Centrale vergrendeling, linker portier?
Centrale vergrendeling, linker portier?
Ik heb een Safrane 2.5 uit 97, 240.000 km. k heb een probleem met de centrale vergrendeling. Met de afstandbediening gaat alles open behalve de bestuurdersdeur, kon hem metde sleutel openen Bij afsluiten gaat deze deur ook niet op slot, de rest wel. Ik kan hem nu helemaal niet meer afsluiten. Zal wel ergens in het slot zitten. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
je moet het deurpaneel verwijderen + het zwarte kapje linksboven in de deur.
Houdt een Stanley-mes bij de hand om de kitlaag door te snijden.
Controleer of je door duwen en trekken het stangetje onder het rubber bovenop het slot kunt bewegen terwijl je de AB bedient. Als dat helpt dan kun je het slot in spuiten met siliconenspray.
Houdt een Stanley-mes bij de hand om de kitlaag door te snijden.
Controleer of je door duwen en trekken het stangetje onder het rubber bovenop het slot kunt bewegen terwijl je de AB bedient. Als dat helpt dan kun je het slot in spuiten met siliconenspray.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Alle deursloten kunnen dit hebben.
De oorzaak ligt hem in het slot zelf.
Als ie niet helemaal tot het einde beweegt, schakelt hij niet het micro schakelaartje in dat in het slot zelf gemonteerd zit.
Door hem in te spuiten wordt hij wel weer ingeschakeld.....
Soms moet je het slot uitbouwen en hem goed reinigen...
Gr Albert
De oorzaak ligt hem in het slot zelf.
Als ie niet helemaal tot het einde beweegt, schakelt hij niet het micro schakelaartje in dat in het slot zelf gemonteerd zit.
Door hem in te spuiten wordt hij wel weer ingeschakeld.....
Soms moet je het slot uitbouwen en hem goed reinigen...
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
En dat is logisch, doordat de sleutel de laatste 10 jaar bijna nooit in het slot wordt gebruikt gaat het slot moeilijk en moet er enige kracht uitgeoefend worden wat ook de sleutel niet ten goede komtSjak Brak schreef:En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
En wat als je de sleutel gewoon kunt blijven ronddraaien ??
Dat probleem had ik namelijk toen ik erachter kwam dat ik hetzelfde probleem had lol.
Misschien al een paar maanden want ben ff eerlijk wie gaat er steeds controleren of de deuren ook werkelijk op slot zijn als je m met de AB heb gesloten
Greetz, Arno
Dat probleem had ik namelijk toen ik erachter kwam dat ik hetzelfde probleem had lol.
Misschien al een paar maanden want ben ff eerlijk wie gaat er steeds controleren of de deuren ook werkelijk op slot zijn als je m met de AB heb gesloten
Greetz, Arno
Renault Forever
??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Nee dat was bij mijn 2 safranes niet zo. De sleutel hoefde ik amper kracht op te zetten, maar na een paar keer kon je m oneindig doordraaien; daar is de sleutel echt niet van gesleten. Dat heeft niet met vuil, gebrek aan smering of wat dan ook te maken, maar gewoon slechte constructie van het slot.Jack de zeeuw schreef:En dat is logisch, doordat de sleutel de laatste 10 jaar bijna nooit in het slot wordt gebruikt gaat het slot moeilijk en moet er enige kracht uitgeoefend worden wat ook de sleutel niet ten goede komtSjak Brak schreef:En dit probleem moet je snel verhelpen, want je kan ongeveer anderhalve keer met de sleutel het slot opendraaien voordat het is dolgedraaid...
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
sleutel
Ik boorde een gaatje in de plastic bekleding van diameter 12 mm zodat ik preventief de sloten van de voordeur kan inspuiten. Daarna een mooi houten dopje er op en ik spuit regelmatig in. Vooral bij vorst is er een probleem, nu niet meer