Te koop gespot!
Mooie Safrane
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... =lr&pos=13
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... =lr&pos=13
waarschijnlijk verroeste veersteunen of een ander stuk dat niet meer te krijgen is 

Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen![wub [smilie=wub.gif]](./images/smilies/wub.gif)
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen
![wub [smilie=wub.gif]](./images/smilies/wub.gif)
Zou jij garantie op een 18 jaar oude auto met bijna 2 ton op de teller en een prijs van ca. 2000 euro geven?Boudie schreef:"Prima onderhouden" ! Waarom dan geen enkele garantie ? Met die prijs mag je toch wel enige zekerheid verlangen ? Het is tenslotte een dealer. Of vertrouwt die zijn eigen merk niet meer ?
Bij oude auto's is het garantie tot aan de deur, what you see is what you get, niet meer dan logisch lijkt mij. Als je dat niet accepteert dan kun je beter een nieuwe kopen. Natuurlijk kun je ook een aankoopkeuring laten uitvoeren, op eigen kosten.
Ik krijg af en toe mensen via marktplaats aan de deur, die gebruikte spullen van mij willen kopen en denken garantie te krijgen. Ik verwijs dergelijke vreemde vogels direct naar de winkel. Ik zet het tegenwoordig standaard in iedere advertentie: geen garantie, geen retour van geld. Schijnbaar geven andere mensen wel garantie op hun oude spullen??

Ter vergelijking: er staan op Marktplaats ook andere 2.5 Safane's met vergelijkbare bouwjaren/km-standen te koop voor ruim onder de € 1.000,--. Als je dan veel meer vraagt mag je ook best een beetje meer te bieden hebben.
Safrane 2.0 RTE 1997: automaat, leer, 265 k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 155k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 155k
Nou dat valt wel mee dat van die andere Safranes. Echt een vergelijkbare auto zie ik niet. Dit is een erg net exemplaar, blijkbaar prima onderhouden en met leer.
Vind de discussie over de bedragen waarvoor ze te koop staan niet heel interessant. Deze garage vraagt er een relatief hoog bedrag voor; hij zal ongetwijfeld zijn prijs bijstellen als het lang duurt voordat er belangstelling voor is. Het is niet zo raar om een auto in de eerste weken wat hoger weg te zetten. Misschien speelt ook de overweging mee om hem niet te goedkoop aan te bieden, want dan kunnen potentiele kopers ook denken; dat zal dan wel niks zijn!
Safranes zullen nooit goud waard worden zoals Alfa's 33 of Golfjes die nu qua prijzen enorm in de lift zitten. Maar een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro voor een goed onderhouden limousine vind ik nooit duur.
Vind de discussie over de bedragen waarvoor ze te koop staan niet heel interessant. Deze garage vraagt er een relatief hoog bedrag voor; hij zal ongetwijfeld zijn prijs bijstellen als het lang duurt voordat er belangstelling voor is. Het is niet zo raar om een auto in de eerste weken wat hoger weg te zetten. Misschien speelt ook de overweging mee om hem niet te goedkoop aan te bieden, want dan kunnen potentiele kopers ook denken; dat zal dan wel niks zijn!
Safranes zullen nooit goud waard worden zoals Alfa's 33 of Golfjes die nu qua prijzen enorm in de lift zitten. Maar een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro voor een goed onderhouden limousine vind ik nooit duur.
30.000 km?!
Renault Safrane 2.0 RTE Alizé (bj 1998)
€ 1.450,00
http://link.marktplaats.nl/m1085951383? ... pp_android
€ 1.450,00
Ik zag het zojuist ook staan. Volgens het rdw is de kilometerstand logisch. Jammer dat het weer een kale is, uit 1998. Bovendien is 30000km in ruim 18 jaar tijd ook wel bizar weinig. De Volvo motor kan veel mishandeling verdragen, maar dit lijkt mij ook niet goed. Nooit op temperatuur gekomen? Ik ben benieuwd hoe zo'n blok nog loopt.rzasa schreef:30.000 km?!
€ 1.450,00
Hij staat op 500 meter van mijn huis ik rij vanmiddage wel even langs
Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
- Jack de zeeuw
De weinige km's hoeft helemaal geen probleem te zijn, als hij maar goed gestald is geweest.
Ik kocht de biturbo uit '95 in 2010 met 37.000 km en nooit geen problemen gehad. Alleen de originele banden waren wat verstorven maar nog wel profiel genoeg
Als je er mee gaat rijden merkt je echt wel dat hij weinig heeft gelopen. Rijdt en stuurt veel strakker dan een auto met 2 of 3 ton
En ja, jammer dat het een basic model betreft maar je kunt natuurlijk niet alles hebben. Als je een beetje geluk hebt kun je lekker de eerste tijd zonder veel onderhoud rijden.
Ik kocht de biturbo uit '95 in 2010 met 37.000 km en nooit geen problemen gehad. Alleen de originele banden waren wat verstorven maar nog wel profiel genoeg

Als je er mee gaat rijden merkt je echt wel dat hij weinig heeft gelopen. Rijdt en stuurt veel strakker dan een auto met 2 of 3 ton

En ja, jammer dat het een basic model betreft maar je kunt natuurlijk niet alles hebben. Als je een beetje geluk hebt kun je lekker de eerste tijd zonder veel onderhoud rijden.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Ben vandaag wezen kijken..
Saf is inderdaad erg goed, voelt solide en nieuw aan. Helaas is de buitenkant minder, een paar grote deuken en krassen .
Goede auto met volledige onderhoudshistorie, maar te duur voor wat je krijgt.
Saf is inderdaad erg goed, voelt solide en nieuw aan. Helaas is de buitenkant minder, een paar grote deuken en krassen .
Goede auto met volledige onderhoudshistorie, maar te duur voor wat je krijgt.
Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
- Jack de zeeuw