een Bi-turbo onder spoiler op de kop weten te tikken, dan heb je het helemaal voor elkaar
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Op zaterdag 24 april 2010 organiseer ik, samen met Shamrock en Marc1969(wij vormen de Renault Safrane Club Limburg ofwel RSCL) een Renault Safrane treffen in Stein, Zuid Limburg. Bij deze wil ik je uitnodigen om naar het zuiden te komen, dan kunnen we onze snelheidsmonsters op de foto zetten, samen met de overige Safranesboer schreef:Van harte gefeliciteerd met de baccara. Kom eens langs in Hardinxveld Giessendam daar is nog een baccara uit 1993 leuk om samen op de foto te zetten
Details volgen tzt in het topic "Meetings": http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=1762