Safrane Baccara Biturbo 1995

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

SafBBiQ groen 016.JPG
SafBBiQ groen 016.JPG (97.85 KiB) 317 keer bekeken
deze dus
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
bart-fs1
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 nov 2017, 10:25
Locatie: beveren-waas, belgië

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door bart-fs1 »

waw! dat ziet er een mooi exemplaar uit!
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

Begonnen met het demonteren van de achterste veerpoten van de donor. Deze zien er qua roestvorming nog redelijk uit maar na montage bleek dat de luchtbalg van de rechter poot een gaatje had.
Jammer maar nu weet ik weer precies hoe alles in elkaar zit zodat ik bij demontage bij de 94 geen fouten maak.
Ook binnenin de auto was het weer goed nadenken hoe het zat en ging. Vooral met de buitenste kanten van de achterbank (dit is net weer anders omdat het een elektrisch verstelbare achterbank is) en het gedeelte van de hoedenplank tegen de raampjes.
20240316_095608.jpg
20240316_095608.jpg (4.63 MiB) 316 keer bekeken
20240315_214839.jpg
20240315_214839.jpg (4.52 MiB) 316 keer bekeken
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

Zo zien de veerpoten er nieuw uit. Deze had ik een jaar of 10 geleden gekocht, het zijn voor veren, de laatste die toen verkrijgbaar waren.
DSCF0008.JPG
DSCF0008.JPG (1.79 MiB) 316 keer bekeken
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

Wat me trouwens opviel bij demontage van de wielnaven dat de aandrijfassen geplakt zaten in de naaf met groene loctide, dat heb ik in het verleden aan de voorkant ook gezien. Normaal gesproken kun je de assen er zo uittikken maar nu had ik toch een poulietrekker nodig en een slagmoersleutel. Dan moeten zowiezo de remschijven eraf maar dat was hier al het geval.
Het nadeel bij montage is dat je dan alle splines goed schoon moet maken, van as en naaf anders gaat hij er echt niet terug in.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Jkat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2023, 18:27

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jkat »

Leuk om zo mee te kijken Jack.👍
Hoop dat je ‘m op tijd rijdend krijgt🏎️💪
Safrane V6i - RT, 1994, groen
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3974
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door AS1 (Anne) »

Nog even dit topic van begin tot eind gelezen. Het is wel stil geweest tussen 2014 en 2024.
Komt dit omdat je aandacht vooral bij de Ram lag?

Nu wel een aardig todo lijstje Jack. Hoe is de andere Biturbo er aan toe?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Initiale
Berichten: 211
Lid geworden op: 09 mar 2020, 11:31
Locatie: Friesland

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Initiale »

Ik kom waarschijnlijk ook naar Kampen met de v6i of de 2.0. De eerste moet nog van een nieuwe remleisding worden voorzien.
Safrane 2.0 RTE LPG leder Biturbo velgen 1999 440.000 km.
Safrane 3.0 RT V6i Technic Design Baccara grille 1993 66.000 km.
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

Jkat schreef: 17 mar 2024, 16:11 Leuk om zo mee te kijken Jack.👍
Hoop dat je ‘m op tijd rijdend krijgt🏎️💪
Dat is nog de vraag of het allemaal op tijd gaat lukken. De voorjaarswerkzaamheden komen er hier ook weer aan.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Safrane Baccara Biturbo 1995

Bericht door Jack de zeeuw »

AS1 (Anne) schreef: 17 mar 2024, 17:17 Nog even dit topic van begin tot eind gelezen. Het is wel stil geweest tussen 2014 en 2024.
Komt dit omdat je aandacht vooral bij de Ram lag?
Nu wel een aardig todo lijstje Jack. Hoe is de andere Biturbo er aan toe?
Ha , de RAM had niet veel aandacht nodig qua onderhoud maar vanaf november 2023 staat hij ook al stil. Ook daar ben ik nog niet echt aan toe gekomen omdat ik hier op het bedrijf het een en ander aan het veranderen bent en dat ook veel tijd opslokt.
De RAM mist een cilinder en gaf een fout op cilinder 7, de CO meting was niet goed dus werd niet goedgekeurd. In de garage dachten ze dat het de injector was en er moest een remklauw gereviseerd worden.
Ik heb het materiaal in Amerika besteld en dat duurt zeker 3 weken voordat het door de douane is en je het kan monteren.
Maar het euvel is na montage van de injector niet verholpen dus nu ga ik alle bougiekabels en bougies vervangen ( dat is 25.000 km geleden ook al gebeurd ). Toen ik de bougiekop van de bougie aftrok bleef een deel op de bougie zitten, nu is de vraag, heb ik dat zelf kapot getrokken of wat hij al een deel gescheurd. Ik ga nu ook de bobines vervangen voor betere exemplaren, die betere vonken geven bij hoge toeren.
ook dat spul moet ik in de US bestellen omdat het hier niet voorradig is.

De andere Biturbo staat al vanaf 2014 stil onder een hoes in de schuur, daar mankeert niet veel aan, alleen een lekke airco leiding en een fitting van het luchtveersysteem lekt. Heel af en toe start ik hem even :wink:
Samsung S5 neo 669.jpg
Samsung S5 neo 669.jpg (1006.88 KiB) 296 keer bekeken
De groene waar ik nu aan bezig ben staat ook al wel 3 jaar stil en geschorst, maar was wel constant verzekerd en liet hem elk jaar keuren.
1994 Garage.jpg
1994 Garage.jpg (3.35 MiB) 297 keer bekeken
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Plaats reactie