Service-interval "count-down"
Service-interval "count-down"
Weet er iemand of dit een "inteligent" systeem is?
Hiermee bedoel ik, of de boordcomputer rekening houdt met je rijstijl, veel of weinig start/stoppen, veel of weinig file/stad/autoweg verkeer.
Ik heb wel de indruk maar weet het niet helemaal zeker.
Greetz
Hiermee bedoel ik, of de boordcomputer rekening houdt met je rijstijl, veel of weinig start/stoppen, veel of weinig file/stad/autoweg verkeer.
Ik heb wel de indruk maar weet het niet helemaal zeker.
Greetz
Groene Phase II 2.5 RXT
Hoi Stekel,
Ik heb het eens bij mijn Renault garage nagevraagd waarop deze mij melde dat het geen dynamisch systeem is. Het is een tellertje dat na reset van 10.000 km terug telt en ergens onder de 1000 km bij het starten in de display aangeeft dat er beurt aan zit te komen. Voor de goede orde ik rij een fase 1 van '92 (om de 20.000 km een beurt bij mij gemiddeld)
Ik heb het eens bij mijn Renault garage nagevraagd waarop deze mij melde dat het geen dynamisch systeem is. Het is een tellertje dat na reset van 10.000 km terug telt en ergens onder de 1000 km bij het starten in de display aangeeft dat er beurt aan zit te komen. Voor de goede orde ik rij een fase 1 van '92 (om de 20.000 km een beurt bij mij gemiddeld)
Safrane 3.0 V6 RXE Aut metalic blauw 1992
-
Safroger
Knipperende "count-down"
Een jaar of twee geleden heb ik deze teller "onder nul" gereden: pakweg 2000km te lang doorgereden, zonder hem te resetten. Sindsdien knippert mijn count down, ook als ik hem reset naar 10.000. De dealer snapt er ook niets van, maar de computer geeft geen storing. Ik laat het dus maar zo.
TIP: reset je teller als hij de nul nadert!
TIP: reset je teller als hij de nul nadert!
Blijkbaar toch wel.... want wat lees ik?Gunther schreef:Goh, dan is die van de fase II veel intelligenter.....
"de afstand tot de volgende verversing van de motorolie (afhankelijk van uitvoering, land of optie).
Na de afstand die wordt aangegeven moet de olie van de motor worden ververst. Deze waarde is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van de auto. Als deze afstand is gedaald tot nul geeft de meter nul aan zolang de meter niet opnieuw is geinitialiseerd"
Groene Phase II 2.5 RXT
-
Safroger
Intelligentie
Niet teveel opscheppen over die Phase II he, exact dezelfde tekst staat in het boekje van mijn oude Phase I. Zijn tijd ver vooruit he...
Sterker nog: de toevoeging "afhankelijk van land of optie" staat er niet: alleen afhankelijk van uitvoering.
Sterker nog: de toevoeging "afhankelijk van land of optie" staat er niet: alleen afhankelijk van uitvoering.
Re: Intelligentie
Sorry, was niet de bedoeling.Safroger schreef:Niet teveel opscheppen over die Phase II he....
Groene Phase II 2.5 RXT
- Lost Viking