Groet, Jeroen
Tankbeugel!
Tankbeugel!
Reed ik gisteren over de A12 en ineens een geluid in de radio-uitzending wat er niet thuis hoorde
. Vrij snel een afslag kunnen nemen en de conclusie getrokken dat ook bij mij spontaan de tankbeugel eronderuit lag, kuis verrot. Had er een paar uur daarvoor nog 75 liter Euro in gepompt, zal vast mee hebben geholpen.... Nu moet ik even een beugel bestellen en gaan monteren, maar ik las in eerdere topics dat dit bij de Phase II vrij essentieel is omdat de tank grotendeels "hangt" in deze beugel. In hoeverre hangt de tank hier daadwerkelijk aan? Is het zinvol de auto absoluut niet meer te gebruiken of is een paar dagen nog te doen zonder al te grote risico's? Hoor graag van iemand, want ik kan het zo helaas niet goed zien...!! Thanks!
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen
http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopi ... sc&start=0
De tank hangt voor een redelijk deel aan de twee bouten die ook de tankbeugel op zijn plaats houden. De beugel beperkt het uitpuilen/uitbuiken van de tank. Hoewel het waarschijnlijk niet zo'n probleem zal zijn, raad ik je toch af om er veel mee te rijden. Je hoeft maar een drempel over te rijden waardoor de achterkant plotseling in de veren gedrukt wordt en de tank scheurt...
De tank hangt voor een redelijk deel aan de twee bouten die ook de tankbeugel op zijn plaats houden. De beugel beperkt het uitpuilen/uitbuiken van de tank. Hoewel het waarschijnlijk niet zo'n probleem zal zijn, raad ik je toch af om er veel mee te rijden. Je hoeft maar een drempel over te rijden waardoor de achterkant plotseling in de veren gedrukt wordt en de tank scheurt...
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
-
ik-wil-een-safrane
beugel
J.l. hetzelfde euvel...Volledig doorgeroest en een nieuwe besteld bij Renault. Voor 18 euri's incl BTW de trotse eigenaar van een nieuwe beugel. Dat is de prijs niet voor zo'n essentieel onderdeel. Vervangen was iets lastiger omdat er benzine in de tank zat. Deze zakt door het gewicht van de brandstof door waardoor het monteren wat lastiger was. Voorzichtig 2 krikken geplaatst en de tank terug op zijn plaats "gedirigeerd" De bevestigingsbeugel kent een relatief vlak bevestigingspunt en een die verbogen tussen de uitlaat naar het chassis gaat. Tip: als eerste de makkelijke bevestiging vastzetten en vervolgens die bij de uitlaat. Het wat "gepiel" zonder een brug maar met wat beleid is het probleem bij mij weer opgelost.
- AS1 (Anne)
- Administrator
daarom een paar gaatjes er in boren (voor het monterenGunther schreef:Het is inderdaad niet zo'n heel spannend probleem. Je tank valt er niet zomaar onderuit, de kosten zijn beperkt en de montage is wel te doen. Alleen jammer dat zo zo'n stomme constructie maken met dat gootje in het midden....
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,