Waarschuwing!!!!
Veerschotel Links-voor doorgeroest
Ook mijn veerschotel links begaf het met een knal toen ik op een (slechte) autoweg in Polen reed. Het geluk was, dat door de slechte weg de snelheid niet groot was (ong. 60 KM/h) waardoor een ernstige situatie kon worden voorkomen. Door de Poolse ADAC-zuster op een carrier afgevoerd naar een garage, waar ze mijn Saf (2000) wel konden repareren. Dit heeft 5 dagen geduurd (gelukkig in het bezit van ANWB vervangende auto!). Mijn Saf is vandaag bij m'n regulaire garage, voor een diepgaande controle, van zowel de gedane reparatie, als ook de rechter veerschotel. Ik wil dit niet graag weer meemaken.
De kosten voor reparatie: € 340,--
Gister ook een safrane uit 04-1999 gekocht. Heb net de link van de apk2 site doorgestuurd maar ik denk dat het al te laat is (apk al gedaan).Er word nog een nieuwe distr. riem gemonteerd dus misschien is er nog tijd om dit na te gaan.
Heeft iemand al succes gehad bij renault nederland?
Heeft iemand al succes gehad bij renault nederland?
Safrane II 2.0 RXE
Zover ik het heb kunnen volgen zijn er wel klachten gedeponeerd bij Renault Nederland, maar die vonden dat het incidentele gevallen waren.
Daar ondernemen ze geen actie op deze klachten
Het schijnt hen er niet aan gelegen te zijn een auto van rond de 10jr oud een waarschuwing uit te geven.
Waarschijnlijk dat ze de negatieve berichtgeving niet wenselijk vinden.
Of er doden bij vallen is dan eigenlijk niet van belang.
Het is wel een constructief probleem.......en komt in de regel alleen maar voor bij de laatste modellen van rond `99 en `oo voor.
O.a. Shamrock heeft er diverse meldingen van dit probleem gedaan, maar het werdt gebachetaliseerd.....
Gr. Albert
Daar ondernemen ze geen actie op deze klachten
Het schijnt hen er niet aan gelegen te zijn een auto van rond de 10jr oud een waarschuwing uit te geven.
Waarschijnlijk dat ze de negatieve berichtgeving niet wenselijk vinden.
Of er doden bij vallen is dan eigenlijk niet van belang.
Het is wel een constructief probleem.......en komt in de regel alleen maar voor bij de laatste modellen van rond `99 en `oo voor.
O.a. Shamrock heeft er diverse meldingen van dit probleem gedaan, maar het werdt gebachetaliseerd.....
Gr. Albert
Laatst gewijzigd door AlbertP op 07 sep 2009, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
vanaf begin 1-4-2010
Voor de statistiek wil ik ook wel melden dat mijn Safrane een maand geleden door zijn linker veerschotel is gegaan. Met het hele gezin erin, bij het wegdraaien vanaf de parkeerplaats, vlak voor een grote reis over de autosnelweg. Geluk gehad dus.
Gelijk de andere ook vervangen door gebruikte Laguna veren met schotels zonder rubber.
Gelijk de andere ook vervangen door gebruikte Laguna veren met schotels zonder rubber.
- Safrane 2.5 rxt
Ik heb twee weken geleden nieuwe schotels besteld bij de plaatselijke renaultdealer , levertijd 1 dag.
De volgende dag kreeg ik "heel toevallig" een telefoontje van Renault Nederland n.a.v. mijn eerder ingediende klacht.
Er werd mij verteld deze klacht onbekend was , dat de auto voor hun ook onbekend was (omdat het onderhoud niet door een dealer wordt uitgevoerd ) .
Ze konden niets voor mij doen , helaas .
Met andere woorden : Zoek het ff lekker zelf uit , stumper.
Slappe aktie van RenaultNederland
De volgende dag kreeg ik "heel toevallig" een telefoontje van Renault Nederland n.a.v. mijn eerder ingediende klacht.
Er werd mij verteld deze klacht onbekend was , dat de auto voor hun ook onbekend was (omdat het onderhoud niet door een dealer wordt uitgevoerd ) .
Ze konden niets voor mij doen , helaas .
Met andere woorden : Zoek het ff lekker zelf uit , stumper.
Slappe aktie van RenaultNederland
Safrane 2.5 RXE 2000 (exit 03-11-2012)
Grand Espace 3.5 V6 initiale 2003 exit 2014
Laguna Estate 1.5dci 2010 exit 2022
Twingo 1.2 16v 2010,
Twingo RS Gordini 133hp 2011(03-2024 verkocht aan Quinten - m'n jongste zoon)
Laguna Estate 2.0dci 180GT 2011
Grand Espace 3.5 V6 initiale 2003 exit 2014
Laguna Estate 1.5dci 2010 exit 2022
Twingo 1.2 16v 2010,
Twingo RS Gordini 133hp 2011(03-2024 verkocht aan Quinten - m'n jongste zoon)
Laguna Estate 2.0dci 180GT 2011
En daarom ben ik elders in een topic gegevens aan het verzamelen.
Al naar gelang de reactie`s wil ik er toch echt werk van gaan maken.
Zo uit mijn hooft zijn er in de loop der tijd toch al zo`n 15 gevallen in dit forum gemeld.
Als Renault Nederland dan dit probleem niet wil onderkennen, dat wil ik er mee de media in.
Dus....mensen, meldt je aan op de bedoelde topic !!!!!!!
Gr Albert
Al naar gelang de reactie`s wil ik er toch echt werk van gaan maken.
Zo uit mijn hooft zijn er in de loop der tijd toch al zo`n 15 gevallen in dit forum gemeld.
Als Renault Nederland dan dit probleem niet wil onderkennen, dat wil ik er mee de media in.
Dus....mensen, meldt je aan op de bedoelde topic !!!!!!!
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
Re: Veerschotel Links-voor doorgeroest
******* Mijn garage constateerde "Ik zou ook de rechter veerschotel vervangen." Afgesproken dat hij de kosten zou opvragen en dat we daarna een afspraak zouden maken om het een en ander te vervangen. Helaas te laat. Afgelopen donderdag hetzelfde meegemaakt met de rechter veerschotel. Weer een knal, weer ANWB bellen, weer afvoeren!! Weer een garage-rekening van tig Euri. Gelukkig ook dit keer met zeer lage snelheid, maar je moet er niet aan denken dat dit met hoge snelheid gebeurd. lHarryE schreef:Ook mijn veerschotel links begaf het met een knal toen ik op een (slechte) autoweg in Polen reed. Het geluk was, dat door de slechte weg de snelheid niet groot was (ong. 60 KM/h) waardoor een ernstige situatie kon worden voorkomen. Door de Poolse ADAC-zuster op een carrier afgevoerd naar een garage, waar ze mijn Saf (2000) wel konden repareren. Dit heeft 5 dagen geduurd (gelukkig in het bezit van ANWB vervangende auto!). Mijn Saf is vandaag bij m'n regulaire garage, voor een diepgaande controle, van zowel de gedane reparatie, als ook de rechter veerschotel. Ik wil dit niet graag weer meemaken.
- mbproductions
Het is vrij eenvoudig om dit zelf te controleren:
Als je kijkt bij je voorwiel, zie je ongeveer dit:

