safrane 2.5

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

WillemS schreef:... Dit forum is bedoeld voor mensen die de Safrane een warm hart toedragen en deze wagens door goed onderhoud en zorgvuldige behandeling lang op de weg willen houden.
mvg WillemS
Cees, als ik het goed zie is dit je 4e Safane, dus je hebt wel iets met deze auto's. Ik weet dan ook vrijwel zeker dat als je flink gaat boenen en poetsen, je er lol in krijgt je nieuwe aanwinst weer toonbaar en netjes te maken, want dat ga je dan best lukken, ervan uitgaande dat er geen dingen kapot zijn.
De Safrane die ik een maand of 10 geleden kocht, zag er dan niet erbarmelijk uit, maar na hem van binnen en buiten flink onder handen te hebben genomen is het nog een heel mooie auto geworden. Het wordt dan een soort uitdaging om de auto weer zo netjes mogelijk te maken. Ook heb ik wat noodzakelijke reparaties laten uitvoeren en nu ik heb weer een prima auto, die ik met veel plezier rijd.
Dus Cees, maak je effe kwaad
en je zult versteld staan van het resultaat.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
cees

Bericht door cees »

d,n hens schreef:investeer nog wat geld in een poetsbeurt en rij hem op, een 2.5 kan haast geen miskoop zijn.
rij je hem een jaar dan schrijf je 1000 euro af incl. poetsbeurt en kleine dingen. na 2 jaar nog maar 500 euri per jaar, menig mens schrijft veeeeel meer af. :D
die kachelradiateur houd het nog wel even.
Poetsbeurt kost 150 euro incl. btw en voor 100 euro heb je 'n complete leder interieur , komt 'n leder interieur in. Maar al zou ik de saf voor 50 euro gekocht hebben dan zou zo'n renault dealer op z'n minst de auto schoon moeten leveren.

gr.cees
1992 safrane V6 12V (bordeaux) r.i.p
1997 safrane 2.0 16V (groen) r.i.p
1999 safrane V6 24V ( blauw ) r.i.p
1997 safrane 2.5 20V ( groen ) -:)
edsnabel

Bericht door edsnabel »

Ik zie het probleem niet echt. 1 zaterdag ff kwaadmaken en goed schoonmaken en poetsen. Wat kan je nou bij een dealer verwachten voor die prijs. Veel belangrijker is dat de technische staat nog aardig is.
digitalpunk

Bericht door digitalpunk »

Ad-orgel schreef:Dus Cees, maak je effe kwaad
en je zult versteld staan van het resultaat.

Groeten,
Ad
Mooi gesproken :wink:
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
cees

Bericht door cees »

Zettex schreef:Ja, ook welterusten.
Het is duidelijk dat zodra Safrane ook betaalbaar is geworden voor mensen die in feite geen cent te makken hebben je dit soort geklaag krijgt.
In de begintijd van het forum hadden we toch andere gesprekken.
En zo werken die zaken.
Ik ga hier geen welles nietes doen ,maar ik ,(is mijn mening)dat dit soort geklaag nergens meer over gaat.
Alle waar naar zijn prijs,en een bak van 650 pleuro ,wat wil je nog verwachten.
Heb zelf ook 'n mercedes E320 CDI ( zakelijk ) en de safrane is gewoon 'n hobby . wat 'n flauwekul "zodra safrane betaalbaar is geworden'' .. Had 12 jaar geleden ook 'n safrane V6 en die waren toen ook gewoon betaalbaar. Ik zeg het nogmaals , als je iets koopt bij de officiele dealer wat het ook is , nieuw of tweedehands het moet op z'n minst 'n keer nagekeken worden en de minpunten vermeld worden aan de klant en op z'n aller allerminst netjes , schoon afleveren . Kun je je eige hier in vinden of niet ?
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

cees schreef: ... moet op z'n minst 'n keer nagekeken worden en de minpunten vermeld worden aan de klant en op z'n aller allerminst netjes , schoon afleveren . Kun je je eige hier in vinden of niet ?
Cees, dat zie je echt verkeerd. Bij de meeste dealers werkt het zo, dat modellen die niet meer gemaakt worden, ook niet meer interessant zijn. Die hebben ze zogezegd gewist. Gelet op de prijs is dat in jou geval ook zo. Dealers voor wie de Safrane nog niet uit beeld is, vragen meestal nog zo'n € 3.000,00 (zie onderstaande link). Dat had je natuurlijk ook kunnen neertellen; dan had je in ieder geval een schone auto gehad, maar dat kan je toch makkelijk zelf verdienen. Als je zo'n verhabbezakt ding even flink onder handen neemt, dan wordt je moeite best beloond en ga je het nog leuk vinden.
Kom op..., handen uit de mouwen en dan heb je voor weinig een knappe Safrane, althans, het zou me tegenvallen als dat niet zo was.
Heb je foto's, ik ben benieuwd.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
cees

