Nu het weer kouder en vochtiger wordt, krijgt mijn op afstand bediende deurvergrendeling kuren...
Batterijtje in de sleutel is nog prima, maar de auto reageert niet meer wanneer hij 'koud' is (al een tijdje stilstaat). Wanneer ik heb gereden kan ik 'm makkelijk afsluiten met de sleutel, maar de auto 's ochtends openen of sluiten wanneer 'ie een tijdje stil heeft gestaan (en dus koud en vochtig is) is onmogelijk. Ik kan 100x op het knopje duwen, hij reageert niet of pas na veel te veel keer drukken... Als het bij temperaturen boven nul al zo is dan ben ik bang hoe hij straks reageert wanneer het gaat vriezen.
Is dit probleem ook bekend bij anderen? Zijn er oplossingen of hoort het gewoon bij de leeftijd van de auto/onnauwkeurigheid/vochtgevoeligheid van de ontvanger/frequenties?
Waar precies in de auto zit de ontvanger? Misschien dat 'm eens schoonmaak en goed laat drogen.
Op afstand bediende deurvergrendeling versus kou/vocht
-
BartSafrane
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:02
Op afstand bediende deurvergrendeling versus kou/vocht
Renault Safrane Phase II 2.0i RXE (1998)
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Ik geloof dat de fase 2 uit 1998 al een rf ontvanger had.
Mijn oude safrane was van juli 98 en had een rf ontvanger.
Hoe dan ook zou het aan beide zijden kunnen liggen.
Wellicht is de printplaat op de sleutel niet lekker meer.
Heb je de reservesleutel al geprobeerd?
Mijn oude safrane was van juli 98 en had een rf ontvanger.
Hoe dan ook zou het aan beide zijden kunnen liggen.
Wellicht is de printplaat op de sleutel niet lekker meer.
Heb je de reservesleutel al geprobeerd?
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
Zover ik weet heeft een PhI een infra-rood (IF) systeem, en daar zit de ontvanger idd in het dakconsole (zwart half bolletje)
In de PhII is men over geschakeld naar een Radio-Frequentie (RF) systeem.
Als ik het goed heb, ligt de ontvanger in het dashboard of Links achter het schotje direct vóór de voordeur.
Het is een bekend fenomeen dat dit systeem gevoelig is als de spanning te laag is.
Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom die na verloop van tijd niets doet, en nadat ie even gelopen heeft, en dus de accu spanning iets hoger is geworden door bijlading, dat ie het dan wel doet.
Vocht kan ook een oorzaak zijn.
Lekspanning door vocht kan een spannings verlaging veroorzaken.
Ook corrosie, en dus een slecht contact, zal zeker ook niet bevordelijk zijn voor de centrale vergrendeling.
Test eens bij het weigeren met een extra accu erbij, of ie het dan wel doet?
Meet eens de spanning na een aantal dagen??
Het kan zijn dat de accu leeg is en/of onvoldoende bijlaad, een "stiekeme" stroomverbruiker die de accu leeg trekt,....enz enz.
Gr Albert
In de PhII is men over geschakeld naar een Radio-Frequentie (RF) systeem.
Als ik het goed heb, ligt de ontvanger in het dashboard of Links achter het schotje direct vóór de voordeur.
Het is een bekend fenomeen dat dit systeem gevoelig is als de spanning te laag is.
Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom die na verloop van tijd niets doet, en nadat ie even gelopen heeft, en dus de accu spanning iets hoger is geworden door bijlading, dat ie het dan wel doet.
Vocht kan ook een oorzaak zijn.
Lekspanning door vocht kan een spannings verlaging veroorzaken.
Ook corrosie, en dus een slecht contact, zal zeker ook niet bevordelijk zijn voor de centrale vergrendeling.
Test eens bij het weigeren met een extra accu erbij, of ie het dan wel doet?
Meet eens de spanning na een aantal dagen??
Het kan zijn dat de accu leeg is en/of onvoldoende bijlaad, een "stiekeme" stroomverbruiker die de accu leeg trekt,....enz enz.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
-
BartSafrane
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:02
1e pase 2 had ook een IR afstandsbediening en daar ben ik ook eens mee de mist in gegaan.
Ik dacht dat de batterijen nog vol waren (dat had ik gememeten met een universeelmeter) maar ook regelmatig deze problemen.
Toch die batterijen maar eens vervangen en het probleem was echt weg. Het kost de kop niet en voordat je alles open gaat leggen in die auto zou ik dat toch eens proberen.
Capaciteit van die batterijen is toch al niet hoog en met een universeelmeter meet je nagenoeg onbelast. Als je hem gebruikt zakt blijkbaar toch de spanning te ver in om hem te laten werken.
Joop
Ik dacht dat de batterijen nog vol waren (dat had ik gememeten met een universeelmeter) maar ook regelmatig deze problemen.
Toch die batterijen maar eens vervangen en het probleem was echt weg. Het kost de kop niet en voordat je alles open gaat leggen in die auto zou ik dat toch eens proberen.
Capaciteit van die batterijen is toch al niet hoog en met een universeelmeter meet je nagenoeg onbelast. Als je hem gebruikt zakt blijkbaar toch de spanning te ver in om hem te laten werken.
Joop
-
Renaultootje
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 21:49
- Locatie: Barneveld
Ik kan dit onderschrijven.jcva schreef:Toch die batterijen maar eens vervangen en het probleem was echt weg.
Joop
Ik had (Ph2 1997) en heb (ph2 1998) IR afstandbediening. Een tijdje terug batterijen vervangen omdat er één afstandbediening slecht begon te reageren. De andere deed het nog goed maar uit voorzorg/preventie deze ook vervangen. Beide werken weer perfect; beter dan voorheen....(maar het blijft IR).....
Groet
Leonard
Renault 2.0 RXE automaat '98 LPG-VGI
95K -> 310K
95K -> 310K
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Je kunt het wel merken dat de batterijen wat minder worden als je eens 2 keer moet drukken voordat de auto reageert, of 3 keer, ik heb er altijd op voorraad liggen, zijn niet zo duur 
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm