Safrane 3.0 V6 24V
Safrane 3.0 V6 24V
Ik ben nog steeds op zoek naar een Vel Satis maar krijg voor mijn Safrane 3.0 V6 24v aut. uit jan. 2000 (kleur blauw, 196.000 km) belachelijke inruil bedragen geboden.
Ik vroeg me daarom af of er onder de forumleden wellicht interesse is voor mijn auto, want ik zou hem liever particulier verkopen aan een liefhebber voor een betere prijs dan wat diverse garages mij tot nu toe geboden hebben.
Uiteraard alleen wanneer ik een geschikte Vel Satis heb gevonden.
Groeten aan een ieder
Koos
Ik vroeg me daarom af of er onder de forumleden wellicht interesse is voor mijn auto, want ik zou hem liever particulier verkopen aan een liefhebber voor een betere prijs dan wat diverse garages mij tot nu toe geboden hebben.
Uiteraard alleen wanneer ik een geschikte Vel Satis heb gevonden.
Groeten aan een ieder
Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Hallo stadsgenoot, waarom zou je hem verkopen??
Uit verveling kan ik me dat niet kunnen voorstellen, want het blijft altijd spannend om hem telkens weer te starten en te rijden.
Ok, hij is niet goedkoop, maar daar heb je wel een "Grande Voiture" voor.
Het enige is dat de automaatbak wel zijn tijd begint te komen dat ie in problemen gaat komen.
Dat gaat veel geld kosten, en dat weten andere mensen ook, en vandaar die lage inruil prijs.
Wat hebben ze eigenlijk geboden?? En wat wil jij zelf ervoor hebben??........
Gr Albert
Uit verveling kan ik me dat niet kunnen voorstellen, want het blijft altijd spannend om hem telkens weer te starten en te rijden.
Ok, hij is niet goedkoop, maar daar heb je wel een "Grande Voiture" voor.
Het enige is dat de automaatbak wel zijn tijd begint te komen dat ie in problemen gaat komen.
Dat gaat veel geld kosten, en dat weten andere mensen ook, en vandaar die lage inruil prijs.
Wat hebben ze eigenlijk geboden?? En wat wil jij zelf ervoor hebben??........
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Albert en Willem,
Ik denk er ook wel eens aan dat de automaat sneuvelt gezien de kilometers.
Dat is me bij de vorige Safrane ook gebeurd, maar dat kwam door een verstopte oliekoeler waardoor de olie in de automaat te heet is geworden tijdens een vakantie in Frankrijk in de bergen (hogere belasting) en dat kostte dus de automaat zijn kop.
Kosten waren toen 2600 gulden.
Maar ik geloof niet dat bij goed onderhoud de bak defect raakt omdat ik laatst nog in een Mercedes taxi zat die 560.000 km had gelopen en nog steeds dezelfde motor en automaat had vanaf dat deze nieuw was.
De automaten in de fase 1 Safranes waren van het type AD-8 die vroeger ook in Volkswagens en Audi's zaten en volgens fa. Startrans in Renswoude (revisie bedrijf voor automatische versnellingsbakken) minder betrouwbaar waren.
In de laatste Safranes (de 24 kleppers) zitten volgens mij en fa. Startrans bakken van ZF welke duidelijk beter zijn en o.a. ook in amerikaanse auto's en BMW worden toegepast.
Bij het zoeken naar een VelSatis 3.5 V6 24v zijn dit jaar inruilprijzen geboden van 1250 - 2200 Euro, waarbij de 3 Vel Satis'en varieerde van 13.500 tot 24.000 Euro en niet vergeten moet worden dat de garages ons altijd een mooi ingewikkeld financieel plaatje voor toveren waardoor het lijkt alsof de koper het beste af is , wat natuurlijk niet zo is.
Op dit moment staan er een 4-tal safranes op internet van 1999 en 2000 van hetzelfde type welkw varieren van 1950 -5950 Euro (de 2 duurste bij een Renault dealer).