De rode circel geeft het probleem gebied aan, de rand van de veerschotel waar de rubbers op zitten. Bij de latere fase II is deze veerschotel bekleed met rubber. Als je dat rubber iets naar beneden trekt, zie je als je pech hebt het volgende:

DIT IS SERIEUS TIJD OM DE WAGEN NAAR DE GARAGE TE BRENGEN
Bij de oudere fase II zijn de schotels gewoon zwart gelakt en kan dit probleem niet optreden.
(ja, dit is mijn nieuwe aanwinst. Die mag dus binnenkort terug naar Nico. Kan ie gelijk de hulpveren eronder zetten....)
Als je kijkt bij je voorwiel, zie je ongeveer dit:

De rode circel geeft het probleem gebied aan, de rand van de veerschotel waar de rubbers op zitten. Bij de latere fase II is deze veerschotel bekleed met rubber. Als je dat rubber iets naar beneden trekt, zie je als je pech hebt het volgende:

DIT IS SERIEUS TIJD OM DE WAGEN NAAR DE GARAGE TE BRENGEN
Bij de oudere fase II zijn de schotels gewoon zwart gelakt en kan dit probleem niet optreden.
(ja, dit is mijn nieuwe aanwinst. Die mag dus binnenkort terug naar Nico. Kan ie gelijk de hulpveren eronder zetten....)
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Meldt jij dan ook jouw schotel defect in de betreffende topic.catsenco schreef:Is duidelijk vanaf welk bouwjaar / maand dit probleem speelt? Mijn Safrane bouwjaar 98 (maart meen ik) had dit probleem niet, zo bleek twee weken terug bij vervangen van de veerpootlagers voor.
Hoe langer de lijst , des te moeilijker zal Renault het gaan krijgen....
Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
vanaf begin 1-4-2010
- mbproductions
Zo zien ze er bij ons uit, volgens mij geen rubber want kon niks naar beneden trekken alleen maar de schotel gezien/gevoelt dus geen probleem volgens mij
alleen effe schoonmaken
schotels zijn trouwen mee gekleurd maar zie je nu niet,

Effe schoonmaken werkt niet dus toen de velg maar schoongemaakt
was toch bezig 

Effe schoonmaken werkt niet dus toen de velg maar schoongemaakt
Door probleem met veerschotels auto net voor vakantie niet door APK. Veerschotels niet op voorraad, levering onbekend. Renault Nederland gebeld met klacht daarover. Geen constructieve oplossing. Toen tweede hands uit Belgie laten monteren.
Slechte zaak dit probleem en dat niet kan worden aangegeven wanneer wordt geleverd.
Anton
Slechte zaak dit probleem en dat niet kan worden aangegeven wanneer wordt geleverd.
Anton
Mijn tweede safrane 2.0 benzine 2000, al 12 jaar safrane