Even ervan uitgaande dat het om de "flatcable" van de klimaat controle gaat.
De kabels gaan een beetje lastig eruit en dan wordt er stevig aan de flatcable getrokken.
Als dit al vaker is gebeurt, zullen er 1 of meerdere draadjes los kunnen komen en dus geen contact meer maken.
Ik heb het ook eens gehad en heb het kunnen oplossen door de stekker te openen.
Dan heel voorzichtig de flatcable losmaken ZONDER dat je de pinnetjes eruit trekt.
Dan de flatcable een klein stukje afknippen en hem weet terug plaatsen.
Dit zijn 2 stappen, nl de kabel erop leggen en het 1e deel plaatse n en met een tanggetje erop om alle pennetjes goed contact te laten maken.
Daarna het 2e deel (is een trekontlasting) erop en de zaak wederom "aanknijpen".
Als je het rustig aandoet en er even de tijd ervoor neemt, is het goed te doen.
Trouwens...... in computers wordt dit systeem voor bv HD schijven (vroeger) veel gebruikt.
Maak er voor je begint even een duidelijke foto van en markeer met een bv viltstift pin 1 !!!!
Zo weet je altijd hoe het moet zitten......
Als het echter om de aanvoerstroom van de kachelmotor gaat, dan het volgende:
Door het huidige warme weer zal de kachel motor overuren maken.
Er wordt dan veel stroom gebruikt en zullen de kabels aardig warm kunnen worden.
Het is bij de Safrane bekend dat stekkers met een slecht contact gloeiend heet kunnen worden en ja..... de boel kan onder het dashboard in de fik gaan.
Vanaf de kachel ventilator gezien zijn er 2 stekker verbindingen die problemen kunnen veroorzaken.
1- stekker op de ventilatormotor zelf........ op de sloop een goede eraf halen, er zijn 2 types nl met en zonder airco.
2- de stekker die iets verder op zit, deze kan je door kroonsteentjes vervangen of een upgrade kabeltje kopen (indien nog leverbaar)
Veel succes en plezier.....
Gr Albert