Zelf heb ik rond de 3250 Euro in gedachten inclusief 2 dakdragers van Thule, die toch niet passen op een eventuele Vel Satis. (uiteraard is deze prijs bespreekbaar)
Bij Renault krijg ik inderdaad tot 1000 Euro extra op de inruilprijs bij aankoop van een nieuwe of duurdere 2e hands, maar op dit moment heeft Renault geen Vel Satis van het juiste type en prijs voor mij en is dat dus voor mij geen optie.
Waarom ik mijn Safrane weg zou doen is omdat ik inmiddels 12,5 jaar Safrane rijd en graag weer eens wat anders wil (een Vel Satis dus) en niet omdat ik ontevreden ben over mijn Safrane want deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Het is voor mij alleen maar een peiling aan het forum om te kijken of er eventueel interesse voor is want ik heb nog geen Vel Satis.
Voor mij overigens te duur om 2 van zulke Grande Voitures in bezit te hebben qua verzekering en wegenbelasting.
Groeten
Koos
Ik denk er ook wel eens aan dat de automaat sneuvelt gezien de kilometers.
Dat is me bij de vorige Safrane ook gebeurd, maar dat kwam door een verstopte oliekoeler waardoor de olie in de automaat te heet is geworden tijdens een vakantie in Frankrijk in de bergen (hogere belasting) en dat kostte dus de automaat zijn kop.
Kosten waren toen 2600 gulden.
Maar ik geloof niet dat bij goed onderhoud de bak defect raakt omdat ik laatst nog in een Mercedes taxi zat die 560.000 km had gelopen en nog steeds dezelfde motor en automaat had vanaf dat deze nieuw was.
De automaten in de fase 1 Safranes waren van het type AD-8 die vroeger ook in Volkswagens en Audi's zaten en volgens fa. Startrans in Renswoude (revisie bedrijf voor automatische versnellingsbakken) minder betrouwbaar waren.
In de laatste Safranes (de 24 kleppers) zitten volgens mij en fa. Startrans bakken van ZF welke duidelijk beter zijn en o.a. ook in amerikaanse auto's en BMW worden toegepast.
Bij het zoeken naar een VelSatis 3.5 V6 24v zijn dit jaar inruilprijzen geboden van 1250 - 2200 Euro, waarbij de 3 Vel Satis'en varieerde van 13.500 tot 24.000 Euro en niet vergeten moet worden dat de garages ons altijd een mooi ingewikkeld financieel plaatje voor toveren waardoor het lijkt alsof de koper het beste af is , wat natuurlijk niet zo is.
Op dit moment staan er een 4-tal safranes op internet van 1999 en 2000 van hetzelfde type welkw varieren van 1950 -5950 Euro (de 2 duurste bij een Renault dealer).
Zelf heb ik rond de 3250 Euro in gedachten inclusief 2 dakdragers van Thule, die toch niet passen op een eventuele Vel Satis. (uiteraard is deze prijs bespreekbaar)
Bij Renault krijg ik inderdaad tot 1000 Euro extra op de inruilprijs bij aankoop van een nieuwe of duurdere 2e hands, maar op dit moment heeft Renault geen Vel Satis van het juiste type en prijs voor mij en is dat dus voor mij geen optie.
Waarom ik mijn Safrane weg zou doen is omdat ik inmiddels 12,5 jaar Safrane rijd en graag weer eens wat anders wil (een Vel Satis dus) en niet omdat ik ontevreden ben over mijn Safrane want deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Het is voor mij alleen maar een peiling aan het forum om te kijken of er eventueel interesse voor is want ik heb nog geen Vel Satis.
Voor mij overigens te duur om 2 van zulke Grande Voitures in bezit te hebben qua verzekering en wegenbelasting.
Groeten
Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
-
Renaultootje
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 21:49
- Locatie: Barneveld
Even een vraagje voor mijn gemoedsrust
Is het gebruikelijk / standaard / ervaring dat een automatische versnellingsbak van
een 3.0 V6 na 200K problemen gaat geven ?
Zit hier dan een andere bak ik dan bij een 2.0 ?
