De nadelen van wonen in de binnenstad...

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
LeSander

Bericht door LeSander »

Zo voel ik mij dus ook met mijn saf! het zijn misschien niet de duurste auto's meer, maar m'n safje is mij veel waard geworden en heb er ook veel voor over! echt topwagens!

-Sander.

BartSafrane schreef:Beste allen, nogmaals dank voor de steun!

Ik heb de knoop doorgehakt: ik zoef voorlopig gewoon heerlijk door met mijn Saf. :D

Roest is nog goed bij te houden, en de deukjes/deuken in het dak zijn minimaal zichtbaar. Mijn Saf rijdt nog zó geweldig en heeft me nog nooit laten staan, dus dan laat ik 'm ook niet in de steek.

Wel is het natuurlijk zo dat wanneer er wél iets "groots" stuk gaat, ik me nog even extra achter de oren zal krabben. Maar dat zien we dan wel. Wie weet duurt dat nog heel lang. :lol:
98' Safrane 2.O RXE Met schuifkantel dakje! :] 251K >> 274K TN-DN-48
svroomen

Bericht door svroomen »

Bij mij had iemand in mijn Renault Laguna ooit achter in de bumper gezeten, aan het waarborgfonds opgegeven en netjes vergoed gekregen, ik weet niet of je dat hebt, en wat dan eventueel een eigen risico zou zijn, maar misschien de moeite waard? Of zal de waarde van de auto daarvoor te laag zijn, weet niet meer precies hoe dat werkt.

EDIT: Ik zie het al, vandalisme valt niet onder het waarborgfonds.
Safrane RT V6i '94 aut. Full Opt, zonder ergonomie pakket...
176000km
Boudie

Roet rondom schokbrekers

Bericht door Boudie »

Bart, ik wil je hiermee zeker niet ontmoedigen: ik begrijp je wil om de Safrane rijdende te houden in een zo goed mogelijke staat. Toen ik recent een schokbreker achter wilde laten vervangen werd ook - net als op jouw foto - van onderuit rondom de bevestigingsschroeven roest geconstateerd. Bij de mijne meer als bij die van jouw maar het eindplaatje kan vergelijkbaar zijn. De roest kwam nl. van boven af: via de dakgoot en langs de stijl op het plaatwerk waar de schokbrekers bevestigd zijn. De foto's maken hopelijk e.e.a. duidelijk. De reparatie -aan beide kanten noodzakelijk - kostte nogal wat tijd en knaken. Daarom mijn tip: laat je Safrane ook op daklekkage en toestand plaatwerk rondom schokbrekers achter controleren voordat je onaangenaam verrast gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie