Door gerotte veerpoot schotel Aktie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hallo safrane rijdens
ik kom net van mij renault dealer,mij auto is helemaal perfect veerschotel van de voorwielophanging.ik heb gisteren al gekeken toen wist ik het wel dat mij goed was toch even voor zekerheid bij de renault daeler geweest.
gr kedwin
ik kom net van mij renault dealer,mij auto is helemaal perfect veerschotel van de voorwielophanging.ik heb gisteren al gekeken toen wist ik het wel dat mij goed was toch even voor zekerheid bij de renault daeler geweest.
gr kedwin
Fan van Renault. Zelf heb ik een Safrane van 1998 en dit is het type : RXT V6 3.0 Initiale Paris kompleet met leer, opendak en nog een heleboel extra´s.
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
- AS1 (Anne)
- Administrator
hallo tussen de troep toch nog een paar kogeltjes kunnen vinden..dus gelukkig de veerpootlager vervangen.. wel weer 140 euri verder maar ja daar heb ik dan nog wel een nieuwe reserve lager aan overgehouden...(want ze waren alleenmaar per stel te koop)
nu de zooi nog van de weg en dan maar eens kijken of het ook beter stuurd....
gr Adriaan ps iemand die met een klong voorin door blijft rijden, zoals ik in andere topics lees, is niet slim bezig naar mijn idee.
nu de zooi nog van de weg en dan maar eens kijken of het ook beter stuurd....
gr Adriaan ps iemand die met een klong voorin door blijft rijden, zoals ik in andere topics lees, is niet slim bezig naar mijn idee.
Re: Door gerotte veerpoot schotel Aktie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AlbertP schreef:Om enig inzicht te hebben en om eventueel eens een echte vuist te maken, zou ik graag een overzicht willen hebben van diegene die deze nare ervaring heeft gehad.
Vul je naam, bouwjaar, type, kenteken, en de datum van defect in;
Bv. A.Peters*1997*PX-ZV-12*DDMMJJJJ
Met deze gegevens wil ik de directie van Renault Nederland aanspreken.
Des gewenst wil ik dan ook een standpunt van hun en eventueel ook Renault France hebben.
Bij een onbevredigend antwoord overweeg ik daarna de pers en Tv in te schakelen.
Nu gaarne jullie hulp!!!!
1- G. de Vries * 2000 * 32-FN-LZ * 2.5 RXE * mei 2009 * doorgerot
2- Günther * 2000 * 12-FZ-DK * 2.5 RXT * tijdig ontdekt
3- mishmash * -- -- -- * ---- * ---* doorgerot
4- Bernie * 1999 * V6-24V RXT * doorgerot
5- leeuw * 1999 * -- -- -- * doorgerot
6- AS1 *2.5 RXT* TV-BJ-45 * 1998 * tijdig ontdekt
7- Safrado * -- -- -- * ---- * tijdig ontdekt
8- Wonders * 1999 * -- -- -- * 2.5 * doorgerot
9- Sietse * 1999 * -- -- -- *3.0 * tijdig ontdekt
10- Erwin * 1999* -- -- -- *3.0 * tijdig ontdekt
11- Harry Elsjan * 2000 * 76-FJ-KJ * 2.0 * 15-08-2009 Links * doorgerot
12- Harry Elsjan * 2000 * 76-FJ-KJ * 2.0 *03-09-2009 Rechts * doorgerot
13- Leo Meef *32-DN-JD* 1999, links doorgezakt juni 2009, rechts ver doorgeroest en preventief vervangen. De auto is overigens vorige week verkocht. doorgerot (2X)
14- Shamrock * 2000 * 10-FJ-PD * 07-09-2009 * 2x * tijdig ontdekt
15- Bernard * 1998 * XB-ZL-47 * 08-09-2009 * tijdig ontdekt
16- SafFan * 2000 * 2.5 * 68-FB-HG * tijdig ontdekt
17- Raymond * 2001 * -- __ __ * 2.5 * tijdig ontdekt
18- Uemvt * 1999 * XP-GP-87 * 2.0 *09-09-2009 Rechts * doorgerot
19- Sjak Brak * 1999* -- -- -- * 2.0 * tijdig ontdekt
20- Filip van Bauwel * 2000 * 66-FH-SB * 2.0 * 31-08-2009* doorgerot
21- amaris * 2000 *-- -- -- * 2.0 * tijdig ontdekt
22- Gerben * 1999 * ZF-RS-95 * tijdig ontdekt
23- Animal* 1998*TT-BB-47*PhII 2.0 16v*Vervangen in sept 09* op forum indicatie
24- Johan*2000*48-FV-RZ* Ph II 2.0* 144.000Km
25- Safrane*2000*08-DV-FL*2.2 DT *
26- Elliot (Bas)*1998*TL-DJ-07*2.5RXT
27- Nic (Safrane 2.5) *1998*XB-LZ-80*2.5 RXT
28- Fozzy van Oppe*2000*V6 24V*188Dm*Doorgebroken
29- N.A.Jansen * 2001*36-FJ-BZ* 150.000 km controle dealer; goed
Gr Albert
Veerpoten actie
Beste leden, ik moet volgende week maandag op 08-02-2010 naar dealer om m'n veerpoten te laten controleren, dus ik ben heel erg benieuwd hoe die eruit zien.
