Hoe bevalt een Safrane?
Hoe bevalt een Safrane?
Ik ben sinds vandaag de eigenaar van een Safrane phase II 2.0 RTE, uit 1998 met 175.000 km op de teller. De vorige (eerste) eigenaar had nog wat geld over gezien de waslijst aan gekozen opties, een lederen interieur, climate control en verwarmde voorruit kon er oa vanaf. Grappig want volgens mij is RTE het goedkoopste uitrustingniveau. Ik heb in een RXE proefgereden en ik heb bijna alle foefjes van dat type ook, behalve de sprekende dame in het dashboard. Daarnaast trof ik nog een ongebruikte Twinny Load aan in de kofferbak, dat wordt dus binnenkort de fietsen adhterop!
Ik ben eigenlijk Saab herder, maar dat merk heeft me laatstelijk aardig in de steek gelaten. Mijn gestrande 9000 CDE heeft inmiddels twee monteurs tot wanhoop gedreven....Tijd dus voor iets anders. Ik durfde een XM niet aan en na wat proefritjes in de Safrane had ik daarvan een zodanig betere kwaliteitsindruk dat er nu een blauw/groen/grijzige (wat is het eigenlijk voor kleur) voor mijn huis staat.
Eerste indrukken zoals gezegd goed, strakke kar, geen rammels, fitte motor en hoog comfort niveau. Kinderen achterin ook tevreden en mijn lieftallige echtgenote vind hem wel OK maar saai. Ik beschouw dat als een compliment, gezien het commentaar op mijn vorige auto's (de laatste 5 jaar ben ik tig keer veranderd van voiture). Ze rijdt zelf Subaru, en inderdaad, daar is nooit wat aan........over saai gesproken.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen als Safrane kompaan!
Ik ben eigenlijk Saab herder, maar dat merk heeft me laatstelijk aardig in de steek gelaten. Mijn gestrande 9000 CDE heeft inmiddels twee monteurs tot wanhoop gedreven....Tijd dus voor iets anders. Ik durfde een XM niet aan en na wat proefritjes in de Safrane had ik daarvan een zodanig betere kwaliteitsindruk dat er nu een blauw/groen/grijzige (wat is het eigenlijk voor kleur) voor mijn huis staat.
Eerste indrukken zoals gezegd goed, strakke kar, geen rammels, fitte motor en hoog comfort niveau. Kinderen achterin ook tevreden en mijn lieftallige echtgenote vind hem wel OK maar saai. Ik beschouw dat als een compliment, gezien het commentaar op mijn vorige auto's (de laatste 5 jaar ben ik tig keer veranderd van voiture). Ze rijdt zelf Subaru, en inderdaad, daar is nooit wat aan........over saai gesproken.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen als Safrane kompaan!
Arjan
Ik dan dat je een verstandige keuze hebt gemaakt.
Een XM is mooi, stuurt ook lekker. Maar je hebt er meer
problemen mee. Heb 2,5 jaar een XM 2.1 diesel gehad, die heeft vaker
een garage gezien, dan mij Safrane in 3 jaar.
Uiteindelijk heb ik de XM van de hand gedaan, met een gescheurde
cilinderkop. Heel vreemd, hij lekte compressie naar buiten, maar geen olie en water.
je kon er gewoon mee rijden, maar voor hoe lang.
Voor plezier van je Safrane,
ene ehhe, het is maar goed dat ze je auto saai vindt.
Groeten,
Peter-GS
Ik dan dat je een verstandige keuze hebt gemaakt.
Een XM is mooi, stuurt ook lekker. Maar je hebt er meer
problemen mee. Heb 2,5 jaar een XM 2.1 diesel gehad, die heeft vaker
een garage gezien, dan mij Safrane in 3 jaar.
Uiteindelijk heb ik de XM van de hand gedaan, met een gescheurde
cilinderkop. Heel vreemd, hij lekte compressie naar buiten, maar geen olie en water.
je kon er gewoon mee rijden, maar voor hoe lang.
Voor plezier van je Safrane,
ene ehhe, het is maar goed dat ze je auto saai vindt.
Groeten,
Peter-GS
2.2i RN/8-valve/1994/5bak/
Hij bevalt me nog prima.
Ik ben niet een echte die hard Renault fan, ik ben een autoliefhebber. Ik hou van grote bakken, en liefst ook apart.
Een Bempie 5 eind 90 rijdt geweldig. Maar toen ik in Scheveningen 5 Hindoestanen in die dingen achter mekaar zag rijden, hoefde ik het niet meer. En dat geldt voor meerdere auto's. Elders op het forum staat een beetje mijn achtergrond op dat gebied.