Bericht door cees »

Ad-orgel schreef:
cees schreef: ... moet op z'n minst 'n keer nagekeken worden en de minpunten vermeld worden aan de klant en op z'n aller allerminst netjes , schoon afleveren . Kun je je eige hier in vinden of niet ?
Cees, dat zie je echt verkeerd. Bij de meeste dealers werkt het zo, dat modellen die niet meer gemaakt worden, ook niet meer interessant zijn. Die hebben ze zogezegd gewist. Gelet op de prijs is dat in jou geval ook zo. Dealers voor wie de Safrane nog niet uit beeld is, vragen meestal nog zo'n € 3.000,00. Dat had je natuurlijk ook kunnen neertellen; dan had je in ieder geval een schone auto gehad, maar dat kan je toch makkelijk zelf verdienen. Als je zo'n verhabbezakt ding even flink onder handen neemt, dan wordt je moeite best beloond en ga je het nog leuk vinden.
Kom op..., handen uit de mouwen en dan heb je voor weinig een knappe Safrane, althans, het zou me tegenvallen als dat niet zo was.
Heb je foto's, ik ben benieuwd.

Groeten,
Ad
Ja het is niet alleen de vuiligheid ad , stbkr.olie lekt onderin en dat wisten ze geheid kan nie misse want hij lekt echt goed , hebben ze gewoon schoongewasse zodat je dat in de eerste instantie niet ziet . cr.contr doet het niet . Er is iets mis met de koppeling hij schopt 'n beetje .Ben net eve de snelweg op geweest en toen ik tot stilstand kwam alle rode lichten begonnen te branden . Heb de olie en koelvloeistof gepeild nou was gewoon goed . Dat lekkende stbkr.olie , ben vanmorge langs geweest garage lekt bij dat element dicht bij de radiator , zul jij wel weten , nieuw 236 euro ex. moet ik eve kijke of ik dat tweedehands kan vinden . Ik zal nog wat fotos maken je hoort nog .
gr.cees
d,n hens

Bericht door d,n hens »

Ad-orgel schreef:
Cees, dat zie je echt verkeerd. Bij de meeste dealers werkt het zo, dat modellen die niet meer gemaakt worden, ook niet meer interessant zijn. Die hebben ze zogezegd gewist. Gelet op de prijs is dat in jou geval ook zo. Dealers voor wie de Safrane nog niet uit beeld is, vragen meestal nog zo'n € 3.000,00 (zie onderstaande link). Dat had je natuurlijk ook kunnen neertellen; dan had je in ieder geval een schone auto gehad.
Ad
En waarschijnlijk nog een beurt en eventueel een nieuwe d-riem.
Zo werkt het inderdaad Ad bij elke dealer, ik weet nog dat ik in 2004 een R 25 2.8 V6 bij een daihatsu dealer heb gekocht voor 500 euro ,heel het onderhoudsboekje was afgestempeld door een r dealer, de auto was groen uit geslagen en het mos groeide in de naden :shock: en er zat nog schade op ook, van binnen was het niet veel beter, maar thechnisch was ie 100%.
Na 1 nieuwe deur van 70 euri (zelfde kleur) en een weekje poetsen had ik een prachtige r 25 V6 voor 570 euro.
Deze heb ik na een jaar verkocht voor 1000 euro. :D dus doe je voordeel er mee. :wink:
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

cees schreef:
Ad-orgel schreef:
cees schreef: Ja het is niet alleen de vuiligheid ad , stbkr.olie lekt onderin en dat wisten ze geheid kan nie misse want hij lekt echt goed , hebben ze gewoon schoongewasse zodat je dat in de eerste instantie niet ziet . cr.contr doet het niet . Er is iets mis met de koppeling hij schopt 'n beetje .Ben net eve de snelweg op geweest en toen ik tot stilstand kwam alle rode lichten begonnen te branden . Heb de olie en koelvloeistof gepeild nou was gewoon goed . Dat lekkende stbkr.olie , ben vanmorge langs geweest garage lekt bij dat element dicht bij de radiator , zul jij wel weten , nieuw 236 euro ex. moet ik eve kijke of ik dat tweedehands kan vinden . Ik zal nog wat fotos maken je hoort nog .
gr.cees
Oh...! Dat is minder. Het zijn niet zomaar een paar kleinigheidjes. De cruise contol heb ik ook een keer kapot gehad, maar dat hadden ze bij mijn garage weer snel verholpen en kostte niks. Er staat ook wel wat over op het forum als ik me niet vergis. Ik hoop voor je dat de rest ook weer goed komt.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw »

