Toch maar even voorstellen

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
Tycho

Toch maar even voorstellen

Bericht door Tycho »

Ik zal me toch nog maar even netjes voorstellen.

Mijn naam is Tycho, ik ben 18 jaar jong en kom uit Utrecht.
Op dit moment zit ik in de 6de klas van het Gymnasium en als alles goed gaat slaag ik dit jaar ook voor m'n eindexamen.

Voor de deur staat een Renault Safrane Ph II uit '96 met 178.000KM op de teller. De Safrane heeft helaas wat probleempjes maar daarover meer hier.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
We zijn er al meerdere malen mee op vakantie gegaan en in combinatie met een dakkoffer (op Renault dakdragers) is het prima te doen.

In 2001 gekocht door m'n ouders (in het gulden tijdperk!).

In 2002 het eerste echte probleem. In Kroatië is onderweg de einddemper onder de auto uitgelazerd midden op de weg. Zonder einddemper hebben we onze reis vervolgd en in Oostenrijk hebben we er bij een Renault dealer een nieuwe er onder laten hangen.

In 2008 waren we onderweg voor een schoolreis toen miep besloot dat het tijd was om weer eens wat te zeggen, dit deed ze met de boodschap "Waarschuwing! Oliedruk te laag. Stop de auto. Zet de motor af." wat gepaard ging met de nodige lampjes op het dashboard. Om het risico van een vastloper zoveel mogelijk te vermijden maar direct gestopt en vervangend vervoer gebeld. De Safrane moest uiteindelijk met een autoambulance terug naar Utrecht waar bleek dat het enkel een defect sensor was. Miep bedankt.

Hopelijk is het ongeluk hiermee beperkt gebleven ;).

In 2009 ben ik 18 geworden en direct begonnen met m'n rijlessen. Het theorie-examen is inmiddels (in 1 keer) binnen en het praktijkexamen komt (als het CBR Utrecht meewerkt) nog voor de zomer. Ik heb het genoegen gehad om al enkele keren op een afgesloten parkeerterrein te mogen rijden in de Safrane waardoor ik helemaal dol ben geworden op deze auto en nu ook me ben gaan verdiepen in de auto, de geschiedenis er van en het oplossen van enkele probleempjes (zie thread)

Ik hoop dat ik in de toekomst erg van deze auto kan genieten :D.
Tycho

Bericht door Tycho »

Helaas, de tijd voor deze Safrane is gekomen.
Inmiddels staat ze in Oosterhout bij de berger na een ongeluk op de A27.
Total-Loss.

Weet iemand misschien meer over de gang van zaken omtrent het verkrijgen van een vrijwaringsbewijs en het leeghalen van de auto (interieur etc)?
de k@bouter

Bericht door de k@bouter »

watskebeurt?! :shock:
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Geen persoonlijke schade??
Balen zeg. Veel schade aan de wagen?
Als het goed is kun je de wagen nog één keer laten vervoeren door de berger. Dat kan dus naar een garage, een sloperij of weet ik veel wie zijn. Berger kun je gewoon langs gaan om je eigen spullen eruit te halen.

Is het verzekeringstechnisch jouw fout of van de tegenpartij? Als het de tegenpartij is, kun je geen onderdelen van de wagen afhalen tenzij je de wagen van de verzekering terug koopt.
Als de schade wel voor eigen rekening is, is de wagen van jou en kun je er afhalen wat je wilt. Gewoon ff afstemmen met de berger.

En anders, stuur me ff een PM. Misschien kunnen we samen nog wat leuks regelen. Ik werk in Oosterhout dus dat kan misschien handig zijn in dit geval.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Tycho

Bericht door Tycho »

Er is geen noemenswaardige persoonlijke schade (geschrokken, blauwe plekken).

Het was een eenzijdig ongeval waarbij de auto eerst de linker vangrail en vervolgens de rechtervangrail heeft aangetikt zonder andere auto's te raken.
Vanzelfsprekend ligt zowel de linker- als de rechtervoorkant in de prak. Het rechtervoorwiel werd teruggevonden onder het motorblok, de achterbumper enkele meters achter de auto en nog wel wat andere dingetjes.
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Da's toch een flinke klapper geweest. Gelukkig dat je er zelf goed af bent gekomen.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Tycho

Bericht door Tycho »

Afbeelding
Afbeelding
sjoerd

Bericht door sjoerd »

Tja, daar is de mooiigheid wel af....
Renault Safrane 2.5 RXT automaat 1998 EXIT
Volvo V70 2.4 Bi fuel 2000 EXIT
Volvo C70 2.3 T5 G3 241 PK 1999 EXIT