Ik heb mijn Saf nu sinds ongeveer Augustus 2006. Ik reed vroeger veel, ook i.v.m. het feit dat ik live muziek speel. Nu veel minder. Ik speel samen met mensen met auto's van de zaak, en die maken de zware km's.
Ik kocht mijn 98er voor zeer weinig, had er 1000 euro voor opzij gezet voor de reparaties maar tot nu toe na de APK beurt begin dit jaar (ook ergens hier beschreven) is er weinig mee aan de hand.
De auto was een ex zakenauto van een oudere gast die er vrij rustig mee reed, goed liet onderhouden en er niet in heeft gerookt, en die dingen merk je direct.
Mooie interieur, achterbank maagdelijk zelfs, kofferbak idem, en rondom had ie alleen een deukje op de kofferklep die ik gelijk heb laten spuiten.
Ik krijg goede reacties op de auto. Van vrienden en familie (neefjes) die zelf iets totaal anders ambiëren, en toch vinden ze het een 'bak', want het is ook een 'bak'.
De auto heeft zijn charmes. Hij geeft echt rust.
Mensen houden rekening met je. Ze halen je soms toch maar niet ''even" in net zoals ze soms ook toch maar niet ''even" een vrachtwagen inhalen..
Ik heb meegemaakt dat ik in stad langzaam een weg opdraai met veel gevoel voor drama en auto's tegenovergesteld houden in omdat ze denken dat ik op de andere baan terecht kom vanwege de lengte).
Hij dendert ook lekker door in weer en wind op de snelweg.
Je moet er niet mee racen. Dat kan ie wel, maar wilt ie niet.....
Je moet eens echt gooien en smijten met deze auto. Dan gaat ie dansen
Het verschil tussen hard rijden en racen is heel weinig in snelheid voor deze auto, maar voor dat extra beetje wat je meekrijgt moet je opeens 3x zo hard werken in de auto. Maar het is echt een stille slee.
Toen ik hem kocht bleek de uitlaat net nieuw, remblokken idem, accu, olie enz. I heb er nu maar 10 000 mee gereden, dus hij blijft ook steeds mooi. Na de vernieuwde gasverdamper is ie ook veel zuiniger geworden op gas in de stad: 1 op 8.7 gemiddeld, was eerst 1:7.5. Je merkt dat ie in de stad veel meer zuipt dan op de snelweg.
Zelf met hoge snelheden blazen op de freeway is nog zuiniger dan normaal in de stad rijden met deze voiture.
En ik rij zo goed als alleen maar stadsverkeer.
Ik heb nog geen tijd gehad iets aan het geluid te doen. Ik wilde eigenlijk ook afwachten of ik ook een spookbak had zoals je weleens leest hier, maar dat is gelukkig niet het geval, mag ik na een jaar wel rustig zeggen denk ik.
De wagen is op een trillerige klinkerweg rammelvrij, dus alles zit goed in elkaar geschroefd. Dat kan je ook zien onder de motorkap e.d.: beunhazerij haal je er zo uit.
Ik kijk heel vaak naar de lijnen van mijn auto. Hij steekt op de meeste parkeerplaatsen asociaal naar voren, dat vind ik wel leuk.
Toch wekt ie geen jaloerse gevoelens op bij anderen. Daar is het de auto ook niet voor.
De lijnen van deze auto zijn heel subtiel, en van iedere zijde weer anders.... Normale horken die alleen maar bling bling in hun hoofd hebben zien dat niet. Mensen met een beetje meer kennis van zaken zie ik wel dagelijks toch deze hele gave zilvermettalic bolide checken.
Gisteren keek ik ook weer naar de grille (ik heb inmiddels chromen kentekenplaten voor en achter, wat geweldig staat bij de kleur).
Ik keek een beetje rond en ik dacht "wat een zielige frontjes toch allemaal van die andere auto's". Die Safrane heeft echt een NEUS. Vooral in een lichte kleur.
Hij rijdt ook rustgevend. Ik heb zeer veel plezier gehad van mijn allereerste auto met airco in de afgelopen warme dagen, en het is icy cold allemaal als het moet.
Tom Tom erin met een mooie houder die in het ventilatierooster gaat, super.
Ik heb speciaal daarvoor gekozen vanwege dat naar voren klapbare roostertje. Geweldige vondst...
Ik zoek alleen nog steeds 2 achterste hoofsteunen in het grijs.
Misschien moet ik ze maar nieuw halen maar dat is ontzettend duur en vind ik zonde.
