Ringtingaanwijzer

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Plaats reactie
den23nis

Ringtingaanwijzer

Bericht door den23nis »

Hoi hoi beste mede genieters,

Effe een vraagje mijn ringtingaanwijzer is volgens mij kapot,want als ik richting naar links of rechts aanzet en draai me stuur dan klikt hij niet terug.
Is dit makkelijk te verhelpen of zou er een nieuwe arm in moeten hoop dat jullie er raad mee weten.

Gr Dennis
Hans2

richtingaanwijzer

Bericht door Hans2 »

Is een bekend probleem Dennis, gebruik de zoekfunctie en zoek op "richtingaanwijzer"
Succes
Alexander

Bericht door Alexander »

Beste Dennis,
Ik zat met hetzelfde probleem wat ik op een gegeven moment dacht opgelost te hebben omdat ik speling constateerde op laat ik het maar die wishbone noemen waar de veertjes aan zetten. Ik had eronder een dun stukje kunststof geplakt en dat heeft een tijdje gewerkt. Echter onlangs weer hetzelfde probleem. Toen het volgende gedaan; het boom waarmee je de richtingaanwijzer bedient heeft een soort rechthoekig raampje waarin de pal van eerdergenoemde wishbone in valt. Dat raampje heb ik inwendig wat smaller gemaakt door er een dun (ongeveer 0.5mm) strookje kunststof in te plakken en dat heeft het probleem opgelost. Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben geweest anders hoor ik het wel.

alexander
Safrane II 2.5 RXT
Hendrik

Hoi allemaal

Bericht door Hendrik »

Even een stukje krimpkous omheen laten smelten en hij is weer als nieuw.Werkt bij mij tenminste perfect.Succes en indien problemen...hoor ik het wel.

Groeten Hendrik.
Safrane 2.0 16v RXE G3......mijn trouwe oude jas!!
Hendrik

Effe nog....

Bericht door Hendrik »

Zo Alexander het schrijft kan het ook,werkt ook perfect.........Greetzzz,Hendrik
Safrane 2.0 16v RXE G3......mijn trouwe oude jas!!
Alexander

Bericht door Alexander »

ja met die krimpkous is natuurlijk geweldig maar dan moet je ook dat ding er eerst uitpielen met die ...veertjes.
Safrane II 2.5 RXT
martslaats

richtingaanwijzer

Bericht door martslaats »

hoi den23nis
over dit onderwerp is al een topic geschreven
ik heb dit toen opgelost door een stukje benzineslang van 6mm ovet het pinnetje te trekken wat beweegt zodr je de r.a.w beweegt,er is een klein nadeel aan verbonden het knipperlicht springt iets sneller terug.
den23nis

Bericht door den23nis »

ok zal eens kijken wat ik er aan kan doen heb nu namelijk een aantal oplossingen die misschien helpen dank jullie voor de replys.

G|roetjes Den23nis
Wou die 2.0i Minour rijdt super...... denk dat ik ook besmet ben met het virus!!!
den23nis

Bericht door den23nis »

zo gezegd zo gedaan eindelijk eens wat tijd om die verdomde r.a.w. te maken pfffffff wat een werk halve auto slopen hahahhaah.Heb er voor gekozen voor het te verhelpen met een stukje plastic buisje dus alle 2 de kappen eraf en toen die veertje eraf.Die veertjes eraf geen probleem maar erop was lastiger na 45 min te hebben gewormd is het resultaat daar hij werkt weer al vanouds dus mensen heel veel bedankt dat jullie me helpen geholpen met oplossen van dit probleem.

Groetjes Dennis
Wou die 2.0i Minour rijdt super...... denk dat ik ook besmet ben met het virus!!!
Safrane 2.2 Vi

Bericht door Safrane 2.2 Vi »

den23nis schreef:zo gezegd zo gedaan eindelijk eens wat tijd om die verdomde r.a.w. te maken pfffffff wat een werk halve auto slopen hahahhaah.Heb er voor gekozen voor het te verhelpen met een stukje plastic buisje dus alle 2 de kappen eraf en toen die veertje eraf.Die veertjes eraf geen probleem maar erop was lastiger na 45 min te hebben gewormd is het resultaat daar hij werkt weer al vanouds dus mensen heel veel bedankt dat jullie me helpen geholpen met oplossen van dit probleem.

Groetjes Dennis

Kan ook gewoon stof zijn... je hebt tegenwoordig spuitbussen lucht te koop, waar ze ook printplaten mee stofvrij maken. Ik had hetzelfde euvel , maar doet het nu al een jaar goed.
Wat ook nog wel eens een probleem kan zijn ; nadat de wielen zijn uitgelijnd en het stuur niet helemaal recht staat. Is maar een gedachte.....

Groetuhh uit Almere
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Plaats reactie