Safrane gaat ECHT de deur uit

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Mirjam

Safrane gaat ECHT de deur uit

Bericht door Mirjam »

Sorry dat ik er even niet was en dat kwam omdat ik het helemaal gehad had/heb met mijn auto.

Het volgende: We hebben nu een schakelaartje aangebracht om de auto te starten als hij warm is, dus s'morgens vroeg start hij gelijk en als ik een paar kilometer heb gereden start hij niet op de normale manier.
Verder hebben we de transmissie olie bijgevuld omdat hij dat aangaf.

Vorige week ging ik even sporten en ja hoor, auto starte niet toen ik klaar was dus de wandeling naar huis maar begonnen :evil:

Ik heb de garage vorige week opgebeld en het hele verhaal verteld van mijn auto, tot het ziekmelden omdat ik niet naar mijn werk kon door de auto aan toe!
Ik ging dus zaterdag naar de garage toe omdat ik een andere auto mocht uitzoeken en kon niks vinden (logisch als je zo lekker in een Safrane zit :roll: )
Wil ik weg rijden....doet ie het niet :evil:
Dus, hup, op de brug, was het kabeltje wat naar de schakelaar leid bijna door de midden.
Er is zelfs een werknemer bij gekomen die bij de Renault werkt.
En er lekt tranmissieolie want de hele onderkant van de auto wat kleddernet van die olie.

Gisteren rijden we op de snelweg......blijft ie in z'n drie rijden, dus hij gooit hem niet in z'n vier. (er schijnt een nieuwe versnellingsbak in te zitten)
Ik heb net de Renaultdealer gebeld of hun wat aan de tranmissieolie kunnen doen en ze wisten nog precies over welke Renault ik het had na een kort bezoekje enkele weken geleden dus kan je nagaan............
KORTOM: hij gaat er echt uit! We gaan er geen geld meer aan uit geven en gaan weer over op de Volvo (S40 of S60)

Hierbij wil ik afscheid van jullie nemen en vind ik het jammer dat ik zo kort lid kon zijn want we hadden echt het doel om een plaatje van deze auto te maken.

Het ga jullie goed en veel rijplezier met jullie heerlijke Renault (want ALS ie rijd, is het een geweldige auto)
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Heel jammer Mirjam :(

Ik rijd inmiddels mijn 4e Safrane, en dat juist omdat ze zo betrouwbaar zijn!!
Jij hebt waarschijnlijk toch een slecht onderhouden Safrane gekocht, want wat jij allemaal meemaakt in zo'n korte tijd is toch echt exemplarisch.
:idea: Waarom geen compromise; een Safrane 2.5 Phase II met de oersterke Volvo motor en bak!

Nou wie weet bedenk je je nog voordat je een Volvo koopt want qua comfort ga je er toch wel op achteruit.

Laat ons toch nog ff weten wat je uiteindelijk gekocht hebt.

Groetjes en succes,
André
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Andjoy schreef:Heel jammer Mirjam :(

Ik rijd inmiddels mijn 4e Safrane, en dat juist omdat ze zo betrouwbaar zijn!!
Jij hebt waarschijnlijk toch een slecht onderhouden Safrane gekocht, want wat jij allemaal meemaakt in zo'n korte tijd is toch echt exemplarisch.
:idea: Waarom geen compromise; een Safrane 2.5 Phase II met de oersterke Volvo motor en bak!

Nou wie weet bedenk je je nog voordat je een Volvo koopt want qua comfort ga je er toch wel op achteruit.

Laat ons toch nog ff weten wat je uiteindelijk gekocht hebt.

Groetjes en succes,
André
Ja ik zal nog even laten weten hoe het afloopt.
Ik vind het ook echt jammer dat ik niet ,meer op dit forum kan want het leek me echt wel erg leuk.
Ik heb wel het voordeel van onze Safrane dat ik steeds technischer wordt en dat de mannen niet eens meer opkijken dat ik ook onder de brug sta om de onderkant te bewonderen (Afbeelding)
cjibclient

Bericht door cjibclient »

Wie kan dat nu weerstaan om zo`n wereldauto van onderen te bekijken ;)

Erg jammer dat je ons gaat verlaten..... Eindelijk een vrouw erbij en dan direct zo`n pech.....

Veel succes met de volgende aankoop. Het zal wel erg moeilijk worden nadat je eens van het safrane-gevoel
hebt mogen genieten.

Ik ben ook aan het kijken nar een opvolger maar er zijn weinig auto`s die kunnen tippen aan de prijs-kwaliteit
verhoudig die een safrane heeft..... En een nieuwe 5-serie kan nog steeds niet tippen aan een saf-stoel.

In elk geval veel succes en meld je nog eens op dit forum.

André
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)
Mathijs

Bericht door Mathijs »

omdat ik een andere auto mocht uitzoeken en kon niks vinden (logisch als je zo lekker in een Safrane zit ) :roll:
Dat herken ik zelf ook heel goed.
Daardoor blijf ik ook aan die auto bezig ondanks dat iedereen me voor gek verklaart.
Als ik zoek naar een andere auto is het er of totaal niet mee te vergelijken, of boven mn budget.

