Jos schreef:het lijkt een beetje off-topic te gaan? Of vergis ik mij?
Jos
Ja en ...dat mag toch wel even ...he?
Het zou mooi zijn als het ergens in een apart topic zou komen. Iets van 'levensduur motor' Evt makkelijker terug te vinden etc De discussie op zich is interessant. Mijn 2.2 (in een 25 en op LPG) heeft er inmiddels 657000 km op zitten (nog geen koppakking vervangen etc). Op naar het miljoen!
Bestaat er al een topic: hoeveel km heeft mijn Safrane er op zitten (per 1/1 2007 bv)?
Mijne 242000 (uit 93; in nieuwstaat 3.0 RXE verlengd) maar de laatste 7 jaar nog geen 1000 km gereden
Zucht.......vorige week is saffie 7 jaar geworden, ik 54, en ja de bolide is net ingereden met 63.000 km. (ik heb al wel de 5e versnelling gebruikt hoor).
Wat een heerlijk vooruitzicht dat ik nog tonnen km te gaan heb.
27 winters oud en de 2.5 RXT aut. is van april 1998 (bijna slingers hangen dus) heb deze gekocht vanwege nostalgie. Mijn vader heeft twee keer een safrane gehad. een 2.2 VI uit 1992 op lpg (veel problemen) en een 2.2 RN (probleemloos). Als ik echt nostalgisch aan zou willen kopen dan zou ik waarschijnlijk een CX hebben gekocht. Vroeger met mijn ouders en de CX naar zuid frankrijk met een knaus Komfort aan de haak.
Mijn vriendin vindt een CX verschrikkelijk lelijk en daarnaast zijn de problemen legio. Safrane voldoet het uitstekend.
Sinds mijn rijbewijs de volgende auto's gehad maar geeneen had dit comfort;
1e Rode 2cv6 Club
2e Fiat Panda (Baby blauw met een Panda sticker)
3e Grijze Citroen BX 1.4i
4e Rode Golf II Manhattan 1.8i automaat
5e Witte 2cv6 Club
6e Grijze Golf I cabrio Quartet
7e Volkswagen Polo TDI (van het werk)
8e Mazda MX5
9e Peugeot 205 1.9CTI cabrio
10e Saab 2.0i Cabrio Classic
11e Ford Fiesta 1.8 Diesel
12e Seat Leon TDI 2006 (van het werk tot morgen in het bezit)
13e Renault Safrane 2.5 RXT automaat G3 (i.v.m. ander werk zonder auto)
Wat heeft andere mensen trouwens doen besluiten om voor een safrane te gaan???