Dat is de mijne ha ha vrouwlief gaat naar dr werk ik zelf rij de hele week een sprinter
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Even denken ......richting Veghel?..... ja klopt toch wel
Zo zie je maar je word overal gespot... oppassen dus
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
De voorste is een 2.0 uit 1998, de achterste kan ik het kenteken niet van lezen.
2x Safranes bij elkaar.....? Liefhebbers....?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
De 59-DX-FG was dus de mijne die weggegaan is vanwege die rotte veerschotel.
Weet niet wanneer deze foto gemaakt is maar blijkbaar is het euvel hersteld en rijd hij weer.
jcva schreef:De 59-DX-FG was dus de mijne die weggegaan is vanwege die rotte veerschotel.
Weet niet wanneer deze foto gemaakt is maar blijkbaar is het euvel hersteld en rijd hij weer.
Jcva
Je had een veerpoot van een Safrane I kunnen monteren.
Dat had gekund als die te vinden was.
Ik heb het hier nagevraagd, bij een aantal dealers en diverse slopen. Ook via zo'n internet site waar diverse slopen bij aangesloten zijn.
Weinig tot geen reactie, hooguit van ik heb wel ergens iets liggen maar ik weet even niet waar en hoe goed die veerschotels zijn.
Daarbij had ik gewoon een auto nodig omdat we op vakantie zouden gaan.
Ik rij nu in een Peugeot 508 SW uit 2012 en neem van mij aan dat je dan de Safrane heel snel vergeten bent. Had het jaren eerder moeten doen. Trekt de caravan net zo makkelijk en is veel zuiniger, stiller en veeeeel luxer.
De Safranes zijn zeker niet slecht maar ze worden gewoon te oud en ze sterven uit. Technisch zijn ze gewoon achterhaald.
Hmm ja je moet ook het geluk hebben om een goede veerpoot te vinden. Op onderdelenlijn.nl kun je meestal wel een goed exemplaar vinden. In principe is het zo dat een veerschotel van een Safrane I niet roest, ook de Safrane II t/m 1998 heeft volgens mij geen rubber rondom de veerschotel (het vocht nestelt zich tussen het rubber en de veerschotel waardoor deze roest).
Tja is nieuwer beter? Ik weet het niet. Ik heb zat nieuwe auto's gereden, maar qua comfort en wegligging rijdt een goed onderhouden Safrane prima. De meeste mensen 'vergeten' dat onderhoud bij een oude auto nog wel eens. Vergis je niet wat je afschrijft op een auto als een Peugeot 508, daarvoor kun je de Safrane in topstaat houden + een luxe vakantie ieder jaar. Dan heb ik het nog niet over hoe gecompliceerd moderne auto's wel niet zijn en hoeveel daar stuk aan kan gaan. Wel vind ik dat de Safrane op hogere snelheid luidruchtig is en de zitting van de standaard stoelen is te kort voor langere personen. Nieuwe auto zuiniger? Mwah valt wel mee, je moet geen appels met peren gaan vergelijken. De 2.0l rijdt gemiddeld ruim 1:11, geen slechte waarde lijkt mij. Een ding weet ik wel zeker, de Safrane biedt enorm veel auto voor weinig geld.