Mijn naam is Tycho, ik ben 18 jaar jong en kom uit Utrecht.
Op dit moment zit ik in de 6de klas van het Gymnasium en als alles goed gaat slaag ik dit jaar ook voor m'n eindexamen.
Voor de deur staat een Renault Safrane Ph II uit '96 met 178.000KM op de teller. De Safrane heeft helaas wat probleempjes maar daarover meer hier.

We zijn er al meerdere malen mee op vakantie gegaan en in combinatie met een dakkoffer (op Renault dakdragers) is het prima te doen.
In 2001 gekocht door m'n ouders (in het gulden tijdperk!).
In 2002 het eerste echte probleem. In Kroatië is onderweg de einddemper onder de auto uitgelazerd midden op de weg. Zonder einddemper hebben we onze reis vervolgd en in Oostenrijk hebben we er bij een Renault dealer een nieuwe er onder laten hangen.
In 2008 waren we onderweg voor een schoolreis toen miep besloot dat het tijd was om weer eens wat te zeggen, dit deed ze met de boodschap "Waarschuwing! Oliedruk te laag. Stop de auto. Zet de motor af." wat gepaard ging met de nodige lampjes op het dashboard. Om het risico van een vastloper zoveel mogelijk te vermijden maar direct gestopt en vervangend vervoer gebeld. De Safrane moest uiteindelijk met een autoambulance terug naar Utrecht waar bleek dat het enkel een defect sensor was. Miep bedankt.
Hopelijk is het ongeluk hiermee beperkt gebleven

In 2009 ben ik 18 geworden en direct begonnen met m'n rijlessen. Het theorie-examen is inmiddels (in 1 keer) binnen en het praktijkexamen komt (als het CBR Utrecht meewerkt) nog voor de zomer. Ik heb het genoegen gehad om al enkele keren op een afgesloten parkeerterrein te mogen rijden in de Safrane waardoor ik helemaal dol ben geworden op deze auto en nu ook me ben gaan verdiepen in de auto, de geschiedenis er van en het oplossen van enkele probleempjes (zie thread)
Ik hoop dat ik in de toekomst erg van deze auto kan genieten