theo-safrane schreef:Hallo, ik heb een vraagje.
De veerschotel is die ook los te koop of is die altijd met schockdemper?
Omdat ik die veerschotels hier vaak los zie op de foto's of zijn dat alleen maar geknapte schotels, zou graag eens een nieuwe willen zien.
Groetjes Theo
Foto`s stonden al op dit forum. Deze schotels worden los verkocht.
Ik heb van de week een brief van Renault gehad met het verzoek om naar de dealer te gaan om de wagen na te laten kijken ivm een eventuele rotte veerschotel.
Ze erkennen dus nu dat er een probleem kan zijn. Alleen is het geen terugroep aktie om de wagen kosteloos van deugdelijke onderdelen te voorzien maar moeten de eventuele kosten zelf betaald worden. Mijn vraag aan jullie (die hier toch meer in zitten dan deze nieuwkomer) is dit altijd zo?
Ik rij een prive een standaard Safrane uit 1997.
De jongste Safrane is inmiddels ook zo'n 10 jaar oud en valt dus buiten alle garanties. Er is dus geen verplichting om kosten te vergoeden. Dat een auto na 10 jaar roest vertoont is niet echt bijzonder. Het is alleen wel bijzonder vervelend dat het een risicovolle situatie creëert.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
net terug van de dealer met mijn saf1 uit 1995 prima veerschotels als nieuw..maar er blijkt ergens een lagertje te zitten in het ver gebeuren en die zit vast, vandaar dat mijn saffie beroerd stuurt...wie weet waar dat ding zit, want dat kon de monteur mij niet vertellen.. en een amder vraagje waar vindt ik de draad zekering van de voorruit verwarming??
groeten Adriaan
Dat lagertje is de veerpootlager deze zit boven in de bolling van die veerschotel en rust op de bovenkant van de schokbemper. kost plm 35,00 euries. Zit de voorruitverwarming niet gewoon gezekerd in de zekeringkast links voor?
AS1 schreef:lekker slim van Renault om elke Safrane rijder een brief te sturen, terwijl het probleem alleen vanaf 1998 speelt.
Commercieel zeker wel handig. Nu komen er stiekem toch heel wat meer Safrane-rijders bij de dealer binnen. En er zijn altijd wel mensen waar ze wat aan kunnen verkopen.
Volvo S60 D3 Summum 2011
beste Joost ik heb ook een type1 ik heb het wel na laten kijken het is gratis en je kunt het allemaal eens goed bekijken...
maar wat het schokdemper lagerbetreft: kan ik daar ook wd40 inspuiten op een of andere manier...want om nu opstraat die handel er allemaal onderuit te moeten halen zie is ff niet zitten..en daarbij komt dat ik geen veerspanner heb dus het lukt me nooid om die handel uit elkaar te draaien....
Ankersoft schreef:maar wat het schokdemper lagerbetreft: kan ik daar ook wd40 inspuiten op een of andere manier...want om nu opstraat die handel er allemaal onderuit te moeten halen zie is ff niet zitten..en daarbij komt dat ik geen veerspanner heb dus het lukt me nooid om die handel uit elkaar te draaien....
groeten Adriaan
WD40 kun je er wel in spuiten maar daar help je niets mee. Het is een lager waar ca 25% van het gewicht van je wagen op rust. Als dat is vast gaan zitten komt dat omdat het lager verroest/versleten is. Vervangen is de enige remedie.
JoostVB schreef:Dus ik hoef met mijn Phase I geen afspraak te maken voor de controle? Of weten jullie dat niet 100% zeker?
Ik kan uiteraard niet onder jouw wagen kijken maar de constructiefout zit pas bij wagen vanaf 04/98. Bij mijn wagen heb ik ze zelfs vervangen door gebruikte schotels van een '97er.
Volvo S60 D3 Summum 2011
AS1 schreef:lekker slim van Renault om elke Safrane rijder een brief te sturen, terwijl het probleem alleen vanaf 1998 speelt.
Dus ik hoef met mijn Phase I geen afspraak te maken voor de controle? Of weten jullie dat niet 100% zeker? Heb wel de brief ontvangen.
Je kunt het zelf controleren. Het wiel hoeft er niet af.
Op de foto zie je het stootrubber met daaronder de veerschotel (in het rode kader). Om de schotel zit vanaf medio 1998 een rubber (zichtbaar op de foto).