2.5 rxt 06-2000 ingeruild voor Japanner
2.5 rxt 06-2000 ingeruild voor Japanner
Tja, bij de laatste apk (kwikfit Den Haag) werd er roest op de remleidingen gevonden (ik denk nog, nou dat schuren we effe weg en zetten we daarna in de tectyl of zo). Remleidingen moesten worden vervangen en dat zou rond 800-1000 euro gaan kosten bij hen. Nou, dat was me eigenlijk te veel, ondanks dat ik enorm genoten heb van de Saf (10 jaar lang). Ik was ook wel een beetje in voor wat anders moet ik zeggen. De vering voor was niet meer zo goed en dansen doe ik liever niet op de snelweg. Ik heb 'm ingeruild, in Aplphen a/d Rijn. Hij reed echt nog prima, goed onderhouden, goede banden, etc. Wel wat irritante storingen (bestuurdersstoel die niet meer voor of achteruit kon, tiptoetsen radio los gekomen). Tsja, en wat ga je dan rijden.......Toyota Camry Hybrid 2009 (USA) natuurlijk. Nou die twee zijn net zo verschillend als een Twa pygmee in Oeganda en een fries uit Fryslân. Met 82000 mijl op de teller, goed in de lak, schitterend leren interieur met navi, stoelverwarming, zonnedak, parkeersensors, en nog meer gadgets, ben ik, na een paar maanden toch wel blij met de overstap. Het zoeft over de weg, zeer goede wegligging, en een oase van rust. Mijn partner valt na 5 minuten rijden al in slaap en dat terwijl ik een ouwehoer ben. Benieuwd hoe de auto het gaat doen wat onderhoud betreft. Met zijn 1600 kg rij ik nog steeds duur in de wegenbelasting, net zoals de rxt, maar ik rij, volgens de boordcomputer infotainment systeem wel gemiddeld 40 mijl per gallon tussen tankbeurten (ongeveer 1 op 17). Actieradius ongeveer 1000 km. Dat lukte niet met de safrane. Misschien is de renault al weer doorverkocht. Ze verdient eigenlijk nog wel een nieuwe eigenaar. Met 250.000 km op de teller reed ze nog puik. Beste groeten
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3968
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Re: 2.5 rxt 06-2000 ingeruild voor Japanner
Waren alle remleidingen slecht dan? Dat er stukken vervangen moeten worden komt wel vaker voor bij een oude auto.
Bij mijn oude Camry kostte dat destijds een fractie van 1000 Euro om de twee leidingen naar achteren te vervangen.
Kwik-fit rij ik met een grote boog omheen. Over het algemeen hoef je daar geen deskundigheid te verwachten...
Maar goed, mooi dat je blij bent de Camry!
Bij mijn oude Camry kostte dat destijds een fractie van 1000 Euro om de twee leidingen naar achteren te vervangen.
Kwik-fit rij ik met een grote boog omheen. Over het algemeen hoef je daar geen deskundigheid te verwachten...
Maar goed, mooi dat je blij bent de Camry!
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Re: 2.5 rxt 06-2000 ingeruild voor Japanner
In remleidingen mogen géén putjes zitten na het schuren/verwijderen van de roest! Zit vaak op locale plekken. Bij mijn laatste keuring, oktober, was roest geconstateerd bij de remleidingen aan/op de achteras. Goed schuren en idd tectyl er overheen.
Er moest ook nog gelast worden aan het chassis links achter, dat terzijde, de keurmeester heeft het in de voorgaande jaren niet geconstateerd (kom al jaren bij hetzelfde keuringsstation), dit ontstaat niet in één jaar. Ik wil maar zeggen; soms vallen ze over iets "kleins" al zijn remmen wel essentieel, soms kijken ze er overheen!
Succes net de Camry
Er moest ook nog gelast worden aan het chassis links achter, dat terzijde, de keurmeester heeft het in de voorgaande jaren niet geconstateerd (kom al jaren bij hetzelfde keuringsstation), dit ontstaat niet in één jaar. Ik wil maar zeggen; soms vallen ze over iets "kleins" al zijn remmen wel essentieel, soms kijken ze er overheen!
Succes net de Camry
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Re: 2.5 rxt 06-2000 ingeruild voor Japanner
Ruim 2 jaar geleden toen ik mijn subframe achter heb behandeld (project roest) heb ik ook de remleiding die over het subframe van rechts naar links (aan de voorkant van het frame!) loopt vervangen. Dat kostte toen maar enkele tientjes. Het is echt een reparatie van niks.
Maar ja. al bij al was er meer aan de hand en dan maak je een keer een andere keuze.
Ik denk ook wel eens, hoe lang ga ik door, maar de keurmeester was onlangs nog erg tevreden over de staat van 'la voiture'.
Maar zoals Anne zegt, mooi dat je blij bent met de Camry.
Ik heb er destijds in gereden en het lijkt mij een waardige vervanger voor een Safrane.
En met een hybride ben je weer helemaal bij de tijd!!
Maar ja. al bij al was er meer aan de hand en dan maak je een keer een andere keuze.
Ik denk ook wel eens, hoe lang ga ik door, maar de keurmeester was onlangs nog erg tevreden over de staat van 'la voiture'.
Maar zoals Anne zegt, mooi dat je blij bent met de Camry.
Ik heb er destijds in gereden en het lijkt mij een waardige vervanger voor een Safrane.
En met een hybride ben je weer helemaal bij de tijd!!

Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 430k
Je vindt slechts wat je zoekt.
Je vindt slechts wat je zoekt.