Klopt Willem, of de pomp zit "vast".
Misschien dat de koolborstels versleten zijn ofzo, maar stroom direct op de stekker op de pomp deed niets, en stroom direct op de (inwendige) aansluiting op de pomp en het restant benzine spoot rond mijn oren. Of door het bewegen van de pomp op mijn werkbank.
Maakt niet uit hoe, hij doet het en ik ben happy!
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
Gelukkig, ook weer opgelost, dus ook daar kan het probleem zitten
Trouwens, toen ik de pomp er voor het eerst uithaalde dacht ik dat het toch wel gevaarlijk was dat die elektrische aansluitingen zo open en bloot in de benzine tank zitten. Ik heb altijd geleerd dat elektriciteit en benzine uit den boze is maar er zullen daar vast geen vonken ontstaan.
Het feit dat de pomp gaat na wat arbeid (lees wat liggen rommelen aan de pomp en de contacten) is mij een bekend verhaal. Na enkele weken lag ik weer stil!!
Je pompt werkt, dat is duidelijk. En je stekker werkt tijdelijk omdat de contacten het intern soms doen en dan weer niet. Je loopt geen enkel risico de contacten door te snijden en opnieuw door te verbinden. Bij mij was het de doorverbinding ter hoogte van de vlotter. ik raad je aan, vervang. Morgen sta je ergens in panne langs de snelweg. Met wat geluk kan je de motor in beweging krijgen door wat aan de draden te trekken of te duwen. Zeker vervangen.
Heb een poosje kunnen rijden maar deze week stond hij weer stil.
Exact hetzelfde euvel, contact aan en je hoor niets. Dus toch maar een andere pomp.
Gebeld en op de sloop lag er een voor mij klaar op de plank, 35 euro.
Binnen 10 minuten was de oude verwijderd en een nieuwe geinstalleerd.
En het is weer gaan met die banaan !!
Kan ik wel stekkertjes door verbinden etc. maar vond dit makkelijker en sneller.
Ik wil nog wel een aantal jaren blijven rijden, maar het vrouwtje schrok dat ze stil stond, en wil rond kijken voor een opvolger.
Moet er nog even niet aan denken, deze rijdt nog wel even als het aan mij ligt.
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407