Centrale vergrendeling, linker portier?

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
edsnabel
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2011, 09:36
Locatie: Den Haag

Centrale vergrendeling, linker portier?

Bericht door edsnabel »

Ik heb een Safrane 2.5 uit 97, 240.000 km. k heb een probleem met de centrale vergrendeling. Met de afstandbediening gaat alles open behalve de bestuurdersdeur, kon hem metde sleutel openen Bij afsluiten gaat deze deur ook niet op slot, de rest wel. Ik kan hem nu helemaal niet meer afsluiten. Zal wel ergens in het slot zitten. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3969
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

je moet het deurpaneel verwijderen + het zwarte kapje linksboven in de deur.
Houdt een Stanley-mes bij de hand om de kitlaag door te snijden.

Controleer of je door duwen en trekken het stangetje onder het rubber bovenop het slot kunt bewegen terwijl je de AB bedient. Als dat helpt dan kun je het slot in spuiten met siliconenspray.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
edsnabel
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2011, 09:36
Locatie: Den Haag

Bericht door edsnabel »

Hoi Asi, nou paneel verwijderd. Was wel zoeken naar alle verborgen schroeven en torx maar uiteindelijk verwijderd. Stangen bewogen gelijktijdig de AB en dat ging goed. Alles met siliconenspray ingespoten. In laten trekken en voila, de deur gaat weer netjes op slot met de CV. Bedankt voor je uitleg.
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3969
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

graag gedaan. Dit is een van de kwaaltjes die alle Safrane rijders een keer krijgen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Alle deursloten kunnen dit hebben.
De oorzaak ligt hem in het slot zelf.
Als ie niet helemaal tot het einde beweegt, schakelt hij niet het micro schakelaartje in dat in het slot zelf gemonteerd zit.
Door hem in te spuiten wordt hij wel weer ingeschakeld..... :wink: :wink: :wink:
Soms moet je het slot uitbouwen en hem goed reinigen...

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2654
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Sjak Brak schreef:En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
En dat is logisch, doordat de sleutel de laatste 10 jaar bijna nooit in het slot wordt gebruikt gaat het slot moeilijk en moet er enige kracht uitgeoefend worden wat ook de sleutel niet ten goede komt :roll:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Fuego_gtx
Berichten: 422
Lid geworden op: 16 okt 2010, 11:58
Locatie: Landgraaf

Bericht door Fuego_gtx »

En wat als je de sleutel gewoon kunt blijven ronddraaien ??
Dat probleem had ik namelijk toen ik erachter kwam dat ik hetzelfde probleem had lol.
Misschien al een paar maanden want ben ff eerlijk wie gaat er steeds controleren of de deuren ook werkelijk op slot zijn als je m met de AB heb gesloten :P
Greetz, Arno
Renault Forever :P ??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

Jack de zeeuw schreef:
Sjak Brak schreef:En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
En dat is logisch, doordat de sleutel de laatste 10 jaar bijna nooit in het slot wordt gebruikt gaat het slot moeilijk en moet er enige kracht uitgeoefend worden wat ook de sleutel niet ten goede komt :roll:
Nee dat was bij mijn 2 safranes niet zo. De sleutel hoefde ik amper kracht op te zetten, maar na een paar keer kon je m oneindig doordraaien; daar is de sleutel echt niet van gesleten. Dat heeft niet met vuil, gebrek aan smering of wat dan ook te maken, maar gewoon slechte constructie van het slot.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
rop
Berichten: 428
Lid geworden op: 19 mar 2007, 20:49

sleutel

Bericht door rop »

Ik boorde een gaatje in de plastic bekleding van diameter 12 mm zodat ik preventief de sloten van de voordeur kan inspuiten. Daarna een mooi houten dopje er op en ik spuit regelmatig in. Vooral bij vorst is er een probleem, nu niet meer
Foeke
Berichten: 333
Lid geworden op: 17 jan 2005, 18:35
Locatie: Lage Zwaluwe

Bericht door Foeke »

Zit em,niet altijd in de mechanisch gedeelte,maar soms ook in het elektrisch gebeuren,met name de stekker verbinding,waar je heel slecht bij komt.
Laatst nog los gehad en ingespoten met contactspray.

Gr Foeke
Plaats reactie