Hallo allemaal,
Af en toe begint Miep te zeuren over de markeringslichten. En dan is er Inderdaad een van de twee kenteken lampjes uit. Contactje los of zo. Een tikkie erop en hij doet het weer. Miep ook weer blij.Tot de achterklep weer eens open en dicht is geweest.
Ik zou het graag definitief oplossen.
Hoe krijg ik die lampjes eruit en er weer in? (Foto's zouden het helemaal makkelijk maken)
Kentekenverlichting
Kentekenverlichting
September 2008: Saf 2.5, schuifdak, groen/blauw
Mei 2016: Saf 2.5 automaat, donkerblauw
Mei 2016: Saf 2.5 automaat, donkerblauw
Dat heb ik kort geleden ook gehad. Probleem is dat de weerstand van het lampje verandert is door ouderdom. Vervangen door nieuwe en het probleem is opgelost.
Achterklep openen, aan de achterkant zitten twee afdekplaatjes in de bekleding die je moet verwijderen. Dan het lampje kompleet met fitting er uit trekken, lampje vervangen en terug steken. Is een priegel werkje, maar goed te doen. Daarna afdekplaatje terug zetten.
Een Renault groet
Achterklep openen, aan de achterkant zitten twee afdekplaatjes in de bekleding die je moet verwijderen. Dan het lampje kompleet met fitting er uit trekken, lampje vervangen en terug steken. Is een priegel werkje, maar goed te doen. Daarna afdekplaatje terug zetten.
Een Renault groet
Safrane RXE V6i automatique 12-08-1994 Ph1, Carin 520 nav., PDC, kln.nr 676 472 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
Safrane RXE V6i automatique 31-12-1992 Ph1
R 25 V6i automatique kl.nr. 608, 25-04-1990, 320 dkm is ingeruild voor de Safrane!
Estafette 800 elektr. stuurbekrachtiging+cruise control, kl.nr. 464, 1-02-1979 (1ste eigenaar), 275 dkm.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Ha ha, bij een ph1 in de klep 
Jeroen heeft het over een ph2. : Voorzichtig met een mesje of schroevendraaier de complete lichtunit eruit wrikken. (2 maal)
Jeroen heeft het over een ph2. : Voorzichtig met een mesje of schroevendraaier de complete lichtunit eruit wrikken. (2 maal)
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
De melding van markerings lichten werd bij mij veroorzaakt door de achterlichten die ook in de achterklep zitten......
Kijk even direct na de melding of alle 4 de achterlichten branden.....
Gr Albert
Kijk even direct na de melding of alle 4 de achterlichten branden.....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Hey Jongens
Bij mijn ph1 werken geen van beide plaatverlichting maar dat is door een draadbreuk in de rubberen manchet van de achterklep naar de dakopening
zal iets voor de zomer zijn rubber is zo stijf als wat met die koude zal ondertussen een nood draadje leggen van mijn achterlicht naar mijn nummerplaatverlichting
.
1 Geluk het gebeurde 2 dagen na mijn technische keuring (APK voor jullie) anders was hij afgekeurd
Bij mijn ph1 werken geen van beide plaatverlichting maar dat is door een draadbreuk in de rubberen manchet van de achterklep naar de dakopening
1 Geluk het gebeurde 2 dagen na mijn technische keuring (APK voor jullie) anders was hij afgekeurd
Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen![wub [smilie=wub.gif]](./images/smilies/wub.gif)
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen
He willems
Dat ben ik van plan maar dat is voor de zomer verander ik ineens alle kabels dan zijn mijn zorgen helemaal voorbij
heb zonet de nooddraad gelegd was verdomd koud om aan de auto te werken
denk dat ik oud begin te worden had daar vroeger veel minder last van ach de jeugd is zo snel voorbij
.
Maar ja de lichtjes werken wel weer
O en prettige feesten nog groetjes Luigi
![party [smilie=party.gif]](./images/smilies/party.gif)
Dat ben ik van plan maar dat is voor de zomer verander ik ineens alle kabels dan zijn mijn zorgen helemaal voorbij
heb zonet de nooddraad gelegd was verdomd koud om aan de auto te werken
Maar ja de lichtjes werken wel weer
O en prettige feesten nog groetjes Luigi
![party [smilie=party.gif]](./images/smilies/party.gif)
Safrane 2.0 RT Phase I 1993 Leder Automaat op stal gezet wegens verlaten oldtimerleeftijd
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen![wub [smilie=wub.gif]](./images/smilies/wub.gif)
Mazda 626 coupe 2.0 L 12 kleppen van 1990 voor mijn midlifecrisis.Oldtimer
Peugeot Ion 2012 Full electric tweedehands wegens ideaal voor stad en veel goedkoper rijden nu eerste wagen