Verder doen mijn achterste leeslampjes het niet, de zekering ervan brandt steeds door na een paar keer proberen... Heel vreemd, want voor de rest doet werkelijk alles het.
Ik heb het maar vluchtig bekeken, en ook het knipperlichtmechanisme wat links blijft hangen moet ik nog een keer openmaken. Tijdens de warme dagen was het te warm en nu regent het weer!
Dat zijn de enige dingetjes eigenlijk.
Voor de rest zit alles dik snor met deze auto.
Ik ga er langzaam wel wat aan laten doen, maar na heel goed nadenken.
Het enige tot nu toe wat ik heb gedaan zijn chromen kentekenplaten voor en achter. En toen ik destijds mijn achterklep liet spuiten, zijn alle typeaanduidingen eraf gegaan. Alles is glad
Ik wil dus wel mijn geluid upgraden en die hoofsteunen achter.
Met het geluid komen er gelijk raammodules in zodat nu behalve mijn dakraam ook mijn ruiten automatisch dichtgaan bij het op slot drukken op de remote.
Voor de rest denk ik voorzichtig aan de achterste ramen en achterruit laten tinten.
Ik ben niet een echte die hard Renault fan, ik ben een autoliefhebber. Ik hou van grote bakken, en liefst ook apart.
Een Bempie 5 eind 90 rijdt geweldig. Maar toen ik in Scheveningen 5 Hindoestanen in die dingen achter mekaar zag rijden, hoefde ik het niet meer. En dat geldt voor meerdere auto's. Elders op het forum staat een beetje mijn achtergrond op dat gebied.
Ik heb mijn Saf nu sinds ongeveer Augustus 2006. Ik reed vroeger veel, ook i.v.m. het feit dat ik live muziek speel. Nu veel minder. Ik speel samen met mensen met auto's van de zaak, en die maken de zware km's.
Ik kocht mijn 98er voor zeer weinig, had er 1000 euro voor opzij gezet voor de reparaties maar tot nu toe na de APK beurt begin dit jaar (ook ergens hier beschreven) is er weinig mee aan de hand.
De auto was een ex zakenauto van een oudere gast die er vrij rustig mee reed, goed liet onderhouden en er niet in heeft gerookt, en die dingen merk je direct.
Mooie interieur, achterbank maagdelijk zelfs, kofferbak idem, en rondom had ie alleen een deukje op de kofferklep die ik gelijk heb laten spuiten.
Ik krijg goede reacties op de auto. Van vrienden en familie (neefjes) die zelf iets totaal anders ambiëren, en toch vinden ze het een 'bak', want het is ook een 'bak'.
De auto heeft zijn charmes. Hij geeft echt rust.
Mensen houden rekening met je. Ze halen je soms toch maar niet ''even" in net zoals ze soms ook toch maar niet ''even" een vrachtwagen inhalen..
Ik heb meegemaakt dat ik in stad langzaam een weg opdraai met veel gevoel voor drama en auto's tegenovergesteld houden in omdat ze denken dat ik op de andere baan terecht kom vanwege de lengte).
Hij dendert ook lekker door in weer en wind op de snelweg.
Je moet er niet mee racen. Dat kan ie wel, maar wilt ie niet.....
Je moet eens echt gooien en smijten met deze auto. Dan gaat ie dansen
Het verschil tussen hard rijden en racen is heel weinig in snelheid voor deze auto, maar voor dat extra beetje wat je meekrijgt moet je opeens 3x zo hard werken in de auto. Maar het is echt een stille slee.
Toen ik hem kocht bleek de uitlaat net nieuw, remblokken idem, accu, olie enz. I heb er nu maar 10 000 mee gereden, dus hij blijft ook steeds mooi. Na de vernieuwde gasverdamper is ie ook veel zuiniger geworden op gas in de stad: 1 op 8.7 gemiddeld, was eerst 1:7.5. Je merkt dat ie in de stad veel meer zuipt dan op de snelweg.
Zelf met hoge snelheden blazen op de freeway is nog zuiniger dan normaal in de stad rijden met deze voiture.
En ik rij zo goed als alleen maar stadsverkeer.
Ik heb nog geen tijd gehad iets aan het geluid te doen. Ik wilde eigenlijk ook afwachten of ik ook een spookbak had zoals je weleens leest hier, maar dat is gelukkig niet het geval, mag ik na een jaar wel rustig zeggen denk ik.
De wagen is op een trillerige klinkerweg rammelvrij, dus alles zit goed in elkaar geschroefd. Dat kan je ook zien onder de motorkap e.d.: beunhazerij haal je er zo uit.
