Renault safrane staat bij dealer op moment...
Renault safrane staat bij dealer op moment...
Hallo forumgangers,
Net aangemeld bij het forum en heb nu mijn safrane bij de dealer staan... Had een probleem met het oliepijl.... op 12 km was dit gehalveerd. Oorzaak: Oliedoppakking was versleten. Hele blok onder de olie... Ook had ik een bougie kapot en de rotor wordt gelijk vervangen...
Kan niet wachten tot ik mijn safrane 2,5i automaat terugkrijg...
Groetjes,
Limboo
Net aangemeld bij het forum en heb nu mijn safrane bij de dealer staan... Had een probleem met het oliepijl.... op 12 km was dit gehalveerd. Oorzaak: Oliedoppakking was versleten. Hele blok onder de olie... Ook had ik een bougie kapot en de rotor wordt gelijk vervangen...
Kan niet wachten tot ik mijn safrane 2,5i automaat terugkrijg...
Groetjes,
Limboo
Nog steeds blij met mijn safrane!
Goedemiddag mensen,
Heb al weer de nodige onderdelen laten vervangen aan mijn Safrane... Vorige maand de complete uitlaat van voor tot achter vernieuwd. Had een probleem met mijn kat. en heb besloten alles te laten vervangen. Loopt op dit moment als een zonnetje!
Heb even een paar vragen:
1. Als ik de auto met sleutel openmaak (zender) dan blijft het bestuurdersportier vaker op slot. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
2. Heeft nog iemand een nieuwe(tweedehands) motorkap bekleding liggen? De mijne heeft het zwaar te verduren gehad tijdens een ongenode gast (waarschijnlijk een marter die alles kapot geknaagd heeft, gelukkig alleen bekleding van de motorkap)
3. Mijn safrane heeft geen dashboard kastje maar gewoon een standaard kap. Op andere foto's online heb ik gezien dat dit wel bestaat voor de safrane. Zijn die nog ergens te bestellen of heeft nog iemand eentje liggen die ik kan inbouwen?
Wil proberen deze auto zo lang mogelijk te rijden....
Groetjes,
Limboo
Heb al weer de nodige onderdelen laten vervangen aan mijn Safrane... Vorige maand de complete uitlaat van voor tot achter vernieuwd. Had een probleem met mijn kat. en heb besloten alles te laten vervangen. Loopt op dit moment als een zonnetje!
Heb even een paar vragen:
1. Als ik de auto met sleutel openmaak (zender) dan blijft het bestuurdersportier vaker op slot. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
2. Heeft nog iemand een nieuwe(tweedehands) motorkap bekleding liggen? De mijne heeft het zwaar te verduren gehad tijdens een ongenode gast (waarschijnlijk een marter die alles kapot geknaagd heeft, gelukkig alleen bekleding van de motorkap)
3. Mijn safrane heeft geen dashboard kastje maar gewoon een standaard kap. Op andere foto's online heb ik gezien dat dit wel bestaat voor de safrane. Zijn die nog ergens te bestellen of heeft nog iemand eentje liggen die ik kan inbouwen?
Wil proberen deze auto zo lang mogelijk te rijden....
Groetjes,
Limboo
- AS1 (Anne)
- Administrator
Re: Nog steeds blij met mijn safrane!
Het slot inspuiten met siliconenspray. Je kunt eerst alleen vanaf de zijkant van de deur proberen. Als dat niet helpt dan moet de bekleding er af en dan moet je via de binnenkant van de deur het proberen in te spuiten. Mocht dat ook niet helpen dan moet het slot eruit. Dat is niet zo makkelijk.Limboo schreef:1. Als ik de auto met sleutel openmaak (zender) dan blijft het bestuurdersportier vaker op slot. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Let op dat er geen siliconenspray op de lak komt.
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ok ik ga dat eens proberen. Waarom mag het eigenlijk niet op de lak komen?AS1 schreef:Het slot inspuiten met siliconenspray. Je kunt eerst alleen vanaf de zijkant van de deur proberen. Als dat niet helpt dan moet de bekleding er af en dan moet je via de binnenkant van de deur het proberen in te spuiten. Mocht dat ook niet helpen dan moet het slot eruit. Dat is niet zo makkelijk.Limboo schreef:1. Als ik de auto met sleutel openmaak (zender) dan blijft het bestuurdersportier vaker op slot. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Let op dat er geen siliconenspray op de lak komt.
- AS1 (Anne)
- Administrator
omdat ze elkaar niet verdragen. De lak kan beschadigen en het is daarna niet meer goed overspuitbaar.Limboo schreef:Ok ik ga dat eens proberen. Waarom mag het eigenlijk niet op de lak komen?
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Ok dan moeten we daar maar heel voorzichtig mee zijn. Niet dat ik hem in zijn geheel wil laten overspuitenAS1 schreef:omdat ze elkaar niet verdragen. De lak kan beschadigen en het is daarna niet meer goed overspuitbaar.Limboo schreef:Ok ik ga dat eens proberen. Waarom mag het eigenlijk niet op de lak komen?
dat laatste probleem staat in een eerder topic
http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=1622
Gr
Beloki
http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=1622
Gr
Beloki
RXT 2.5 20V Automaat G3 - 474000 km