Wederom een nieuwe gebruiker

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Plaats reactie
Maninc

Wederom een nieuwe gebruiker

Bericht door Maninc »

Heya mijn naam is Markus ik woon in Wormerveer - voor hen die nu aan eilanden gaan denken, ligt bij zaandam - en rijd een R Safrane 3.0 V6i uit '93 - en blij - de voorganger was uiteraard ook een R maar de R25 :lol:.

De auto komt echt bij een beul vandaan en er zit redelijk wat sleutelwerk aan, maar dat komt vast wel goed. Alleen de teller baart me zorgen 300k+ - ach die R25 had er op gas ook 480k op staan.
Marc

Bericht door Marc »

Ha Markus, Marcus hier,

Welkom en genietse van je V6. 300k+ is goed ingereden moet je maar denken :D als het goed is zijn de belangrijkste revisies al gedaan. Is het een automaat? Dan zou je eventueel de bak kunnen laten uitlezen voor je gemoedsrust.
Misschien kun je een foto op eigenaren plaatsen?

Groet, Marc(us) :wink:
stekel

Bericht door stekel »

Hey Maninc,

ik heb al van meerdere Safrane rijders gehoord dat er 400+ km's opstaan. Zeker met die 3 liter van jou moet dat wel lukken. Ze verbruiken misschien wat meer maar zijn wel oerdegelijk.

Enjoy :!:
Groene Phase II 2.5 RXT
geoarth

Bericht door geoarth »

en anders heb ik onderdelen genoeg om een tweede of derde leven aan een 3.0 v6 te geven

george
stekel

Bericht door stekel »

geoarth schreef:en anders heb ik onderdelen genoeg om een tweede of derde leven aan een 3.0 v6 te geven

george
Als hij dan toch in puin gaat, kan je beter je koffiezet verkopen, Geoarth met alles wat errond zit ;)
Groene Phase II 2.5 RXT
geoarth

Bericht door geoarth »

hij gaat echt niet in puin grapjas (dat istie al :lol: :lol: :lol: )

naast deze heb ik nog twee donors vandaar de onderdelen

dat koffiezetapparaat dat is toch wel heel bijzonder is inderdaad wel makkelijk als je onderweg stilstaat

Groet Geoge
Patrick

Bericht door Patrick »

Mooi, geen thermoskan mee naar de meeting dus :wink: :lol:
Afbeelding
Safraanloos
Marc

Bericht door Marc »

Mooie foto Markus, dikke auto! 8)
Het is geen rijden, maar glijden
geoarth

Bericht door geoarth »

koffie op de meeting ? hum
Gast

Bericht door Gast »

Welkom Markus.

300.000 is mooi ingereden voor een V6, kun je nog jaren mee vooruit :D

André
Maninc

Hmmm zaakje waar ie gehaald is levert mij een hoop werk op

Bericht door Maninc »

Die boer waar ie gehaald is was blijkbaar een echte autoslager. De verlichting is gaar, het koelsysteem spoort niet, 1 van de radiator-ventilatoren draait de verkeerde kant op, systeemkast van de luchtvering is verdwenen (waarschijnlijk had ie een compressor nodig) en de airco is leeg. Tevens de nodige doppies 10 gevonden op allerlei bouten :lol:

Dit levert me weer de nodige werkzaamheden op. Enfin ..........

De auto blijft overhit raken pomp draait prima, thermostaat gaat netjes open, alleen de dop van het vulsysteem is gaar, het water wordt warm en wordt direct mijn reservoir uitgedrukt, ja dan blijft er weinig over om te koelen. Voor je hier achter bent :lol:

Verlichting wordt knutselen, waarschijnlijk is de schakelaar van binnen gesmolten.

En daarna cruisen met die handel :lol:
Safrane RXE V6i - 1993
Marc

Bericht door Marc »

Succes met sleutelen Markus. :shock:
Op de duitse site zag ik nog wat onderdelen waar je misschien wat mee kunt. www.safrane.de (Zie: Teileborse/Spareparts)

Groet, Marc :wink:
Het is geen rijden, maar glijden
Maninc

Bericht door Maninc »

12 uur werk koste me het (met zun 2-en) om de hele boel te fiksen :evil:

Mocht iemand er ooit over denken om een auto te kopen in hoofddorp bij een bepaald autobedrijf - NIET DOEN - alleen als je het voor de onderdelen doet.

Mijn god wat een botte boeren. De idioten hebben in draden geprikt om te meten, een deel van de draden was geheel verstoft!! Draden omgedraaid in plaats van een probleem te verhelpen (licht schakelaar) zodat het dimlicht het nog doet maar groot licht niet. Claxon profersorisch gefixt ( een draad op accu aangesloten en een leiding via buitenplaatwerk en via portier naar een schakelaar gebracht). Ventialator van mun airco gewoonweg niet goed gemaakt en vastgezet, polen omgedraaid en boeten los laten zitten. Allen mun koelprobleem was niet (geheel) hun schuld :evil:

Auto koelde niet als ie langzaam reed en koelvloeistof werd koelreservoir uitgeduwd. (In Frankrijk was het oordeel - koppakking) Na lang zoeken en kijken en eigenwijs geen koppakking bestellen ben ik er uit. Dop van mijn koelreservoir was gaar en hield koelvloeistof niet vast in het reservoir, dan blijft er weinig vloeistof over om te koelen als je langzaam rijdt en weinig koelwind hebt.
Safrane RXE V6i - 1993
Maninc

Bericht door Maninc »

Enfin

voor € 2000,00 aanschafprijs, € 400 (ongeveer) aan materialen onderdelen en beloning en 5 maanden frustratie nu eindelijk een Safrane RXE V6i :lol:

Tijd om te cruisen
Safrane RXE V6i - 1993
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Als je de frustratie voor lief neemt, heb je nu een goede RXE V6i voor EUR 2400,-

Niks mis mee, toch? :wink:
Plaats reactie