remco86 schreef:Omdat deze auto eigenlijk echt een koopje was..., ziet er uitstekend uit van binnen en buiten, motor loopt als een zonnetje, distr.riem net vervangen, grote beurt gehad. Al met al was het overwegen waard.
Heb net wat info opgevraagd en het is een AD8 automaat, waarschijnlijk de k1 wegrijdkoppeling kapot (werdt mij verteld) of een zuiger voor de oliedruk.
Zijn er ook op sloperijen zulke bakken te verkrijgen? Of is dat niet aan te raden?
Groeten
Aan je verhaal zit een bug...
Als die wagen "87.000Km" heeft gereden dan is die bak zeker nog niet versleten, die krijgen bij 150.000Km pas problemen.
De AD8 bakken hebben een slippende koppeling systeem om het schakelen in de eerste 2 versnellingen zonder al teveel klappen over te laten schakelen.
Als er echt teveel slip in zit, zou het kunnen zijn dat de koppel omvormer te weinig olie krijgt, en daarom wel bij de 3e en 4e versnelling gewoon werkt.
Of het filter is vervuilt....
Of de olie is ter ziele...
Of het schakelblok heeft problemen..
Of een of andere sensor geeft verkeerde waarden aan de comp. door...
Of de comp. is defect of moet gereset worden...
Er zijn nog veel optie`s die je moet nalopen.
Je meldt niet dat er een melding van storing is door de computer, en daarom verwacht ik eigenlijk dat het best wel eens mee zou kunnen vallen.
Ben je naar een automatenbak specialist geweest??
Is de bak uitgelezen??
Ga anders eens bij Autrans langs in Tilburg, die weten en kennen de AD8 bakken goed en kunnen hem goed uitlezen.
Voorlopig hou ik het op een lulligheidje
Een 2e hands bak op de sloop, dan koop je een ander mans ellende, want meestal gaat een automaat naar de sloop als die ter ziele is, dus niet echt een goede optie
Gr Albert