De gemiddelde leeftijd van de Safranerijder

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
FritzTheCat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 sep 2007, 10:37
Locatie: Eindhoven

Bericht door FritzTheCat »

Frank, 38 jaar.

Sinds vandaag een 92'er 3.0 V6 automaat in RXE uitvering in bezit.

Lederen interieur
Elektrische ramen
Elektrische achterbank
Audio met CD wisselaar en stuurbediening
Cruise control
Voorruitverwarming
Koplampsproeiers
Ergonomische stoelen (5 zones oppompbaar)
Eletrische voorstoelen met verwarming
Bestuurders stoel met geheugen
Climate control, gescheiden
Boardcomputer met spraak
Lichtmetalen velgen
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Welkom bij de V6 club :D :D :D
Het gaat goed met de 6 cilinders, er komen er steeds meer bij 8) 8) 8)

Gr. Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ermstrang
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 mar 2007, 13:49

Bericht door Ermstrang »

En toch loopt de 2.5 5-cyl. veul lekkerder! :wink:
______________
Koerier-Coureur
en beroepschauffeur
______________
Ad-orgel
Berichten: 389
Lid geworden op: 08 aug 2007, 01:54
Locatie: Klaaswaal

Bericht door Ad-orgel »

Vooropgesteld elke Safrane is natuurlijk prima. De twee punt nulletjes zijn natuurlijk ook fantastische machines. De 2.5 is weliswaar oerdegelijk, maar mist toch een cylinder voor het mooi. Als het gaat om souplesse wint de 3.0 het naar mijn gevoel.

Gr. Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

En zoooooo is het maar net. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lekker met 2000RPS`s rond cruisen en zo nu en dan even een trage 5 pitter
inhalen 8) 8) en vervolgens weer in alle rust en zaligheid voortgaan
in gepaste status der 6 pitters :P :P :P :P :P :P

Gr Albert (Joris 6 pinter??)
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Masterbrowser
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 sep 2007, 20:23
Locatie: Santpoord=Noord

Bericht door Masterbrowser »

AlbertP schreef:En zoooooo is het maar net. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lekker met 2000RPS`s rond cruisen en zo nu en dan even een trage 5 pitter
inhalen 8) 8) en vervolgens weer in alle rust en zaligheid voortgaan
in gepaste status der 6 pitters :P :P :P :P :P :P

Gr Albert (Joris 6 pinter??)
nou, zo traag is die 5pitter niet hoor :lol: .
Phase II - 2.5 20V RXE 1998 met 170k kms.
Voorruitverwarming, Leer, Cruise-control, Navigatie, 6CD wisselaar, elektrische schuifdak, Laguna velgen :D
Gebruikersavatar
Gunther
Administrator
Berichten: 2085
Lid geworden op: 15 sep 2004, 10:02
Locatie: Meeuwen

Bericht door Gunther »

2.5 20v:
0-100: 9.1 s
Top: 220
Verbruik: 10,3 l/100 km

3.0 v6 12v:
0-100: 10.2 s
Top: 210
Verbruik: 13,4 l/100 km

3.0 v6 24v:
0-100: 9.5 s
Top: 225
Verbruik: 11,6 l/100 km

Maar, Albert, ik heb je wagen een tijdje mogen rijden en voor zo'n trage zuipende sloep rijdt ie toch best wel lekker hoor. :wink:

PS: hiervoor had je toch een 2.2 Vi? (0-100: 10.2 s en 9.3 l/100 km)
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Doordat alle getallen heel erg dicht bij elkaar liggen met maar
een kleine seconde verschil, is het nauwelijks voelbaar. Alleen een direct
vergelijk maakt het verschil zichtbaar.
En waar praten we dan over??? Een paar lullige meters, want meer is het niet.
Wat wel een verschil maakt in het gebruik is grotere cil. inhoud en de daarbij
behorende grotere koppel in het hele toeren gebied die ervoor zorgt dat
alles lekker gladjes verloopt.

Daarnaast voel je best het zware blok voorin hangen en bij een Ini ook
het grote gewicht van 1575Kg.

Behalve de Bi is een Safrane geen race auto, daar is ie niet voor gebouwd.
Ik vind dan ook al die snelheids verhalen niet van belang.
Het is een luxe auto voor de lange afstand, en daar doet die 6 pitters het echt niet slecht.
Continu 130Km op de snelweg geeft een verbruik rond de 8Ltr.
Vol of een lege auto geen noembaar verschil.
M`n 2.2Vi `93 was net iets zuiniger met de benzine, maar mistte de doortrekkracht
en klimkracht in het midden gebied en onder de 4.000RPM

Of het belangrijk is welke topsnelheid????
Geheel niet !!!!!!

Je kunt het nauwelijks rijden in Europa, en als je het dan even doet, protesteert je portomenee hevig en de verbruiksmeter kan het maar net aan.
Een gemiddelde snelheid waar de Safrane zich goed bij voelt is zo rond de 150/160Km/u
waarbij het verbruik zo rond de 10Ltr ligt en dus betaalbaar !!!!!


Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Hans de Boer
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 okt 2007, 11:30
Locatie: Den Haag

Bericht door Hans de Boer »

FritzTheCat schreef:Frank, 38 jaar.

Sinds vandaag een 92'er 3.0 V6 automaat in RXE uitvering in bezit.

Lederen interieur
Elektrische ramen
Elektrische achterbank
Audio met CD wisselaar en stuurbediening
Cruise control
Voorruitverwarming
Koplampsproeiers
Ergonomische stoelen (5 zones oppompbaar)
Eletrische voorstoelen met verwarming
Bestuurders stoel met geheugen
Climate control, gescheiden
Boardcomputer met spraak
Lichtmetalen velgen
47 jaar oud waarvan 15 jaar in verschillende 25tigers te hebben gereden. Sinds kort een 2.0 RTE 16V uit mei 2000.
Gebruik hem bijna als mijn huis, zo'n kick geeft de safrane mij. Als het effe kan nooit meer wat anders!!!
Gebruikersavatar
Ron_schroder
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:53
Locatie: Leiden

Jongste Safrane rijder

Bericht door Ron_schroder »

Even ter mededeling: IK ben 21!
Johan47
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 mei 2007, 07:52
Locatie: Leiden / Amsterdam

Bericht door Johan47 »

Ben 48 en heb heel wat verschillende wagens gehad maar ben nog nooit zio blij geweest als met mijn safrane een genot om in te rijden.
Safrane RN 2.2VI autom.U9 25 maart 94 onder tussen alweer 305600
Gebruikersavatar
d,n hens
Berichten: 627
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:43
Locatie: uden (brabant)

Bericht door d,n hens »

ik ben 36 en a.s. zaterdag in het bezit van 2.5 rxt
met leer en xeon lampen.
altijd al een safrane gewild en na eindelijk 10 jaar
en diverse klote auto's is mijn vrouw overstag gegaan.
kan niet wachten tot zaterdag :lol:
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
DutchmanX
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 okt 2008, 01:45
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door DutchmanX »

ff topic nieuw leven in blazen, 48 jaar. Rij al 6 jaar Safrane waarvan de laaste 3 weken een V6, gemiddeld gebruik 1 op 9. Maar het plezier is het waard.
Safrane 3.0 V6 24V RXT 1999 230K R.I.P.
Bernard
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 okt 2007, 14:46

Bericht door Bernard »

En ik ben 25 jaar (nog een dag of 10) en rij sinds een maandje een echte auto! Mijn vrouw vind em zelfs mooi.. :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Zettex
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 mar 2006, 23:20

Bericht door Zettex »

Is ook een mooie auto,enjoy. 8)
Plaats reactie