Mijn vorige 2.0 RTE automaat had 350K gelopen en het laatste waar ik mij
zorgen om maakte was de bak.
En ik heb nu weer een 2.0 automaat........
Is het gebruikelijk / standaard / ervaring dat een automatische versnellingsbak van
een 3.0 V6 na 200K problemen gaat geven ?
Zit hier dan een andere bak ik dan bij een 2.0 ?
Mijn vorige 2.0 RTE automaat had 350K gelopen en het laatste waar ik mij
zorgen om maakte was de bak.
En ik heb nu weer een 2.0 automaat........
Renault 2.0 RXE automaat '98 LPG-VGI
95K -> 310K
95K -> 310K
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
De 2.0 en 2.5 hebben een Japanse bak van Aisin-Warner en zijn uitermate betrouwbaar. 4 ton is meer regel dan uitzondering.
De 3.0 24V heeft dus een ZF-bak. Die motor schijnt te zwaar te zijn voor deze automaat. Waarschijnlijk zal rijstijl dan van groot belang zijn voor hoe lang deze bak heel blijft.
De 3.0 12V heeft een AD8 van VW en is heel wisselend in levensduur (1 tot 3 ton).
De 3.0 24V heeft dus een ZF-bak. Die motor schijnt te zwaar te zijn voor deze automaat. Waarschijnlijk zal rijstijl dan van groot belang zijn voor hoe lang deze bak heel blijft.
De 3.0 12V heeft een AD8 van VW en is heel wisselend in levensduur (1 tot 3 ton).
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Wat AS1 stelt is juist, maaaar, Renault schrijft dat de Aisin Warner bak(Toyota) een olievulling heeft voor de levensduur van de bak.
Echter ik ververs deze bakken iedere 60.000 km. met de voorgeschreven oliekwaliteit, en konstateer dat er toch wel verschil is na het verversen, sneller en soepeler schakelen o.a. De olie verouderd toch na verloop van tijd, daardoor worden de eigenschappen minder en ik wil heeeel lang doen met m'n Saf.
Bovendien wat kost nou 3,3 liter goede olie in verhouding met een eventueel defekt rakende bak?!
Echter ik ververs deze bakken iedere 60.000 km. met de voorgeschreven oliekwaliteit, en konstateer dat er toch wel verschil is na het verversen, sneller en soepeler schakelen o.a. De olie verouderd toch na verloop van tijd, daardoor worden de eigenschappen minder en ik wil heeeel lang doen met m'n Saf.
Bovendien wat kost nou 3,3 liter goede olie in verhouding met een eventueel defekt rakende bak?!
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
De ZF is ook voor het leven gevuld.
Bij deze bak begint het frictiemateriaal van de lockup los te laten. Ik ben bang dat regelmatig verversen dat niet voorkomt.
Desondanks zou ik die ook regelmatig verversen. Mijn eigen bakolie was bij 2 ton behoorlijk goor. Na nieuwe olie werd na verloop van tijd het terugschakelen uit de lockup weer soepel.
Bij deze bak begint het frictiemateriaal van de lockup los te laten. Ik ben bang dat regelmatig verversen dat niet voorkomt.
Desondanks zou ik die ook regelmatig verversen. Mijn eigen bakolie was bij 2 ton behoorlijk goor. Na nieuwe olie werd na verloop van tijd het terugschakelen uit de lockup weer soepel.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Om even heel erg off-topic te gaan.. hoe zit het met het vervangen van de bakolie van de handbak? Hoewel de mijne nog redelijk tot goed schakelt lijkt het me geen kwaad kunnen om preventief de olie te verversen.
Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
gewoon doen. Voorkomen is beter dan genezen. Bovendien gaat er maar 2,2 liter in.jerryvr schreef:Om even heel erg off-topic te gaan.. hoe zit het met het vervangen van de bakolie van de handbak? Hoewel de mijne nog redelijk tot goed schakelt lijkt het me geen kwaad kunnen om preventief de olie te verversen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,