En soms ook een slechte massa (net wel net niet kontakt) kan een melding geven
Melding markeringslichten defect.
-
Renaultootje
Re: Melding markeringslichten defect.
Gemeten met multimeter. Goede massa, geen 12V. Ik heb geen idee waar ik kan gaan zoeken. 12V van het rechter lampje doorverbinden naar de linkerkant of gaat Miep daarvan over de rooie???Renaultootje schreef: Helaas is mijn multimeter overleden dus kan even niet meten. Iemand een suggestie.....
Renault 2.0 RXE automaat '98 LPG-VGI
95K -> 310K
95K -> 310K
Zoals Foeke in het begin ging zoeken , zou jij dat ook kunnen doen.
Nl. op het punt waar de kabelboom vanuit de carroserie naar de klep gaat.
Daar kan een kabelbreuk inzitten.
Om het lampje stroom van de andere zijde te nemen,...het lampje zal wel werken.
Maar Truus (Miep is overleden=mijn Ini) zal die meting van de kapotte zijde nog steeds blijven zien.
En of een dubbele lamp de meting verstoord ...?
Zou best weleens kunnen.
Gr Albert
Nl. op het punt waar de kabelboom vanuit de carroserie naar de klep gaat.
Daar kan een kabelbreuk inzitten.
Om het lampje stroom van de andere zijde te nemen,...het lampje zal wel werken.
Maar Truus (Miep is overleden=mijn Ini) zal die meting van de kapotte zijde nog steeds blijven zien.
En of een dubbele lamp de meting verstoord ...?
Zou best weleens kunnen.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
-
Renaultootje
- AS1 (Anne)
- Administrator
-
Renaultootje
Je bedoelt, overgang tussen klep en auto los(kapot?)trekken, draad zoeken, speld erin en meten ?AS1 schreef:ja, maar heb je ook gemeten?
Nee, dat niet.
Komt op mij niet erg zinvol over. Alles ziet er nog strak uit. Verwacht niet dat ik daar dan wel 12V ga meten.
Weet iemand waar die kabelboom (in de auto) naartoe gaat ?
Zijn er elektrische tekeningen ?
Renault 2.0 RXE automaat '98 LPG-VGI
95K -> 310K
95K -> 310K
Breuk in een vd draden in de kabelboom is een Safrane kwaal.
De kabelboom loopt van de dakdoorvoer linksboven achter de plastic kap binnen naar beneden over de schokbrekertoren naar achteren en komt uit ter hoogte van het lampje van de kofferbak verlichting achter de bekleding daar. Daar zit een grote geborgde stekkerverbinding.
De breuk(en) treden het meest op in het stuk waar de kabel door de carrosserie gaat. Daar zit een rubberslof om de kabelboom heen. schuif die er een stuk af en kontroleer de verschillende kabels er is er vast een gebroken. Die draden zijn tegenwoordeig niet meer van koperdraad maar van verkoperd aluminium en dat kan slecht tegen regelmatig buigen.
Ik vervang ze daarom door draden die ik uit een oud strijkijzer snoer haal, die zijn nog van koperdraad met heel veel dunne draadjes en zijn gemaakt om veel te buigen.
Nou lang verhaal en succes. mvg WillemS
De kabelboom loopt van de dakdoorvoer linksboven achter de plastic kap binnen naar beneden over de schokbrekertoren naar achteren en komt uit ter hoogte van het lampje van de kofferbak verlichting achter de bekleding daar. Daar zit een grote geborgde stekkerverbinding.
De breuk(en) treden het meest op in het stuk waar de kabel door de carrosserie gaat. Daar zit een rubberslof om de kabelboom heen. schuif die er een stuk af en kontroleer de verschillende kabels er is er vast een gebroken. Die draden zijn tegenwoordeig niet meer van koperdraad maar van verkoperd aluminium en dat kan slecht tegen regelmatig buigen.
Ik vervang ze daarom door draden die ik uit een oud strijkijzer snoer haal, die zijn nog van koperdraad met heel veel dunne draadjes en zijn gemaakt om veel te buigen.
Nou lang verhaal en succes. mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
-
Renaultootje
Brandt het andere achterlicht (in de carrosserie) wel? Dan kan het inderdaad een kabelbreuk zijn.
Als die ook niet brandt kan het zijn dat de er in de controle eenheid verlichting (geeft verlichtingsproblemen door aan Miep) iets is doorgebrand. Dat heb ik ook gehad. Nieuwe unit, en probleem was verholpen.
Groeten
Paul
Als die ook niet brandt kan het zijn dat de er in de controle eenheid verlichting (geeft verlichtingsproblemen door aan Miep) iets is doorgebrand. Dat heb ik ook gehad. Nieuwe unit, en probleem was verholpen.
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
- willem1962
markeerlichten
ook ik krijg het lazerus van de kleine lampjes vervangen elke maand wel 1 maar ja blijft een franse perekist he.
en inderdaad de koplampen van mijn Phase II worden door Miep niet gemeten vreemd maar waar
en inderdaad de koplampen van mijn Phase II worden door Miep niet gemeten vreemd maar waar
Renault Safrane 2.0 1999
Ik heb ook een Saf van 1999, als er bij mij een klein lampje in het dashbord stuk is vervang ik ze allemaal, ze zijn even oud en hoef ik de boel maar 1keer open te maken.
Net als de koplampen, stadslichten voor en achter, 1 stuk, allebei vervangen en de andere voor reserve in een doosje.
mvg
Net als de koplampen, stadslichten voor en achter, 1 stuk, allebei vervangen en de andere voor reserve in een doosje.
mvg
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II