deursloten
Ook ik had dat probleem, Phase II, 2.5 RXT. Portierslot is dol. Ik heb alles opengamaakt en alles schoongemaakt en ingevet. Moet ik er wel bijzeggen dat mijn AB prima functioneert dus ik laat het zo. Mijn rechterportier kan wel met de sleutel open als de nood aan de man is. Nu voor de winter weer alles ingespoten.
deurslot
Dank voor alle suggesties. Ben zelf niet zo handig met sleutelen. MD40 kan ik zeker nog een keer proberen, met rustig heen en weer wiebelen. Zal anders toch hulp van Bas Risseeuw inschakelen om alles te demonteren en te zien wat het probleem echt is. Als ik mijn CV weer aan de gang krijg moet het m.i. ook weer functioneren. Temeer omdat ik nu met de knoppen van binnenuit wel alle deuren op slot krijg. Ook de kapotte bestuurders deur. Ik meld me weer als de diagnose duidelijk is.
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Ik heb zelf nog nooit in de portieren gekeken, bij mij werkt het allemaal.
Anders had ik wel even bij je langs gekomen, Zoetermeer is voor mij niet zo heel ver
Anders had ik wel even bij je langs gekomen, Zoetermeer is voor mij niet zo heel ver
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Dit probleem heb ik ook! te lui om naar de sloten te kijken en natuurlijk ook een defecte AB.
Via internet heb ik een universele afstandsbediening besteld en deze binnen 10 minuten gemonteerd (stelt echt weinig voor).
Ok. het is niet de meest chique oplossing en als ooit het schip met tijd aankomt zal ik het origineel graag weer voor elkaar hebben.
Voorlopig ben ik met een investering van 23.- euro weer gered!!
Via internet heb ik een universele afstandsbediening besteld en deze binnen 10 minuten gemonteerd (stelt echt weinig voor).
Ok. het is niet de meest chique oplossing en als ooit het schip met tijd aankomt zal ik het origineel graag weer voor elkaar hebben.
Voorlopig ben ik met een investering van 23.- euro weer gered!!
Safrane v6 24v g3 RXT aut, 2000
Safrane 2.0 bj 2000 170000 km (niet meer te koop!)
Rover 3500 v8 vanden plas
Safrane 2.0 bj 2000 170000 km (niet meer te koop!)
Rover 3500 v8 vanden plas
Bij het begin van de vorst ging mijn bestuurdersportier niet van slot met de afstandsbediening. Nu, na enkele dagen werkt het weer, wellicht is er wat vet hard geworden, dus tzt maak ik het portier eens open.
In dit topic staat veel handige informatie, maar heeft iemand ook een samengestelde tekening van het slot, de stangetjes, de (un)lockspoel, etc.?
In dit topic staat veel handige informatie, maar heeft iemand ook een samengestelde tekening van het slot, de stangetjes, de (un)lockspoel, etc.?
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 430k
Je vindt slechts wat je zoekt.
Je vindt slechts wat je zoekt.
Download het bestand MR303SAFRANE5.pdf van de downloadpagina (http://bestand.renaultsafrane.nl).
Daar staat alles wat je wilt weten.
Succes
Groeten
Paul
PS Ik heb ook dezelfde problemen: rechts voor gaat niet open en rechts achter gaat niet dicht
, maar dat is voor na de vorst.
Daar staat alles wat je wilt weten.
Succes
Groeten
Paul
PS Ik heb ook dezelfde problemen: rechts voor gaat niet open en rechts achter gaat niet dicht
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
Zoals je zegt, sleutelen is voor na de vorst, hoewel, niet dicht gaan lijkt me superlastig voor je.
Maar goed dat het bij mij nu gewoon werkt.
Dank voor de verwijzing, ik moet de downloadpagina eens helemaal doorsnuffelen
Groeten, Jan
Maar goed dat het bij mij nu gewoon werkt.
Dank voor de verwijzing, ik moet de downloadpagina eens helemaal doorsnuffelen
Groeten, Jan
Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 430k
Je vindt slechts wat je zoekt.
Je vindt slechts wat je zoekt.
deurslot - bestuurderskant
[quote="AlbertP"]Ik heb nog wel wat liggen
AlbertP je had nog wat liggen - zie bericht 21 dec. Probleem is inmiddels iets duidelijker. Vorige week bij B. Risseeuw geweest om doorgeroeste veerschotel te laten vervangen. Meteen naar slot gekeken. Volgens Bas is het slot cilinder niet het probleem. CV is niet te herstellen. Probleem zit in het mechaniek. Wat bedoel je met ik heb nog wat liggen? Betekent dat herstellen zodat mijn deursleutel weer gebruikt kan worden? Of herstellen met een nieuwe sleutel erbij? Met 2 linkerhanden: hoe gieten we dit in het vat? Is er iemand op het forum die (tegen vergoeding) dit varkentje kan wassen?
