Het gaatje is gedicht!
De tank is niet van PP maar van HDPE, maar dat is ook goed te repareren met een hitte kanon en soldeerbout. Bedankt voor de tip Arno!
Er moet alleen nog een nieuwe slangaansluiting in (want ook versmolten) voor de overstort leiding.
Wel nog wat verder onderzoek gedaan naar de oorzaak van de tankvervorming. We denken dat de uitlaat (die niet helemaal fris is) op de overgangsnaad tussen de midden en einddemper ietwat lekt. En er daardoor meer hitte ter plaatse van de tank is ontstaan dan normaal. De boel moet namelijk wel goed heet zijn geweest want de linkerkant van de tank is helemaal ingezakt met bovenop dus het kleine gaatje en nog wat kleine kratertjes (alsof het heeft geborreld van de hitte).
Verbaasd ons alleen wel dat dit zo heet heeft kunnen worden want alle hitteschilden zijn gewoon aanwezig.
Dus als je een gaatje in de uitlaat hebt op de verkeerde plek, dan smelt je brandstoftank weg
We gaan in ieder geval wel de uitlaat dempers vervangen en hopen dat de warmtehuishouding dan weer normaal is.
Vraag hierbij:
zijn die midden en einddempers niet voor alle type hetzelfde? zie op internet namelijk motortypes vermeld staan bij de uitlaten (en die V6 staat er nou net niet bij....

)