Carminat

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
vierentwintig v

Carminat

Bericht door vierentwintig v »

Beste Allemaal,

Twee vraagjes over het Carminat GPS systeem in de Safrane ;

- Wie kan me vertellen aan welk Philips type gps, de Carminat (in de Safrane vanaf ’99) gelijk is ?

- Wie weet, welke update van de systeem software het meest recent is ( en waar te verkrijgen) ?

Mijn satnav werkt nog steeds op de systeem versie 2.0, (daterend uit 2000), maar ik zou graag een nieuwere versie willen gebruiken.
Na ruim zoeken in dit "Safrane moeder-land" (en hier zouden ze het tenslotte moeten weten), ben ik er nog steeds niet helemaal achter.

Dhr Jos Merks van de firma Navco, in Holland, deelde me enkele weken geleden het vogende mede :
“De in 2000 geleverde Carminat is vermoedelijk gebaseerd op het type MS5000.
De systeem software is echter niet uitwisselbaar.Updates zijn er bij mijn weten niet”

Diverse leden van het Franse Safrane-forum zijn van mening dat “onze” Carminat gelijk zou zijn aan de Philips Carin 520 (??), maar systeem software updates blijft een probleem.

Via de Renault Service-hotline zijn (gratis) updates beschikbaar voor het systeem, maar alleen de cd “Langues NAV 5 “ is beschikbaar – prima voor de nieuwere Carminat systemen (na 2002), maar deze werkt totaal niet voor ‘t model in de Safrane.

De enige bekende update, bij mijn weten, is de cd NAV 4 - v.2.52 , maar helaas is deze niet meer beschikbaar bij Renault France.

Graag “your expert opinions”…

Groet,
vierentwintig v
Gerben

Bericht door Gerben »

Jij bent een van de mazzelkonten die van een navigatiesysteem gebruik mag maken! Ik heb er zelf geen, en ik kan me ook geen forumlid voor de geest halen die er ook een heeft...
Safrane II 2.0 RXE
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Tja Gerben, verschil moet er zijn 8) Ik ben eveneens in het gelukkige bezit van een Carminat navigator, maar kan Vierentwintig V. helaas niet aan een antwoord helpen. Het apparaat functioneert prima; ik wordt regelmatig van digitale wegenkaarten voorzien door een Safranaat uit Frankrijk dus ik heb verder niets te wensen. :wink:
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Weet helaas niks van het Carminat systeem maar heb wel een radio/cd/navigatie combinatie van Blaupunkt in de Safrane :D

André
Gerben

Bericht door Gerben »

Er zijn er dan toch meer dan ik in eerste instantie dacht. Wie nog meer?
Safrane II 2.0 RXE
cjibclient

Bericht door cjibclient »

Geen vaste Nav..... Gewoon een HP RX3715 met Tomtom 5
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)
vierentwintig v

Ter afronding van dit topic :
Heb deze week via een collega-safranaat van één van de franse Safrane sites een versie 2.52 Langues 4 cd weten te bemachtigen (de laatste update voor de Carminat die in 2000 werd ingebouwd)
Schijnt een "bug" uit de klok te verwijderen - iets met de berekening van de aankomst tijd - niet echt van zoveel belang : ben meestal toch te laat... :oops: - maar "leest"de nieuwe versies kaart CDs een stuk sneller dan m'n oude versie
Voor die paar andere "mazzelkonten" [smilie=happy.gif] : heb je interesse, stuur me even een pm
Groet,
Cees
aka vierentwintig v
Safrane II 3L V6 24v RXT automaat 2000
Gerben

Bericht door Gerben »

vierentwintig v schreef:Ter afronding van dit topic :
Heb deze week via een collega-safranaat van één van de franse Safrane sites een versie 2.52 Langues 4 cd weten te bemachtigen (de laatste update voor de Carminat die in 2000 werd ingebouwd)
Schijnt een "bug" uit de klok te verwijderen - iets met de berekening van de aankomst tijd - niet echt van zoveel belang : ben meestal toch te laat... :oops: - maar "leest"de nieuwe versies kaart CDs een stuk sneller dan m'n oude versie
Voor die paar andere "mazzelkonten" [smilie=happy.gif] : heb je interesse, stuur me even een pm
Groet,
Cees
aka vierentwintig v
Gefeliciteerd met je update :D
Misschien kun je aan Gunther vragen of hij jouw 'backup' kan 'veiligstellen' ;)
Safrane II 2.0 RXE
cb

Bericht door cb »

carminat

kan je updaten met vdo dayton, werkt prima :wink:

origineel is carminat navtech, vdo dayton is the same [smilie=cooleek3.gif]
vierentwintig v

Welke VDO Dayton bedoel je precies ?
System update of kaart-update?

vierentwintig v
cb

Bericht door cb »

kaart update [smilie=ts.gif] :wink:
fiamor

Bericht door fiamor »

vierentwintig v schreef:Ter afronding van dit topic :
Groet,
Cees
aka vierentwintig v

KAN IEMAND ME HELPEN MET DEZE VERSIE 2.52 LANGUES 4 CD?
MICHAEL
vierentwintig v

Nederlands-talige handleiding Carminat

Met héél veel dank aan Shamrock [smilie=thanx1.gif] , die destijds de moeite heeft genomen om 'm voor me te kopiëren,
en dank aan Günther [smilie=cheers.gif] voor het plaatsen,

nu te downloaden als pdf file op de bekende plek

vierentwintig v
jbnl

Bericht door jbnl »

Wie zou voor mij ook een copy kunnen maken van deze cd:
CD langue NAV4 2.52

Dan kan ik de taal op NL instellen.
Bvd

Stuur maar een pm.
Ad-orgel

Bericht door Ad-orgel »

Ik ben ook in het bezit van een Safrane van 12-1999 met navigatiesysteem. Ik heb zelf de CD 1999-2. Dus nog een oude versie. Eigenlijk zou ik hem wel graag willen updaten, maar ik heb er weinig verstand van en voor je het weet heb je de boel vernacheld.

Ik heb hier al meer gelezen over het navigatiesysteem van de Safrane. Er schijnen recentere CD's te zijn die in dit systeem werken. Groen (George) heeft er o.a. over geschreven. Zie hiervoor:
1. onder Persoonlijk: "nieuwe 2.5rxt rijder erbij"
2. onder Technische gegevens: "anwb keuring 2.5 rxt"
3. onder Sleutelen: "mijn carminatversie leest 2007 VDO dayton kaarten",

Ik moet nog steeds op onderzoek uit, of ik mijn navigatiesysteem wat meer bij de tijd kan krijgen. Het systeem stuurt me nu regelmatig de verkeerde kant op, om dan even later te horen: "Indien mogelijk omkeren…"

Als iemand een kopie kan maken van CD langue NAV4 2.52 houd ik me ook aanbevolen.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Plaats reactie