Vel Satis

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
frederik

Vel Satis

Bericht door frederik »

Dag leden,

Mijn vader is van plan om een Vel Satis te kopen. Een 2.2 DCI! Graag zou ik jullie mening willen horen over deze fantastische opvolger van de ''one and only'' Safrane.

vg,

Frederik
eigenaar van: renault safrane phase II 2.0i 16V RXE G3 '99 (vorig jaar omgebouwd tot directe injectie :D )
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

DOEN!!!! :lol:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Sebastiaan G.

Bericht door Sebastiaan G. »

Als je nog even wacht kan ik je vertellen hoe de 2.2 dci zich houdt. Ik heb namelijk niet echt een idee hoe goed of hoe minder goed ie is. Het blijft een gokje, als je kijkt naar de eerste generatie 1.9dci.
2.0 16v RTE Alizé Automaat
Kleur: Vert Abysse
braintjuh

Bericht door braintjuh »

ik kan je vertellen!

dat ding gaat af als een kogel, heeft overal genoeg koppel, heerlijke motor is dat!

nog even chippen en je heb een echte TDI killer ;)

en een Velsatis!! heerlijke auto, maar toch geen safrane, wat jammer is
Zettex

Bericht door Zettex »

Na de Saf voor mij geen Renault meer ,of een C6 en anders Volvo of Saab.
braintjuh

Bericht door braintjuh »

Zettex schreef:Na de Saf voor mij geen Renault meer ,of een C6 en anders Volvo of Saab.
ik wil wel een velsatis phase 2, ;) en dan het liefste de allerlaaste die van de band rolt :D

en dan hopen dat dan alle problemen er uit zijn :D
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Bij de eerste meeting was er zo`n ding aanwezig.
Afschuwelijke lijnen en geen plaats op de achterbank voor grote mensen.
Ik moest er op handen en voeten uitkruipen.
Ook de voorstoel waren gekrompen in vergelijk met de Safrane stoelen.

Nee, voor mij absoluut GEEN Velsatis.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Riel

Bericht door Riel »

Hmm, ik vind t een machtige, en prachtige auto. Zou mij wel weer bevallen!

Overigens is n Avantime toch ook wel wat anders, of n superdeluxe Espace, als het persé een renault moest zijn als opvolger.

Maar ik denk dat het voor mij ook moeilijk gaat worden, zoals zettex zegt.

Heb nogal een zwak voor n C6, of beter nog, een 607 ...
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Zettex

Bericht door Zettex »

Dat schijne echte rotautos te zijn,lees maar eens op autoweek gebruikersrevieuws ,zulke dure autos en dan zulke klachten nee ,ik dacht ook aan een 607 ,maar dat laat ik maar beter.
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Kijk maar even op www.peugeot607.nl :twisted:

Ik heb een paar keer gereden in een 607. Prachtige wagen om te zien, maar ik zit echt liever in m'n Safrane.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Lost Viking

Bericht door Lost Viking »

Een vriendin van mij heeft er ook zo enen (nu ± 1 jaar oud) met alle toeters en bellen erop en eraan. Ik moet je gelijk geven, prachtige wagen om te zien en wel heerlijk om er in te zitten. De wagen rijdt ongelooflijk prachtig vind ik, maar er is steerds wel één of andere foutmelding...Laatst liet de boordcomputter het finaal afweten. Automatische versnellingsbak de geest gegeven op ± 70.000 Km.. enz.....
Ses.....Lost Viking

Bericht door ReSa »

tja... bij de rijksoverheid zijn verschillende ministeries overgestapt op de 607, maar ik hoorde laatst van de chauffeurs op een ministerie waar ze gelukkig nog met S80's, een A6 en een BMW rijden dat hun collega's steen en been klagen over de betrouwbaarheid van de 607.
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) Nou, de Vel Satis zal dan best wel rijden als een beest, maar ik vind hem oerlelijk.
Na deze Safrane stop ik met Renault! Heb er intussen genoeg ellende mee gehad en weet niet wat me nog te wachten staat... In feite erger ik me geel en groen aan het gebrek aan vakkennis bij de diverse garages. Zelfs bij de Renaultdealer weet men niet precies hoe deze wagen in elkaar zit: stinken naar benzine, onregelmatig toerental, tikken in de voorste veerpoot: "Sorry meneer, maar we kunnen niets vinden". Daar ben ik dan mooi klaar mee; zoek het maar uit.
Weet je, mijn accu is harstikke leeg wat deze auto betreft. Ik doe er niks meer aan; laat hem maar stinken en tikken totdat ie stop staat. Misschien ALS ik nog uit dit "dippie" (wat mijn auto betreft) kom, maak ik misschien eens een afspraak bij Nico, maar voor het moment heb ik er echt genoeg van...... :cry: :cry:
Riel

Bericht door Riel »

Shamrock schreef:8) Nou, de Vel Satis zal dan best wel rijden als een beest, maar ik vind hem oerlelijk.
Na deze Safrane stop ik met Renault! Heb er intussen genoeg ellende mee gehad en weet niet wat me nog te wachten staat... In feite erger ik me geel en groen aan het gebrek aan vakkennis bij de diverse garages. Zelfs bij de Renaultdealer weet men niet precies hoe deze wagen in elkaar zit: stinken naar benzine, onregelmatig toerental, tikken in de voorste veerpoot: "Sorry meneer, maar we kunnen niets vinden". Daar ben ik dan mooi klaar mee; zoek het maar uit.
Weet je, mijn accu is harstikke leeg wat deze auto betreft. Ik doe er niks meer aan; laat hem maar stinken en tikken totdat ie stop staat. Misschien ALS ik nog uit dit "dippie" (wat mijn auto betreft) kom, maak ik misschien eens een afspraak bij Nico, maar voor het moment heb ik er echt genoeg van...... :cry: :cry:

Shamrock,

breng hem eens naar mij ... ik weet zeker dat ik je alle oorzaken, gebreken en benodigde reparaties op papier kan zetten. Onvoorwaardelijk, gratis :)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Kom Shamrock, dat aanbod van Riel kun je niet weigeren.
Je rijdt van alle Safranes op het forum toch wel zo ongeveer de topper (bouwjaar/uitvoering). Ook die moet minstens zo goed kunnen zijn als de mijne.

@Riel [smilie=thumbupwink.gif]
Volvo S60 D3 Summum 2011
Plaats reactie