Ik heb nu besloten eens voor een donorauto te gaan kijken en mijn saf eens een heeeel grote beurt te gaan geven.
Een schuur vol reserveonderdelen zal ook niet verkeerd zijn.
actiontoyboy

Re: Safrane gaat ECHT de deur uit

Bericht door actiontoyboy »

KORTOM: hij gaat er echt uit! We gaan er geen geld meer aan uit geven en gaan weer over op de Volvo (S40 of S60)
Erg jammer Mirjam, ik denk ook dat je gewoon ordinaire pech hebt gehad met jouw Safrane.
Maar als je toch een Volvo wil.....de phase II heeft echt een oerdegelijke 100% Volvo motor.....En volgens de ANWB wegenwacht is die motor niet kapot te krijgen.....
En ik heb enig recht van spreken, de mijne doet het na bijna 10 jaar trouwe dienst nog steeds...

Veel succes met hetgeen je aanschaft in de toekomst!!

Gerrit-Jan.
Safrane II 2.5 RXE 1997 LPG....Sinds 10/10/2006 350.000 op de teller.
Kicken om in dezelfde wagen te rijden als de Franse President....
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Hé Mirjam, kom op je staat er voor en je gaat er voor. Ook een Volvo heeft zo zijn kwaliteitsproblemen, m.a.w. kan kapot gaan en veel geld kosten (ik kan het weten, want ik werk in het onderdelendistributiecentrum van Volvo) en is lang niet zo mooi als een Safrane. Vandaar dat ik een Safrane rij en niet in een Volvo
Effe tanden op elkaar, doorbijten en een goede monteur zoeken (look who's talking :lol: )
Succes, ongeacht jouw uiteindelijke keuze.
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Voorstelrondje
Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Renault Safrane RXE V61 automaat .
De nieuwe liefde heeft 123.000 kilometer op de teller en bouwjaar 1993 en een prachtige kleur donkerblauw.

Ik ben een van die vrouwen die daadwerkelijk van de auto houd alsof het een huisdier is.
Vanmorgen reed ik dan de straat uit met mijn mooie Volvo 940.

Maar ja, af en toe veranderen kan geen kwaad.

Ik ben benieuwd of de liefde groeit

Erg leuk dat er een forum is van deze mooie auto's.

Daar zit wat in wat Shamrock schrijft.

Een `93 met 123.000 Km IS verdacht, maar niet onmogelijk.
Het zou logischer zijn als er 223.000Km mee gereden zou zijn. Zelfs dan als de auto goed bijgehouden
is merk je het verschil NIET!!!
De vraag of je met deze auto een "Long story" moet maken ligt van je geduld en geld af.
Of ruil deze voor een jonger model `97 Phase II in, of terug geven voor hetzelfde geld aan de garage en op
die manier je handen vrijmaakt.
Er staan er zat op het internet, en daar staat beslist wel iets voor je bij.
En bij twijfel kan je het altijd voorleggen aan het forum. Snel antwoord heb je uit een ervarings groep.
Zo rond de 3 mille kan jij keurig op de weg komen.
Er is wel een gouden regel; " Duur kopen is GEEN garantie van kwaliteit, goedkoop staat WEL voor risico"

Kom maar a.s. Zondag de 22e naar m`n INI kijken (eventueel rijden), ik weet zeker dat je verkocht bent :D :D :D

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Jullie brengen mij weer aan het twijvelen :? of ik toch weer voor een Safrane zal gaan, maar manlief is niet over te halen ondanks dat ik de enige ben die in de Safrane rijd........

Bedenk wel dat het pijn doet om zo lekker in die auto te zitten en te weten dat hij technisch ECHT niet in orde is.

Er is teveel aan de hand met deze auto.

Dan weer de tranmissieolie, dan weer het injectionsystem.
Het is toch te gek voor woorden dat ik mijn auto moet starten met een zelfgemonteerd schakelaartje?

Soms denk ik:"Wat zou ik graag eens willen voelen hoe een Safrane, die in orde is, rijd ":?
Laatst gewijzigd door Mirjam op 18 okt 2006, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Nou Mirjam, kom a.s zondag naar de meeting zou ik zeggen en je mag gratis een rondje in mijn 2.5 Phase II rijden :wink:
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Ook ik had je dat al aangeboden, `97 3.0 automaat Initiale te proberen.
Dit aanbod blijft van zelfsprekend staan !!!
Dan kan je met manlief altijd nog de overweging maken (moet je hem wel meenemen !!).
Je hebt dan de kans om een 2.0 , 2.5 , 3.0 in ruime scharkering te bekijken en te berijden.
Nu MOET je haast wel komen met ZOVEEL druk :D :D :D :D

Tot Zondag.......... Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gerben

Bericht door Gerben »

een 2.0 heb ik nog niet in de aanbieding gezien, maar bij deze bied ik de mijne ook aan :D
2.0 handgeschakeld
Safrane II 2.0 RXE
Sebastiaan G.

Bericht door Sebastiaan G. »

Ik kan je wel een rondje laten rijden in een 2.0 rte alizé automaat
EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara »

en je mag mee met een rondje in een Baccara (een 5 :P )
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) :lol: :lol: [smilie=happy.gif] Jammer dat ik niet bij de meeting kan zijn, want dan hadden jullie eens in een echte Safrane kunnen glijden.... :wink:[smilie=lol111.gif]
Plaats reactie