Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Renault Safrane's of onderdelen daarvan
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Yep dat is precies de plek waar het fout gaat.
De rest van de uitlaat was nog goed.
De oplossing.......en flexibele pijp ertussen lassen....eenvoudig te doen want het materiaal ervoor en erachter is meestal nog goed genoeg om erop te lassen.....
Bij het monteren had ik al gevraagd om er pasta tussen te smeren....maar dat is niet gebeurt.....GGGRRRR :twisted: :twisted: :twisted:
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
boer
Berichten: 548
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer »

De bekende bocht rot ik heb m n schoonzoon rvs laten maken zeewater bestendig
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Een prachtige oplossing :P :P :P :P
Nu alleen hopen dat er tussen de 2 materialen geen "ruzie" ontstaat.
RVS en ijzer verdragen elkaar niet op schepen....en als er zout water bij komt wordt dit effect versnelt.
In de jachtbouw wordt dit zoveel mogelijk vermeden.

Gr Albert
boer
Berichten: 548
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer »

Ik kom heel weinig op zee met de safrane dus k denk dat t wel zal gaan keurig tig gelast
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Het is de electrolitisch werking tussen 2 verschillende materialen die dit veroorzaakt.
Zout water is er een erg goede catalisator, maar ook gewoon water doet diet, echter is het proces niet zo agressief....

De clip topic over de uitlaat gaat hier eventueel verder.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
boer
Berichten: 548
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer »

Net aan wim gevraagd of hij eraan kan komen maar ook helaas,voor v6 12v ligt er nog een en ander maar Albert zal toch een andere oplossing moeten verzinnen
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Bij de beach meeting werd er gemeld dat mijn uitlaat lekte.
Vandaag is ie op de brug geweest, en........ de uitlaat is vooralsnog dicht!!!!!
De druk is even van de ketel....ppppfff
Wat men gehoord heeft is dat de lucht inlaatslang naar het luchtfilter er niet op zat.
Het klinkt sportief , maar a.u.b. niet bij een limousine :twisted: :twisted: :twisted:
Vandaag dus (met pijn en moeite) de oude slang erop kunnen krijgen, deze dempt het geluid en vanaf nu geen gebrom in het vooronder....... heerlijk !!!

Maar mocht de uitlaat er toch aangaan dan is naar mijn mening de enige optie om er een 12v uitlaat eronder te hangen of er ééntje te laten maken.
Dat is wel een kostbare zaak :evil: :evil: :evil:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
boer
Berichten: 548
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer »

12v uitlaat is geen probleem nog te koop
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3964
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

AlbertP schreef: Maar mocht de uitlaat er toch aangaan dan is naar mijn mening de enige optie om er een 12v uitlaat eronder te hangen of er ééntje te laten maken.
Dat is wel een kostbare zaak :evil: :evil: :evil:

Gr Albert
Als je zo gek bent dat je nog een bakrevisie hebt laten doen, dan kan een uitlaatje laten maken er ook nog wel vanaf. :twisted:
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3964
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

He boer, even over je onderschrift, het is Baccara en niet Bacarra.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
boer
Berichten: 548
Lid geworden op: 11 dec 2006, 22:10
Locatie: Hardinxveld Giessendam

Bericht door boer »

Dank u zal het wijzigen
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

AS1 schreef:
AlbertP schreef: Maar mocht de uitlaat er toch aangaan dan is naar mijn mening de enige optie om er een 12v uitlaat eronder te hangen of er ééntje te laten maken.
Dat is wel een kostbare zaak :evil: :evil: :evil:

Gr Albert
Als je zo gek bent dat je nog een bakrevisie hebt laten doen, dan kan een uitlaatje laten maken er ook nog wel vanaf. :twisted:
Het is wel een dure oplossing, zowel een originele kost alles bij elkaar ruim 600,= en op maat gemaakt wordt dat dat 800,=, een RVS gaat rond de 1.000,= plus kosten.
Een 12v zal rond de 300,= gaan kosten.
Met zo`n uitlaat kan je wel blijven rijden maar met een kapotte bak niet.
Daar zit het verschil in....
:wink: :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3964
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Re: Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Bericht door AS1 (Anne) »

De originele middendemper + achterdemper die ik heb liggen is 55 mm.
De achterdemper van boer zou 58 mm zijn maar is die dan wel origineel? Foto?

Die van mij:
IMG_3049.JPG
IMG_3049.JPG (81.16 KiB) 4033 keer bekeken
IMG_3051.JPG
IMG_3051.JPG (60.31 KiB) 4033 keer bekeken
IMG_3053.JPG
IMG_3053.JPG (85.43 KiB) 4033 keer bekeken
IMG_3054.JPG
IMG_3054.JPG (77.4 KiB) 4033 keer bekeken
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2653
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Re: Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Bericht door Jack de zeeuw »

De originele einddempers van de 12V hadden 2 eindstukken/uitlaatpijpjes of zijn er meerdere versies.
En Albert je hoeft toch geen complete uitlaat te laten maken :?: Je kunt beginnen met het kapotte gedeelte, of is alles versleten :cry:
En mij staat ook iets bij van 58mm als maat :?
Maar die van de 24V is denk ik dikker
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaat voor 3.0 24v L7X 2000

Bericht door AlbertP »

Op de 24v einddemper zijn iid 2 eindpijpjes op de einddemper en de pijp diameter is 58/60mm.
De uitlaat van Boer is 55mm en is van een 12v.
Omdat er geen einddemper meer te koop is voor m`n 24v, overweeg ik die van een 12v eronder te frummelen.
Welk effect dit zal hebben is gissen.
Momenteel is de uitlaat nog dicht door op de plek waar de uitlaat meestal door rot, zit er nu een flexibele pijp tussen gelast.
Daarnaast is de midden demper niet best meer en de katalysator met zijn koppelstukken hangen er slecht bij.

Alles bij elkaar ziet het er niet echt fijn uit...

Gr Albert
Bijlagen
7-4-2019 077.jpg
7-4-2019 077.jpg (2.69 MiB) 4009 keer bekeken
7-4-2019 078.jpg
7-4-2019 078.jpg (1.55 MiB) 4009 keer bekeken
7-4-2019 079.jpg
7-4-2019 079.jpg (2.9 MiB) 4009 keer bekeken
7-4-2019 082.jpg
7-4-2019 082.jpg (2.67 MiB) 4009 keer bekeken
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Plaats reactie