Welke Renault schaffen wij aan na de Safrane...?

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) Ja, Hans, ga ik ook doen, maar ik ben me nu al aan het ergeren omdat ik precies weet hoe het weer gaat: die "wijze" heren horen weer eens niks, net zoals de vorige keer. Ik heb dringend een andere garage nodig; is beter voor mijn bloeddruk.......maar ik ga er morgen "achteraan".........
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Je weet het wel, in jouw garage heb ik nooit echt vertrouwen gehad.
Het is altijd een overweging, enne tja... nico zit niet echt om de hoek van je, dus....
logisch dat je voor "makkelijk" sleutelwerk in de buurt blijft.

Als het weer dezelfde veerpoot is, dan is de reparatie niet juist uitgevoerd.
Dus heb je wel garantie op zijn werk te krijgen, en zal je helaas ook dit couplet met
hem samen moeten zingen :( :( :( :(
Sterke ....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Animale

Bericht door Animale »

Eind van het jaar is de Megane Tourer 1.5 dci 102 pk (aug. 2004) van mijn bro aan het einde van de leasetermijn.
Hij mag hem overnemen. Als het gunstig is en hij doet het komt 'ie hier ook te koop in topconditie :)
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen
braintjuh

Bericht door braintjuh »

zelf zit ik ook vaak te denken, van wat moet ik nou na een safrane nemen....
renault is voor mij gewoon een voordeel, omdat ik er werk, dus de kortingen enzo en ja het is gewoon mijn merk... moet ik zeggen
zo velsatis zou ik graag hebben, alleen dan wel van de zaak, want al die problemen enzo die zo ding dan krijgt en zo phase 2 word bijna niet verkocht en die er zijn, zijn een godvermogen.... maar 1 ding staat vast als ik een velsatis koop, word het een phase 2 en de kans is zeer groot dat het dan ook een diesel word....
ik hoop zelf in me hart, dat renault, weer een auto gaat bouwen ala 25 en safrane, gewoon een normale limo, met alles er op en er aan met goede en een breed schala aan motoren. voor een zeer renault prijs!

want als dat gebeurt en het is een normaal model laten we zeggen een dikkere nieuwe laguna... ofzo dan sla ik de velsatis zeker over!!!

en als ik van renault afstap, dan word het denk ik een BMW 530d of een 535 benzine... ofzo zo 6 cilinder is toch wel gaaf! (werelds geluid)
bart
Contacteer:

Vel Satis

Bericht door bart »

Beste leden,

Tegen het advies van onder meer Andjoy toch overgegaan op een Vel Satis diesel. In zekere zin een gok, want ik heb een en ander gelezen over de eerste modellen en hun problemen. Nu nog is het een perfect exemplaar, met 100000 km. Ik hoop op het beste. Ook al moet ik nog wennen aan een diesel ten opzichte van mijn 2.5 liter Safrane, de ruimte heeft me overtuigd, en vooral het verbruik.
Nogmaals hartelijk dank voor alle adviezen die ik steeds van jullie kreeg. Ik ben mede hierom een liefhebber van de Safrane geworden. Dat vrolijke gevoel moet mijn nieuwe auto nog zien op te wekken. Ik blijf deze site graag volgen!

Groeten van Bart
Gerben

Bericht door Gerben »

Tis evengoed een beste keuze, 't blijft frans comfort :) Laat je wel even wat foto's zien?
Safrane II 2.0 RXE
bart
Contacteer:

Bericht door bart »

Dat zal ik doen
Laatst gewijzigd door bart op 09 jun 2007, 23:19, 14 keer totaal gewijzigd.
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Gefeliciteerd Bart!

Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan mag beleven als aan de Safrane.
Welk type Vel Satis was het ook alweer precies?
Erwin

Bericht door Erwin »

Hoi Bart,

Kom je hem nog laten zien op de meeting?? :lol:

Groetjes, Erwin
Renault Safrane RXT V6-24v 1999 Vert abysse
RT V6i 1995 Zwart RIP
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Laat het verdwaalde schaap gerust komen, dan laat ik je zien dat de ruimte achter
heeeeeeell belabbert is.
Met m`n 2 Mts lengte is erin komen een crime, maar eruit moest ik dat op
handen en voeten doen :twisted: :twisted: :twisted:

Toch nog (met moeite) gefeliciteert :oops: :oops: :oops:
Hopelijk maak je toch die testrit naar de Meeting :D :D :D

Waar blijft je Safrane eigenlijk???

Gr Albert :( :( :(
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Riel

Bericht door Riel »

braintjuh schreef:zelf zit ik ook vaak te denken, van wat moet ik nou na een safrane nemen....
renault is voor mij gewoon een voordeel, omdat ik er werk, dus de kortingen enzo en ja het is gewoon mijn merk... moet ik zeggen
zo velsatis zou ik graag hebben, alleen dan wel van de zaak, want al die problemen enzo die zo ding dan krijgt en zo phase 2 word bijna niet verkocht en die er zijn, zijn een godvermogen.... maar 1 ding staat vast als ik een velsatis koop, word het een phase 2 en de kans is zeer groot dat het dan ook een diesel word....
ik hoop zelf in me hart, dat renault, weer een auto gaat bouwen ala 25 en safrane, gewoon een normale limo, met alles er op en er aan met goede en een breed schala aan motoren. voor een zeer renault prijs!

want als dat gebeurt en het is een normaal model laten we zeggen een dikkere nieuwe laguna... ofzo dan sla ik de velsatis zeker over!!!

en als ik van renault afstap, dan word het denk ik een BMW 530d of een 535 benzine... ofzo zo 6 cilinder is toch wel gaaf! (werelds geluid)
Over dei nieuwe dikke laguna gesproken dan ...

die mag er wel wezen in Oktober :)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Van harte gefeliciteerd met je limo. Ik kan je keuze zeker niet afkeuren. Als m'n Safrane op is (dat schijnt bij de 1.300.000 km te zijn....) komt er voor mij ook zo een. Kijk trouwens voor de gein eens op www.renaultvelsatis.nl. Misschien kun je dat forum een beetje leven inblazen. :wink:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
bart
Contacteer:

Bericht door bart »

Bedankt allemaal! Het nieuwe forum bekijk ik af en toe, om te zien of er al leven is. Tot die tijd hang ik hier rond zeg maar.

De meeting is 24e he? Ik weet binnenkort of het gaat lukken, dan kom ik zeker. De ruimte achterin is naar mijn gevoel toch wel erg groot Albert...zit wél zo'n groot open dak in wat de hoofdruimte achter beperkt. Maar als ik rij zit ik gelukkig meestal voorin.

Het is een 3 liter Initiale, met alle opties. De vorige eigenaar heeft er bovendien 220 volt in gezet, en een dvd-speler voor achterin. Ik voel me met mijn calvinistische opvoeding behoorlijk decadent, maar leuk is het wel.

Glijden en ronken als een Safrane doet ie niet, ik denk mede door de 18" platte banden. Behalve op de snelweg, dan is het een strak en machtig ding. Of ik 'm mooi vind weet ik nog steeds niet. De voorkant vind ik erg mooi, maar het geheel blijft iets mafs. Wel spannend. Ik maak snel wat foto's.

En op Alberts vraag naar mijn Safrane: Mijn schoonzusje rijdt er nu mee om 'm eventueel later over te nemen. Blijft ie beetje in de buurt. Ook al staat er zo'n 230000 op de teller, hij blijft probleemloos. Mocht ze 'm niet kopen, dan meld ik dat eerst op dit forum. Hij verdient een liefhebber.
Koos

Bericht door Koos »

Bart,

Ik las dat je op een Duitse gebruikerssite voor Vel Satis had gesnuffeld.
Heb je daar ook het www adres van.
Ik ben hier ook in geinterresseerd maar kan niets vinden op Duitse sites.

Alvast bedankt

Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
bart
Contacteer:

Bericht door bart »

Plaats reactie