P.S. Na reparatie van de veerschotel gelukkig weer door de APK. Nu op naar de laatste 3000 km voor de grens van 100.000 km. eindelijk is bereikt.
AlbertP je had nog wat liggen - zie bericht 21 dec. Probleem is inmiddels iets duidelijker. Vorige week bij B. Risseeuw geweest om doorgeroeste veerschotel te laten vervangen. Meteen naar slot gekeken. Volgens Bas is het slot cilinder niet het probleem. CV is niet te herstellen. Probleem zit in het mechaniek. Wat bedoel je met ik heb nog wat liggen? Betekent dat herstellen zodat mijn deursleutel weer gebruikt kan worden? Of herstellen met een nieuwe sleutel erbij? Met 2 linkerhanden: hoe gieten we dit in het vat? Is er iemand op het forum die (tegen vergoeding) dit varkentje kan wassen?
P.S. Na reparatie van de veerschotel gelukkig weer door de APK. Nu op naar de laatste 3000 km voor de grens van 100.000 km. eindelijk is bereikt.
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Het probleem is vervuiling in het mechanisme wat in de sluitkant van de deur zit.
Daarin zit een magnetisch spoel die het slot open trek en ook weer dicht trekt.
Om te zien in welke stand het slot is, zit er een micro schakelaar in dat gedeelte.
Als de spoel niet volledig werkt, wordt die micro schakelaar niet geschakeld.
Als je het rubber van die spoel losmaakt kan je alles ff goed schoonmaken en een drupje olie erop doen.
Als de spoel weer zijn max beweging heeft en de micro schakelaar niet defect, zou het probleem opgelost moeten zijn.
Dit verhaal gaat over een PhI, maar ik denk wel dat het principe van het systeem hetzelfde is.
Ergens heb ik nog 2 deursloten van de voordeuren van een PhI liggen, maar dat wordt wel ff errug zoeken
Gr Albert
Daarin zit een magnetisch spoel die het slot open trek en ook weer dicht trekt.
Om te zien in welke stand het slot is, zit er een micro schakelaar in dat gedeelte.
Als de spoel niet volledig werkt, wordt die micro schakelaar niet geschakeld.
Als je het rubber van die spoel losmaakt kan je alles ff goed schoonmaken en een drupje olie erop doen.
Als de spoel weer zijn max beweging heeft en de micro schakelaar niet defect, zou het probleem opgelost moeten zijn.
Dit verhaal gaat over een PhI, maar ik denk wel dat het principe van het systeem hetzelfde is.
Ergens heb ik nog 2 deursloten van de voordeuren van een PhI liggen, maar dat wordt wel ff errug zoeken
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Nou Rien, hier heb je een forumlid die handig genoeg is, pm-etjedigitalpunk schreef:Ik heb zelf nog nooit in de portieren gekeken, bij mij werkt het allemaal.
Anders had ik wel even bij je langs gekomen, Zoetermeer is voor mij niet zo heel ver
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Wel een beetje ver weg
Je zou het aan Digipunk kunnen vragen, want ie woont ook in Zoetermeer
Ik het over deze topic nog wat gevonden in dit forum.
Als je met de "search" recht boven, zoekt naar deursloten, zie je dat er op 13 Okt 2006 al het e.e.a. is geschreven.... door Kuipers.
Hier even de foto`s ervan, die ik heb geplaatst en die ik dus nog ergens heb moeten liggen
Als de sloten hetzelfde zijn dan zou je het kunnen testen door de sloten eerst aan te sluiten zonder je eigen sloten te demonteren......




Gr Albert
Je zou het aan Digipunk kunnen vragen, want ie woont ook in Zoetermeer
Ik het over deze topic nog wat gevonden in dit forum.
Als je met de "search" recht boven, zoekt naar deursloten, zie je dat er op 13 Okt 2006 al het e.e.a. is geschreven.... door Kuipers.
Hier even de foto`s ervan, die ik heb geplaatst en die ik dus nog ergens heb moeten liggen
Als de sloten hetzelfde zijn dan zou je het kunnen testen door de sloten eerst aan te sluiten zonder je eigen sloten te demonteren......




Gr Albert
Laatst gewijzigd door AlbertP op 08 mar 2013, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ok Albert dank voor de fotos. Foutje bedankt - ging effu te snel.
Links om of rechtsom moet het nu wel lukken. Of met digital punk even schoonmaken of anders als jij de sloten weet te vinden.
Ik heb digital punk prive mail gestuurd. DPunk graag reactie.
Links om of rechtsom moet het nu wel lukken. Of met digital punk even schoonmaken of anders als jij de sloten weet te vinden.
Ik heb digital punk prive mail gestuurd. DPunk graag reactie.
Laatst gewijzigd door rien op 08 mar 2013, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019