Ik had hiervoor afgelopen weken nog een ander probleem maar dan met banden.
Na de hevige sneeuwval voor de kerstdagen en het weer opvriezen van die sneeuw was er een loodje van een van de wielen afgegaan, dat resulteerde in een onbalans.
Dus wielen laten balanceren, goed dat was dus gedaan en ik rij weg bij de bandenboer en merkte direct dat het balanceren weinig nut had gehad, maar aangezien ik een afspraak had en in tijdnood zat kon ik niet direct terug.
Daarna een afspraak gemaakt en het probleem voorgelegd, ze gingen de voorwielen controleren en wat was er nu aan de hand? een gebroken karkas van een van de banden, levensgevaarlijk werd mij verteld.
Dus ik nu gelijk maar VIER nieuwe Michelin banden 195-65-15 (een zg. V-band) voor hoge snelheid eromheen laten leggen en het probleem is opgelost.
Het schijnt te komen door uitdroging, ik weet ook niet hoelang deze wagen stil heeft gestaan voordat ik deze kocht vorig jaar Juni.
Maar let op, er staan VIER cijfers op die banden die zowel een weeknummer als jaartal aangeeft, bij mij is dat 3509, dus week 35 van het jaar 2009, dus dat zit wel goed.
Maar er worden ook weleens banden acties gevoerd bij allerlei banden zaken, gerenommeerde merken die voor een habbekrats de zaak uit gaan, let op als je deze zou wil gaan aanschaffen op die VIER cijfers, banden ouder dan ZES jaar mogen niet eens meer verkocht worden, in Amerika en Engeland zijn er al diverse ongelukken gebeurd met dodelijke afloop omdat mensen "nieuwe" banden hadden laten monteren die eigenlijk al jaren oud waren, ze zien er echt spiksplinternieuw uit, maar let op die VIER cijfers !!!
Een heel verhaal maar misschien nodig voor diegenen die dit nog niet wisten.
Nog even ter zake: Ga niet naar een vestiging van KWIKFIT want die hebben echt geen verstand van banden alhoewel ze het wel pretenderen, ga naar een gerenommeerd bedrijf
zoals een NOOTEBOOM o.i.d en ze zijn nog goedkoper dan KWIKFIT !!!!!!
Ik had hiervoor afgelopen weken nog een ander probleem maar dan met banden.
Na de hevige sneeuwval voor de kerstdagen en het weer opvriezen van die sneeuw was er een loodje van een van de wielen afgegaan, dat resulteerde in een onbalans.
Dus wielen laten balanceren, goed dat was dus gedaan en ik rij weg bij de bandenboer en merkte direct dat het balanceren weinig nut had gehad, maar aangezien ik een afspraak had en in tijdnood zat kon ik niet direct terug.
Daarna een afspraak gemaakt en het probleem voorgelegd, ze gingen de voorwielen controleren en wat was er nu aan de hand? een gebroken karkas van een van de banden, levensgevaarlijk werd mij verteld.
Dus ik nu gelijk maar VIER nieuwe Michelin banden 195-65-15 (een zg. V-band) voor hoge snelheid eromheen laten leggen en het probleem is opgelost.
Het schijnt te komen door uitdroging, ik weet ook niet hoelang deze wagen stil heeft gestaan voordat ik deze kocht vorig jaar Juni.
