[13-04-2005]
Uitvoering: 2.5 RXE
Brandstof: Benzine (daarna LPG ingebouwd)
Extra's: Lederen bekleding
Bouwjaar: oktober 1997
Eigenaar sinds: juli 2004
Aanschafprijs: EUR 3250,-
Kilometerstand bij aanschaf: 248.000 km
Onderhoudskosten bij aanschaf: EUR 1800,- (auw)
Tja, je zou kunnen zeggen, goedkoop is duurkoop. Nee, het was geen misgok. Ik wist dat ik een wagen kocht bij een dubieuze handelaar waar ik kosten aan zou moeten maken. De wagen stond zonder APK met 4 slechte banden en een kapotte ashoes. Daarnaast uiteraard grote beurt met distributieriem, stuurarmpjes vervangen etc. Het enige onverwachte was dat de ashoes alleen inclusief as geleverd wordt. Al met al had ik dus voor EUR 5000,- een Safrane in perfecte staat. En dat is een prijs waar ze over het algemeen wel voor te vinden zijn.
Sindsdien lekker gereden en geen moment spijt van m'n aanschaf. Staat nu op de 270.000 en nog geen enkele indicatie van kosten die eraan gaan komen.
[10-02-2006]
Zoals hier reeds vermeld drie weken geleden afscheid genomen van de wagen (292.000 gereden). Netjes afgehandeld door de verzekering en weer op zoek gegaan. Twee weken geleden de opvolger gevonden:
Uitvoering: 2.5 RXE
Brandstof: LPi G3
Extra's: elektrisch verwarmde voorruit, cruisecontrol, schuifdak, autotelefoon
Bouwjaar: september 1997
Eigenaar sinds: februari 2006
Aanschafprijs: EUR 3250,-
Kilometerstand bij aanschaf: 196.000 km
Onderhoudskosten bij aanschaf: EUR 213,-
Vooralsnog een gelukstreffer. Had reeds nieuwe banden, remschijven/blokken, uitlaat, kachelradiator, brandstofpomp. Bij de vorige eigenaar had de Renault Dealer geconstateerd dat de homokineten versleten waren. Dat bleek dus uiteindelijke een gebroken motorsteun te zijn...
Goed gegokt dus.
En als je dan net aan het zoeken bent komt je zomaar iets anders nog tegen:
Uitvoering: 3.0 V6 Initiale Paris
Extra's: geen (is standaard al erg compleet)
Bouwjaar: oktober 1997
Eigenaar sinds: februari 2006
Aanschafprijs:
Kilometerstand bij aanschaf: 254.000 km
Onderhoudskosten bij aanschaf:
Tja, ik kom 'm echt niet laten staan....
Dit wordt de auto voor in de garage zeg maar. Helemaal weer in goede staat maken. Er moet (technisch) het nodige aan verspijkerd worden, maar zo'n Initiale Paris is toch wel iets aparts.