Ik kijk heel vaak naar de lijnen van mijn auto. Hij steekt op de meeste parkeerplaatsen asociaal naar voren, dat vind ik wel leuk.
Toch wekt ie geen jaloerse gevoelens op bij anderen. Daar is het de auto ook niet voor.
De lijnen van deze auto zijn heel subtiel, en van iedere zijde weer anders.... Normale horken die alleen maar bling bling in hun hoofd hebben zien dat niet. Mensen met een beetje meer kennis van zaken zie ik wel dagelijks toch deze hele gave zilvermettalic bolide checken.
Gisteren keek ik ook weer naar de grille (ik heb inmiddels chromen kentekenplaten voor en achter, wat geweldig staat bij de kleur).
Ik keek een beetje rond en ik dacht "wat een zielige frontjes toch allemaal van die andere auto's". Die Safrane heeft echt een NEUS. Vooral in een lichte kleur.
Hij rijdt ook rustgevend. Ik heb zeer veel plezier gehad van mijn allereerste auto met airco in de afgelopen warme dagen, en het is icy cold allemaal als het moet.
Tom Tom erin met een mooie houder die in het ventilatierooster gaat, super.
Ik heb speciaal daarvoor gekozen vanwege dat naar voren klapbare roostertje. Geweldige vondst...
Ik zoek alleen nog steeds 2 achterste hoofsteunen in het grijs.
Misschien moet ik ze maar nieuw halen maar dat is ontzettend duur en vind ik zonde.
Verder doen mijn achterste leeslampjes het niet, de zekering ervan brandt steeds door na een paar keer proberen... Heel vreemd, want voor de rest doet werkelijk alles het.
Ik heb het maar vluchtig bekeken, en ook het knipperlichtmechanisme wat links blijft hangen moet ik nog een keer openmaken. Tijdens de warme dagen was het te warm en nu regent het weer!
Dat zijn de enige dingetjes eigenlijk.
Voor de rest zit alles dik snor met deze auto.
Ik ga er langzaam wel wat aan laten doen, maar na heel goed nadenken.
Het enige tot nu toe wat ik heb gedaan zijn chromen kentekenplaten voor en achter. En toen ik destijds mijn achterklep liet spuiten, zijn alle typeaanduidingen eraf gegaan. Alles is glad
Ik wil dus wel mijn geluid upgraden en die hoofsteunen achter.
Met het geluid komen er gelijk raammodules in zodat nu behalve mijn dakraam ook mijn ruiten automatisch dichtgaan bij het op slot drukken op de remote.
Voor de rest denk ik voorzichtig aan de achterste ramen en achterruit laten tinten.
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
[quote="Animale"]Ik kijk heel vaak naar de lijnen van mijn auto. Hij steekt op de meeste parkeerplaatsen asociaal naar voren, dat vind ik wel leuk.
Toch wekt ie geen jaloerse gevoelens op bij anderen. Daar is het de auto ook niet voor.
De lijnen van deze auto zijn heel subtiel, en van iedere zijde weer anders.... Normale horken die alleen maar bling bling in hun hoofd hebben zien dat niet. Mensen met een beetje meer kennis van zaken zie ik wel dagelijks toch deze hele gave zilvermettalic bolide checken.
Gisteren keek ik ook weer naar de grille (ik heb inmiddels chromen kentekenplaten voor en achter, wat geweldig staat bij de kleur).
Ik keek een beetje rond en ik dacht "wat een zielige frontjes toch allemaal van die andere auto's". Die Safrane heeft echt een NEUS. Vooral in een lichte kleur.
Hij rijdt ook rustgevend. Ik heb zeer veel plezier gehad van mijn allereerste auto met airco in de afgelopen warme dagen, en het is icy cold allemaal als het moet..[/quote]
Wat een mooie dichterlijke woorden voor de safrane, Animale. Het klopt precies.
Na 7 jaar safrane rijden ben ik ook nog dagelijks aan het genieten.
Gisteren op moederdag, mijn moeder van in de 80 van A (huis) naar B (restaurant) vervoerd. Ook zij in extase niet vanwege een bling-bling rijgevoel maar vanwege het conformt en je kunt onderweg nog eens behoorlijk praten.
Toch wekt ie geen jaloerse gevoelens op bij anderen. Daar is het de auto ook niet voor.
De lijnen van deze auto zijn heel subtiel, en van iedere zijde weer anders.... Normale horken die alleen maar bling bling in hun hoofd hebben zien dat niet. Mensen met een beetje meer kennis van zaken zie ik wel dagelijks toch deze hele gave zilvermettalic bolide checken.
