Zoals ik laatst al in een andere rubriek had opgeschreven (zie hier) is mijn Saf op. Helaas. En het is extra vervelend omdat ie nog steeds hier voor het het huis staat. En daar wil ik graag wat in veranderen dus een laatste oproepje hier voor de liefhebbers. Het is dus een 2.5 RXT met Xenon en elektrisch bedienbare stoelen met geheugen en stoelverwarming (mis ik nu al).
De features:
- RVS uitlaat van voor tot achter
- De laatste knipperlamp units geleverd door Renault
- De laatste gaskabel geleverd door Renault
- Een nieuwe bobinekabel geleverd door Renault (zakje nog aanwezig)
- Een extra bobine
- Nieuwe remklauw linksachter (nieuwe blokken l+r)
- Nieuwe 2ehands xenon ballast
- Paar jaar geleden nieuwe benzinepomp
- Geharde kleppen
- Velgen zijn 8 jaar geleden gestraald en gecoat, zien er nog goed uit, wel al wat blaasjes er op.
- nog wat reserve onderdelen zoalsachterlicht unitsetc.
Graag een PM bij interesse.
Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Heel vroeger: Renault 25 TXE (1991) -> in stalling wachtend op tijd en liefde
Vroeger: Safrane 2.5 RXT 1998 -> helaas terziele
Nu: Renault Laguna III 2.0 16V
http://millhill.nl
Vroeger: Safrane 2.5 RXT 1998 -> helaas terziele
Nu: Renault Laguna III 2.0 16V
http://millhill.nl
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
"Trapje omhoog" want hij staat nog steeds voor de deur en dat doet elke dag een beetje pijn
. Hij moet nu toch echt weg dus morgen ga ik de sloper bellen. Laatste kans!

Heel vroeger: Renault 25 TXE (1991) -> in stalling wachtend op tijd en liefde
Vroeger: Safrane 2.5 RXT 1998 -> helaas terziele
Nu: Renault Laguna III 2.0 16V
http://millhill.nl
Vroeger: Safrane 2.5 RXT 1998 -> helaas terziele
Nu: Renault Laguna III 2.0 16V
http://millhill.nl
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Als ik het zo lees kan men hier best goede onderdelen afhalen zoals de rvs uitlaat, dan ben je voorgoed van dat ge-emmer van "uitlaat vernieuwen" af.
Auto hoeft waarschijnlijk niet teveel te kosten maar ............. je moet hem wel kunnen plaatsen
Auto hoeft waarschijnlijk niet teveel te kosten maar ............. je moet hem wel kunnen plaatsen

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Dat is precies het probleem, ik zou best een donor safrane 2,5 rxt er bij willen hebben, want ik heb precies dezelfde en altijd handig om onderdelen beschikbaar te hebben, maar ook bij ons zou de auto dan voor de deur komen te staan. Is hier ook nog betaald parkeren. Dat wordt em dus niet.. jammer genoeg.
Safrane fase 2 2.5 rxt uit 1999
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009
Safrane fase 2 2.0 rxe uit 1998 (rip)
Mazda MX5 2009
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Zoals bekend is kan je voor een 24v geen achterdemper meer kopen.
Dan zou dat alleen nog maar een imitatie worden.
Ik ken de 2.5 uitlaten niet maar ze zitten wel onder dezelfde carrosserie, dus qua maatvoering, lengte en bochten zou dat hetzelfde moeten zijn.
Wat de pijp diameter betreft zal ie iets dunner zijn.
Bij de 24v is ie 58/60 mm.
De katalysator zal wat anders kunnen zijn.
1- Stel je eens voor als die RVS uitlaat van een 2.5 onder een 24v gebouwd wordt, wat zou dat als
gevolg hebben op de prestatie`s van de motor?
2- Vermoedelijk zou het om de katalysator, midden en achterdemper gaan.
Dus praktisch de hele gas afvoer.
3- De lambda sonde zal vermoedelijk hier op kunnen gaan reageren, met als gevolg....?
Wat denken jullie van dit idee?
Gr Albert
Dan zou dat alleen nog maar een imitatie worden.
Ik ken de 2.5 uitlaten niet maar ze zitten wel onder dezelfde carrosserie, dus qua maatvoering, lengte en bochten zou dat hetzelfde moeten zijn.
Wat de pijp diameter betreft zal ie iets dunner zijn.
Bij de 24v is ie 58/60 mm.
De katalysator zal wat anders kunnen zijn.
1- Stel je eens voor als die RVS uitlaat van een 2.5 onder een 24v gebouwd wordt, wat zou dat als
gevolg hebben op de prestatie`s van de motor?
2- Vermoedelijk zou het om de katalysator, midden en achterdemper gaan.
Dus praktisch de hele gas afvoer.
3- De lambda sonde zal vermoedelijk hier op kunnen gaan reageren, met als gevolg....?
Wat denken jullie van dit idee?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Mogelijk te weinig doorvoer c.q. teveel tegendruk
Dan is de kans dat hij de uitlaatgassen uit de cilinder ook niet goed kwijt kan met als gevolg dat er ook minder verse lucht door de inlaatpoort in de cilinder kan enz enz.
Het zal niet zoveel zijn maar het zal wel invloed hebben op de prestaties

Het zal niet zoveel zijn maar het zal wel invloed hebben op de prestaties

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Het kan idd zijn dat de grasafvoer belemmert wordt
Dit zal vermoedelijk niet direct merkbaar zijn, alleen bij hoge RPM`s zal dat zijn terugslag hebben.
Dus kan het zijn dat het optrekken en de topsnelheid minder wordt.
Ook kan het zijn dat het verbruik hoger gaat worden.
Hoe zal de katalysator en de lambda sonde gaan reageren?.
Het alternatief zou een 12v uitlaat eronder hangen, dus ook daar een vernauwing van de pijpen.
Of naar Dielissen in Deurne gaan en daar een gewone of RVS uitlaat laten maken....
Gr Albert
Dit zal vermoedelijk niet direct merkbaar zijn, alleen bij hoge RPM`s zal dat zijn terugslag hebben.
Dus kan het zijn dat het optrekken en de topsnelheid minder wordt.
Ook kan het zijn dat het verbruik hoger gaat worden.
Hoe zal de katalysator en de lambda sonde gaan reageren?.
Het alternatief zou een 12v uitlaat eronder hangen, dus ook daar een vernauwing van de pijpen.
Of naar Dielissen in Deurne gaan en daar een gewone of RVS uitlaat laten maken....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Re: Safrane 2.5 RXT voor onderdelen?
Ik ben Arno en helemaal ´vers´ op dit forum. Om maar met de deur in huis te vallen. Sinds kort heb ik een Safrane RXT 2.5 bouwjaar 1997. Ik zoek nog een instructieboekje en de L en R deksel die op het portiervak van de voordeuren zitten. Wie kan mij helpen?