Cees, wat jij bedoelt met die lekkage is waarschijnlijk de koeler voor de olie van de stuurbekrachtiging
Lees dit topic maar eens door : http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... sc&start=0
Is 2e hands waarschijnlijk wel te vinden en maar dan zal hij ook roestig zijn en zul je hem eerst tegen roest moeten behandelen.
Suc6 met het in orde zetten van je auto, je treft het niet want waarschijnlijk is er door de laatste eigenaar qua onderhoud met de pet naar gegooid. :roll:
cees

Bericht door cees »

Jack de zeeuw schreef:Cees, wat jij bedoelt met die lekkage is waarschijnlijk de koeler voor de olie van de stuurbekrachtiging
Lees dit topic maar eens door : http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... sc&start=0
Is 2e hands waarschijnlijk wel te vinden en maar dan zal hij ook roestig zijn en zul je hem eerst tegen roest moeten behandelen.
Suc6 met het in orde zetten van je auto, je treft het niet want waarschijnlijk is er door de laatste eigenaar qua onderhoud met de pet naar gegooid. :roll:
Dankjewel jack , super topic ....in mijn geval is de oplossing gewoon n buis ertussen zetten aangezien ik deze exemplaar niet lang zal houden mits ik hem exporteer voor eige gebruik maar dat zal de tijd leren.

gr.cees
cees

Bericht door cees »

WillemS schreef:Beste Cees, je hebt bewust een auto voor de "handel" gekocht.
Dus gewoon meenemen en niet zeuren, zulke wagens worden opgelapt of gesloopt of ge-exporteerd, zoals ik heb begrepen heb je dat ook met je andere saf gedaan.
Denk dat deze verkoper je goed heeft ingeschat. :wink:

Dit forum is niet bedoeld voor "klagers" maar voor mensen die de Safrane een warm hart toedragen en deze wagens door goed onderhoud en zorgvuldige behandeling lang op de weg willen houden.

mvg WillemS
Beste willem ,
Mijn safrane heb ik geexporteerd maar wel compleet laten poetsen van binnen en buiten , schoon afgeleverd , terwijl ik dat niet had hoeve doen . Ik zou m'n eige schamen 'n safrane af te leveren zoals ik hem heb gehad. Ik klaag er verder niet over maar iedereen moet weten dat renault verschoor in almkerk 'n oplichter is . Heb het ook op facebook geplaatst en diverse lokale kranten . Verschoor mag daar niet zomaar mee wegkomen dat is het klaar !

gr. cees
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Cees, je hebt toch echt verkeerde verwachtingen.
Ik heb ooit een Laguna V6 gekocht bij de dealer. De auto werd keurig schoon, gepoetst en met een bloemetje afgeleverd. Verder een half jaar garantie.
Dit was dan ook een auto die 8000 Euro kostte. Ik had de auto schoon maar nog niet eens gepoetst verwacht.

Onder een bepaald maximumbedrag wordt er geen garantie meer gegeven en wordt een auto ongewassen meegegeven. Ik weet niet precies waar de grens ligt maar met 650 Euro zit je er ruim onder.
Mooi voorbeeld, heb net een oude Camry voor 1200 Euro aangeschaft. De auto was goed smerig van binnen en is in die staat afgeleverd. Ben ik boos? Nee, ik ben zelfs positief over de nette en behulpzame gang van zaken bij deze handelaar (De Cock import/export in Kapelle).
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
cees

Bericht door cees »

AS1 schreef:Cees, je hebt toch echt verkeerde verwachtingen.
Ik heb ooit een Laguna V6 gekocht bij de dealer. De auto werd keurig schoon, gepoetst en met een bloemetje afgeleverd. Verder een half jaar garantie.
Dit was dan ook een auto die 8000 Euro kostte. Ik had de auto schoon maar nog niet eens gepoetst verwacht.

Onder een bepaald maximumbedrag wordt er geen garantie meer gegeven en wordt een auto ongewassen meegegeven. Ik weet niet precies waar de grens ligt maar met 650 Euro zit je er ruim onder.
Mooi voorbeeld, heb net een oude Camry voor 1200 Euro aangeschaft. De auto was goed smerig van binnen en is in die staat afgeleverd. Ben ik boos? Nee, ik ben zelfs positief over de nette en behulpzame gang van zaken bij deze handelaar (De Cock import/export in Kapelle).
Ja ok , ben hem ondertussen al aan het opknappen .

gr.cees
Plaats reactie