Trillende aandrijfassen
Trillende aandrijfassen
Hallo forumleden,
Ik heb hier en daar op dit forum al het een en ander gelezen over trillende aandrijf assen.
Nu kan ik er niet echt lekker achter komen waar dit vandaan komt, oftewel wat is hier de oorzaak van?
Vanwaar deze vraag ik heb het nu zelf ook. zo van de een op de andere dag begon de boel te trillen.
Nu heb ik nog een rechteras liggen moet alleen ff opzoek naar een linkeras.
Maar ik zou graag willen weten waarom de assen ineens gaan trillen?
wie kan mij daar een goed antwoord over geven?
MVG Tubbie.
Ik heb hier en daar op dit forum al het een en ander gelezen over trillende aandrijf assen.
Nu kan ik er niet echt lekker achter komen waar dit vandaan komt, oftewel wat is hier de oorzaak van?
Vanwaar deze vraag ik heb het nu zelf ook. zo van de een op de andere dag begon de boel te trillen.
Nu heb ik nog een rechteras liggen moet alleen ff opzoek naar een linkeras.
Maar ik zou graag willen weten waarom de assen ineens gaan trillen?
wie kan mij daar een goed antwoord over geven?
MVG Tubbie.
Renault 25 2.0l
Renault 25 3.0l V6
Safrane 2.0 Ph I
Safrane 2.5 RXT Ph II
Safrane 2.5 RXE Ph II
Renault 25 3.0l V6
Safrane 2.0 Ph I
Safrane 2.5 RXT Ph II
Safrane 2.5 RXE Ph II
- Ron_schroder
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:53
- Locatie: Leiden
Re: Trillende aandrijfassen
Bij mij was het waarschijnlijk een gebroken motorsteun daardoor was de aandrijfas krom geworden
Laatst gewijzigd door Ron_schroder op 14 jan 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat is het niet ik heb namelijk alles gecontroleerd.
Ik heb nu de rechter as vervangen en het trillen is er een heel eind uit maar nog net niet helemaal.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het niet aan de aandrijfassen ligt maar aan de versnellingsbak.
Ik heb ooit met een Renault 25 al zoiets gehad en dit begint er op te lijken.
Tijd voor verder onderzoek.
Word vervolgt......................
Ik heb nu de rechter as vervangen en het trillen is er een heel eind uit maar nog net niet helemaal.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het niet aan de aandrijfassen ligt maar aan de versnellingsbak.
Ik heb ooit met een Renault 25 al zoiets gehad en dit begint er op te lijken.
Tijd voor verder onderzoek.
Word vervolgt......................
Renault 25 2.0l
Renault 25 3.0l V6
Safrane 2.0 Ph I
Safrane 2.5 RXT Ph II
Safrane 2.5 RXE Ph II
Renault 25 3.0l V6
Safrane 2.0 Ph I
Safrane 2.5 RXT Ph II
Safrane 2.5 RXE Ph II
Klopt, het is vaker een lager in het differentieel dat plots na vervangen van een as de geest geeft. Het hoeft echt niet veel meer speling te zijn om al trillingen te veroorzaken.
Soms komt het met vlagen en dan is het weer een tijdje weg. Het komt ook voor na vervanging van de koppelingsplaten, want dan moeten de assen er ook ee nkeer uit en in.
mvg WillemS
Soms komt het met vlagen en dan is het weer een tijdje weg. Het komt ook voor na vervanging van de koppelingsplaten, want dan moeten de assen er ook ee nkeer uit en in.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
ik heb nog een linker as liggen voor een automaat .als het de homokineet is sla je die er zo af en zet hem om . let wel trillen hoeft niet altijd van een aandrijfas te komen een verkeerde uitlijning(teveel toespoor ) kan ook trillingen geven de banden gaan dan cuppen . baksteun kan uitzakken waardoor de aandrijfas uit het lood staat en snel slijt .
Ik heb ooit met een R25 V6 het zelfde probleem gehad en het bleek dat er te weinig olie in de versnellingsbak zat.
En dan krijg je de zelfde trilling.
Het is wel raar dat uit het niets ineens de boel begint te trillen en je nergens iets kunt vinden.
Normaal zou je zeggen, moet er ergens spelling op zitten dat kun je dan ook voelen en als je het verhelpt is het goed, maar ik kan nergens iets ontdekken.
Dit vraagt om verder onderzoek de auto binnenkort weer op de brug en dan ga ik verder kijken of ik iets kan vinden.
En dan krijg je de zelfde trilling.
Het is wel raar dat uit het niets ineens de boel begint te trillen en je nergens iets kunt vinden.
Normaal zou je zeggen, moet er ergens spelling op zitten dat kun je dan ook voelen en als je het verhelpt is het goed, maar ik kan nergens iets ontdekken.
Dit vraagt om verder onderzoek de auto binnenkort weer op de brug en dan ga ik verder kijken of ik iets kan vinden.
Renault 25 2.0l
Renault 25 3.0l V6
Safrane 2.0 Ph I
Safrane 2.5 RXT Ph II
Safrane 2.5 RXE Ph II
Renault 25 3.0l V6
Safrane 2.0 Ph I
Safrane 2.5 RXT Ph II
Safrane 2.5 RXE Ph II
Mijn donor saf had dit probleem ook, 4500km na het vervangen van de assen had ik een trilling in de aandrijflijn, mij werd verteld het differentieel en of het lager waar WillemS het al over had.
Ben er nooit echt achter gekomen ,maar wil het wel weten ,want ik ben van plan om deze RXT weer op te bouwen en in oude glorie te herstellen en nooit meer weg te doen.
Heeft toch alle opties met electrisch schuifdak. Mooie oldtimer in spee
Ben er nooit echt achter gekomen ,maar wil het wel weten ,want ik ben van plan om deze RXT weer op te bouwen en in oude glorie te herstellen en nooit meer weg te doen.
Heeft toch alle opties met electrisch schuifdak. Mooie oldtimer in spee

safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Wat is de km-stand? Bij 2,5 ton of meer moet je rekenen op speling op draagarmrubbers. Dit heeft gevolgen voor de wieluitlijning.tubbie66 schreef:Beide aandrijfassen zijn vervangen.
Zou wel heel toevallig zijn dat die het ook hebben.
En ze komen beide van mijn oude Safrane en toen trilde ze niet.
Het blijft een raadsel.
Bij gasgeven krijgen de voorwielen namelijk meer uitspoor en bij speling op je rubbers nog meer. Ziet hier.
Zie ook deze mogelijkheid: http://amtgarageforum.nl/renault/trafic ... 12949.html
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Anne, bij gasgeven trekken de wielen naar voren en krijgt de wagen toespoor. Daarom dient de auto ook met uitspoor afgesteld te worden. Voorwiel aangedreven wagens hebben altijd uitspoor.(de achterwielen hebben toespoor).
Versleten draagarmrubbers en veerpootlagers zorgen idd voor grotere afwijkingen.
Maar niet zo erg als bij een Ford Escort, daar zie je de wielen bij optrekken gewoon een paar centimeter naar voren komen.
mvg WillemS
Versleten draagarmrubbers en veerpootlagers zorgen idd voor grotere afwijkingen.
Maar niet zo erg als bij een Ford Escort, daar zie je de wielen bij optrekken gewoon een paar centimeter naar voren komen.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België