Maar let op, er staan VIER cijfers op die banden die zowel een weeknummer als jaartal aangeeft, bij mij is dat 3509, dus week 35 van het jaar 2009, dus dat zit wel goed.
Maar er worden ook weleens banden acties gevoerd bij allerlei banden zaken, gerenommeerde merken die voor een habbekrats de zaak uit gaan, let op als je deze zou wil gaan aanschaffen op die VIER cijfers, banden ouder dan ZES jaar mogen niet eens meer verkocht worden, in Amerika en Engeland zijn er al diverse ongelukken gebeurd met dodelijke afloop omdat mensen "nieuwe" banden hadden laten monteren die eigenlijk al jaren oud waren, ze zien er echt spiksplinternieuw uit, maar let op die VIER cijfers !!!
Een heel verhaal maar misschien nodig voor diegenen die dit nog niet wisten.
Nog even ter zake: Ga niet naar een vestiging van KWIKFIT want die hebben echt geen verstand van banden alhoewel ze het wel pretenderen, ga naar een gerenommeerd bedrijf
zoals een NOOTEBOOM o.i.d en ze zijn nog goedkoper dan KWIKFIT !!!!!!
Laatst gewijzigd door dafxf op 05 feb 2010, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Veerpoten actie
Hierbij de brief die ik onlangs van de Renault organisatie mocht ontvangen.
Zie de bijlage/foto van de brief.

Dus a.s. Maandag ben ik aan de beurt, toen ik onlangs de afspraak maakte zei de Chef werkplaats tegen mij dat het "storm" liep met afspraken over die Renault Safrane's.
Dus ik neem aan dat iedereen die een Safrane rijdt/bezit zo'n brief heeft gekregen van Renault Nederland, met andere woorden het heeft dus wel geholpen deze actie !
Zie de bijlage/foto van de brief.

Dus a.s. Maandag ben ik aan de beurt, toen ik onlangs de afspraak maakte zei de Chef werkplaats tegen mij dat het "storm" liep met afspraken over die Renault Safrane's.
Dus ik neem aan dat iedereen die een Safrane rijdt/bezit zo'n brief heeft gekregen van Renault Nederland, met andere woorden het heeft dus wel geholpen deze actie !
Renault Safrane 2.5 ltr. Februari 1998 kleur blauw.
Als je niks te doen hebt...doe het dan niet hier !
Als je niks te doen hebt...doe het dan niet hier !
@ dafxf, waarom koop jij V banden voor jouw wagen terwijl er slechts H zijn voorgeschreven? Of zelfs T voor een tamme Saf.
Nu heb je teveel betaald en je hebt banden met een erg stug karkas.
Overigens Karkas-schade komt meestal door te lage bandenspanning in kombinatie met uitdrogen.
Het is overigens zo (dat heb ik gehoord van een grenomeerd bandenleverancier) dat er hier een partij Michelin's op de markt is gedumpt die ergens in Spanje verkeerd opgeslagen hebben gelegen.
Dus koop geen "Spaanse Michelin's"
Overigens Karkas-schade komt meestal door te lage bandenspanning in kombinatie met uitdrogen.
Het is overigens zo (dat heb ik gehoord van een grenomeerd bandenleverancier) dat er hier een partij Michelin's op de markt is gedumpt die ergens in Spanje verkeerd opgeslagen hebben gelegen.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- mbproductions
Omdat het hoge snelheids banden zijn, aangezien een safrane een hoge snelheid kan halen is dat denk ik wel zo veilig?WillemS schreef:@ dafxf, waarom koop jij V banden voor jouw wagen terwijl er slechts H zijn voorgeschreven? Of zelfs T voor een tamme Saf.
Overigens is er veel met de auto stoep op en af gegaan (de linkervoorband) daar was ook het karkas van kapot
Alle 4 de banden waren ontzettend uitgedroogt, wij weten niet waar de wagen heeft gestaan bij de vorige eigenaar, wij denken dat hij een tijd still heeft gestaan want ook het kunstof is behoorlijk verweerd (dus de zon en stilstaan).
Tevens michelin raad V banden aan voor een safrane en ook vandaar dat ze eronder zitten.
of het spaanse zijn? geen idee er staat (made in italy, zegt weinig miss) maar de banden zijn nog geen half jaar oud:
3509 (35ste week van 2009) (beide rechter banden zijn dat)
3209 en 1109 zijn de linker banden dus: 32ste week en 11ste week van 2009