Gezocht: stekker voor benzinepomp Phase 1

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Plaats reactie
JoostVB

Gezocht: stekker voor benzinepomp Phase 1

Bericht door JoostVB »

Beste Safraners,

Voor mijn Phase 1 (2.2 RN) ben ik op zoek naar een stekker waarmee je de benzinepomp aansluit. De mijne was zodanig lam dat hij haperend contact maakt. Het was elke keer een verrassing of hij wilde starten of niet. En of hij wel of niet uitvalt onder het rijden.
Het is ondertussen zo erg, dat ik de stekker heb gesloopt en de contacten zonder plastic omhulsel op de pomp heb aangesloten. Niet echt de beste optie...

Dus heeft iemand zo'n stekker over? Het liefst met een stukje draad er aan zodat ik 'm mooi aan de bestaande kabel kan solderen. Nieuw zijn ze alleen te krijgen met een complete kabelboom er aan en dat is me een beetje te duur. :-)

Verder heb ik een vraagje over de binnenverlichting van de Phase 1. Het lampje met het roterende kopje is stuk en ik weet niet goed hoe ik die kan bereiken om 'm te vervangen. (En om uberhaupt te kunnen zien wat voor lampje het is.) Iemand een idee?

En ik heb nog een vraag over de automatische deurvergrendeling. Deze is er in 1x mee gestopt. De batterij van de sleutel heb ik vervangen maar dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand een idee wat de volgende stap is om te achterhalen waar het probleem in kan zitten?

Groet,

Joost
WillemS

Bericht door WillemS »

Lampje van de binnenverl. is een 5w steeklampje.
Je kunt het bereiken door de twee schroeven van de kap los te draaien die zitten bij het zonneklepje. SUC6
De deursloten hebben een eigen zekering, aangezien ze plots gestopt zijn met werken zou ik de zekering verdenken. SUC6
mvg
WilemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
JoostVB

Bericht door JoostVB »

Bedankt voor het bericht.

Stom van me dat ik er zelf niet aan dacht om de hele kap los te schroeven. Ik ging er van uit dat het 'van buitenaf' te vervangen moest zijn.

Mijn vraag over de automatische deurvergrendeling heb ik niet duidelijk gesteld. De deurvergredeling werkt nog wel als je het slot bedient, of via het knopje aan de binnenkant. Alleen de afstandsbediening werkt niet meer. Het is dus 'denk ik' geen probleem met de zekering.
WillemS

Bericht door WillemS »

Al aan een lege/zwakke batterij gedacht?
Heb je Infrarood of Radiofrequentie bediening?
mvg
WillemS
kijk anders eens bij de index: Knowledgebase :wink:
JoostVB

Bericht door JoostVB »

WillemS schreef:Al aan een lege/zwakke batterij gedacht?
Heb je Infrarood of Radiofrequentie bediening?
mvg
WillemS
kijk anders eens bij de index: Knowledgebase :wink:
Hoi WillemS, bedankt voor je bericht.

Zoals ik al schreef in mijn originele bericht: "De batterij van de sleutel heb ik vervangen maar dat heeft niet geholpen.".
Ik denk dat ik infrarood bediening heb, maar dat weet ik niet zeker. Hoe kan ik dat met zekerheid bepalen?

Ik zal ook in de knowledgebase kijken.
WillemS

Bericht door WillemS »

Infrarood bediening heeft op de dakconsole een bolletje zitten waar de ontvanger inzit.
mvg
WillemS
JoostVB

Bericht door JoostVB »

WillemS schreef:Infrarood bediening heeft op de dakconsole een bolletje zitten waar de ontvanger inzit.
mvg
WillemS
Dat bolletje heb ik, en had altijd al het vermoeden gehad dat dat de ontvanger van de AB is.
Infrarood is het dus. Misschien dat dat iemand een betere aanwijzing geeft voor een mogelijk oorzaak.
WillemS

Bericht door WillemS »

Er zijn nu een paar mogelijkheden:
De ontvanger is defekt of de zender is defekt.
De zender kan je kontroleren met een videocamera met night vision. Zet deze aan en richt je sleutel op de camera terwijl je het knopje indrukt, je moet dan in de camera het infrarood lampje vd sleutel zien knipperen.
SUC6
mvg
WillemS
Herprogrammeren zie de link: http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=2472
Thomas

Bericht door Thomas »

Hallo Joost,

heb je al een stekkertje gevonden?
Zo nee, heb ik denk ik wel ergens een complete kabelboom liggen..
Kan daar de stekker (met wat draad) wel afhalen voor je..

Hoor het wel..

Groeten Thomas
Renault Safrane RXE Biturbo (Baccara) 10-1994
Renault Clio Baccara U9 Automaat 02-1992 (r.i.p.)
Renault Mégane Grand Tour 1.5 dCi 07-2006
JoostVB

Bericht door JoostVB »

Thomas schreef:Hallo Joost,

heb je al een stekkertje gevonden?
Zo nee, heb ik denk ik wel ergens een complete kabelboom liggen..
Kan daar de stekker (met wat draad) wel afhalen voor je..

Hoor het wel..

Groeten Thomas
Hoi Thomas,

Ik heb zelf iets in elkaar gefabriceerd dat ook werkt. Maar bedankt voor het aanbod!

Joost
Plaats reactie