Gisteren keek ik ook weer naar de grille (ik heb inmiddels chromen kentekenplaten voor en achter, wat geweldig staat bij de kleur).
Ik keek een beetje rond en ik dacht "wat een zielige frontjes toch allemaal van die andere auto's". Die Safrane heeft echt een NEUS. Vooral in een lichte kleur.
Hij rijdt ook rustgevend. Ik heb zeer veel plezier gehad van mijn allereerste auto met airco in de afgelopen warme dagen, en het is icy cold allemaal als het moet..[/quote]
Wat een mooie dichterlijke woorden voor de safrane, Animale. Het klopt precies.
Na 7 jaar safrane rijden ben ik ook nog dagelijks aan het genieten.
Gisteren op moederdag, mijn moeder van in de 80 van A (huis) naar B (restaurant) vervoerd. Ook zij in extase niet vanwege een bling-bling rijgevoel maar vanwege het conformt en je kunt onderweg nog eens behoorlijk praten.
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Ik was afgelopen week op vakantie in frankrijk. parijs is een drama. Als je daar je auto parkeerd en terug komt zit hij vol met schades aan je portier. Er was ook nog een kerel die voor mijn neus de deur zo hard opensloeg dat de lak van me auto ging. 
eigenaar van: renault safrane phase II 2.0i 16V RXE G3 '99 (vorig jaar omgebouwd tot directe injectie
)
In Parijs wonen alleen boeren. Die moet je een trekker geven en ze de hele dag de arc de triomphe laten omploegen, want dat is alles dat ze kunnen.
Aan de andere kant, het is wel leuk om eens 'n vreselijk koekblik te kopen en dan daar botsautotje te gaan spelen. Laten we zeggen met een vw golf ofzo. Niemand die je op je gedrag aanspreekt
Aan de andere kant, het is wel leuk om eens 'n vreselijk koekblik te kopen en dan daar botsautotje te gaan spelen. Laten we zeggen met een vw golf ofzo. Niemand die je op je gedrag aanspreekt
Safrane II 2.0 RXE
Met het geluid komen er gelijk raammodules in zodat nu behalve mijn dakraam ook mijn ruiten automatisch dichtgaan bij het op slot drukken op de remote.
Voor de rest denk ik voorzichtig aan de achterste ramen en achterruit laten tinten.[/quote]
Heb je al die raammodules erin??
Wat zijn/waren de kosten ervan.
Het gebeurt mij maar al te vaak dat ik het dakraam vergeet, en moet alsnog weer in de auto
kruipen , contact aan, dak dichtdoen, contact uit en weer afsluiten.
Is er voor het dakraam alleen ook een module leverbaar?? en waar wordt die geplaatst??
Gr Albert
Voor de rest denk ik voorzichtig aan de achterste ramen en achterruit laten tinten.[/quote]
Heb je al die raammodules erin??
Wat zijn/waren de kosten ervan.
Het gebeurt mij maar al te vaak dat ik het dakraam vergeet, en moet alsnog weer in de auto
kruipen , contact aan, dak dichtdoen, contact uit en weer afsluiten.
Is er voor het dakraam alleen ook een module leverbaar?? en waar wordt die geplaatst??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Bij mij zit er standaard een dakmodule in hoor... Als ik mijn sleutel eruit haal, gaat ie automatisch dicht hoe het ook openstaat. Misschien heb jij er ook een maar is het kapot?AlbertP schreef: Heb je al die raammodules erin??
Wat zijn/waren de kosten ervan.
Het gebeurt mij maar al te vaak dat ik het dakraam vergeet, en moet alsnog weer in de auto
kruipen , contact aan, dak dichtdoen, contact uit en weer afsluiten.
Is er voor het dakraam alleen ook een module leverbaar?? en waar wordt die geplaatst??
Gr Albert
Ruitmodules wil ik ook, maar mijn monteur zei me dat dat alleen i.c.m. met een alarm (bijv. GT) kan, en dus heb ik in mijn geval een kwaliteitsalarm + ruitmodules voor 4 deuren + inbouw voor 500 euro. Wat ik momenteel dus niet kan missen
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
Animale schreef:AlbertP schreef:Bij mij zit er standaard een dakmodule in hoor... Als ik mijn sleutel eruit haal, gaat ie automatisch dicht hoe het ook openstaat. Misschien heb jij er ook een maar is het kapot?
Oohhh ik heb er nog niet naar geinformeerd, maar het klinkt wel logisch.
Zijn er rijders die deze voorziening er ook standaard in hebben??
En weet iemand waar die module zit zodat ik hem eens kan uitwisselen??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak