RON-gehalte van benzine

Hoe doe je wat aan een Renault Safrane
Shamrock

Bericht door Shamrock »

:cry: Gisteren telefonisch contact gehad met "mijn"monteur. De versnellingsbak was nog steeds niet terug van het revisiebedrijf. Men wacht op onderdelen :evil:. Ondertussen staat mijn limo al stop vanaf 10 september: bijna 4 weken zonder die Franse luxe. Ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Ga vanavond effe de stand van zaken bespreken met de monteur, want ik vind de gang van zaken niet helemaal naar tevredenheid.
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Had je niet de keuze "ruilbak" of "bak reviseren" ???
Qua prijs en kwaliteit zou het geen veschil mogen maken, alleen heb je geen wacht/reparatie tijds verlies meer.

Ik wilde geen onrust stoken in jullie gelukkige klant/monteurs huwelijk, maar het gevoel van voorgaande schrijver
zit er bij bij ook wel. En je hoeft niet alles met de mantel der liefde te accepteren.
Je bent geen melkkoe, en geduld hoeft ook niet onbegrenst te zijn.

We volgen je op de voet, enne vir doemen fur dich !!!!

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
snowy99

achterdehandje

Bericht door snowy99 »

Je zult er wel niks aan hebben maar als het echt te gek wordt ...

http://cgi.ebay.de/AUTOMATIKGETRIEBE-TI ... dZViewItem
Renault Safrane 2.0 16v 1997
Riel

Bericht door Riel »

Jazeker, Deutsche Gruntlichkeit :)

Mooi voorstel, tripje naar Berlijn (Y). Dat die Duitsers zoiets goed inbouwen, twijfel ik niet aan :)
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) Hé Snowy99. hartelijk bedankt voor de tip da's hartstikke goed bedoeld. In eerste instantie heb ik inderdaad overwogen om zelf te zorgen voor een gereviseerde automaat omdat dat een stuk goedkoper zou zijn. Echter in dit geval heb ik geen garantie op het arbeidsloon ingeval er iets mis gaat met de automaat; bovendien zou ik ingeval van een mankement zelf moeten zorgen voor het transport van de automaat naar, en terug van het revisiebedrijf Vandaag is de automaat terug van het revisiebedrijf en wordt in de loop van de volgende week ingebouwd. Alles is verzorgd door "mijn" garage, hetgeen dus ook inhoudt dat ik garantie heb op het arbeidsloon ingeval van een "calamiteit"; dit heeft de chef-monteur mij verzekerd.
Het geluk :cry: kennende dat ik met auto's heb, leek het me het verstandigste om alles door de garage af te laten handelen.....Het enige waar ik nu nog bang :? voor ben zijn elektrische mankementen na de inbouw van de bak, want het is toch best een grote ingreep. Maar goed we wachten het maar af. Al met al is de Safrane dan 4 weken uit de running geweest. Ik mis het comfort van dit Franse bankstel........................................
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Yep, dat zijn vaak de afwegingen die je moet maken, brengen,halen, garantie en verhouding garage/klant.
Tuurlijk zijn er goedkopere oplossingen, maar ten koste van wat, en welke ongemakken komen er dan nog bij, afgezien van de garantie??
Eerlijkheids halve denk ik, wel dat je voor jouw situatie en alle overwegende, de juiste weg hebt gekozen.
Zou het zelf vermoedelijk niet anders gedaan hebben, ondanks m`n gevoel zoals voorgaand geschreven.
Het enige alternatief zou Nico zijn,en zou daar ook eens informeren.Met 262.000Km erop kan ik morgen misschien ook aan de beurt zijn, ondanks dat er vermoedelijk al eens een andere bak in geplaatst is.

Letste stukske en daa kenste wer zoeve in dien pluus :D :D :D

Hoie Albert
vanaf begin 1-4-2010
snowy99

Bericht door snowy99 »

Heej Shamrock,

Goed om te horen dat je automaat klaar is, ik begrijp je keuze maar omdat het zo verschrikkelijk lang duurde was dit een goed alternatief dacht ik (en waarschijnlijk kun je hem daar ook wel laten inbouwen met garantie)

Maar goed ik ben blij te horen dat hij een deze dagen klaar is en ik hoop dan ook voor je, dat je nog jaren lang zorgeloos mag genieten van je Safrane

Heel veel succes ermee !
Renault Safrane 2.0 16v 1997
AlbertP

Re: achterdehandje

Bericht door AlbertP »

snowy99 schreef:Je zult er wel niks aan hebben maar als het echt te gek wordt ...

Heeft iemand een idee of die tiptronic ook voor de Safrane bedoeld is en hoe/waar de bediening dan zit en werkt??
Voor die prijs lijkt me dat wel een leuk extraatje.
1.400Km a 1;10=150Ltr benzine=nog geen 200,=Eur benzine plus 1 a 2 overnachtingen, dan kom je iets over de 2.000,= Eur.
De vraag is hoeveel ze vragen voor de- en montage.
Ik denk wel dat dat ook interessant is, daar het hun vakgebied is en zij niets anders doen.

Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
safrane ice

Re: achterdehandje

Bericht door safrane ice »

Albert Peters schreef:
snowy99 schreef:Je zult er wel niks aan hebben maar als het echt te gek wordt ...

Heeft iemand een idee of die tiptronic ook voor de Safrane bedoeld is en hoe/waar de bediening dan zit en werkt??
Voor die prijs lijkt me dat wel een leuk extraatje.
1.400Km a 1;10=150Ltr benzine=nog geen 200,=Eur benzine plus 1 a 2 overnachtingen, dan kom je iets over de 2.000,= Eur.
De vraag is hoeveel ze vragen voor de- en montage.
Ik denk wel dat dat ook interessant is, daar het hun vakgebied is en zij niets anders doen.

Gr Albert
Die uitleg over ne tiptronic lijkt mij zéér intersant :D

Als ik dat goed lees is het dat ze ne automaat met 5 versnelling insteken en tiptronic kan verstellen,mmmm
nu is dat 4 versnellingen en vrij lange.

Zou dat gaan voor ne phase 1

Is dat dezelfde automaat of ne andere die ze gebruiken,ja me duits is niet echt schitterend.

Wie hier omtrent meer info over heeft laat iets weten,vele leden zullen dat wel intersant vinden :wink:

GRTZ ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
Gerben

Bericht door Gerben »

Volgens mij liggen de SUO bakken in de phase II dus dan zul je iets teveel pas moeten maken om het te laten werken.
Safrane II 2.0 RXE
Shamrock

Bericht door Shamrock »

[smilie=ar.gif] Vrijdag de 13e!! :twisted: Mijn limo was kant en klaar: gereviseerde bak gemonteerd en jawel hoor, mijn angst werd werkelijkheid. Was ik al blij dat ik hem vandaag zou kunnen afhalen. Had al enkele uurtjes verlof genomen en onderweg belt de monteur mij met de mededeling dat er een elektronische storing blijkt te zijn die niet 1-2-3 opgelost kan worden. De gereviseerde bak ging in NOODLOOP!! [smilie=dammit.gif] De monteur heeft telefonisch diverse "hulpbronnen' aangeboord die hem helaas niet hebben kunnen helpen. Op advies van het revisiebedrijf gaat maandag de gehele auto op transport naar Startrans Quality Transmissions in Renswoude (http://www.quality-transmissions.nl/index.html)
Het zit echt niet mee. Ik kan veel hebben maar zo langzamerhand krijg ik er toch echt genoeg van.
Vooralsnog zal ik het zeker nog een week zonder mijn limo moeten stellen. DOFFE ELLENDE dus. [smilie=dontgetit.gif]
Tegenover mijn garagebedrijf stroomt het Julianakanaal. Ik krijg zo langzamerhand de neiging om de auto daarin te deponeren................Maar er is wel een geruststellende gedachte: met al die reparatie- en onderhoudskosten van mijn wagenpark ben ik zo ongeveer hoofd-aandeelhouder van het garagebedrijf aan het worden :lol:
Laatst gewijzigd door Shamrock op 17 okt 2006, 16:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Als hoofd aandeelhouder ligt het lot van de werknemers dus ook mede in jouw handen... :twisted:

Echt een drama verhaal zeg. Je kunt er inmiddels we vanuit gaan dat in ieder geval niet meer het volle pond in rekening gebracht kan worden lijkt me zo. Enne, anders maar eens een handgeschakelde bak op de kop zien te tikken... :wink:
In ieder geval succes verder.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Shamrock

Bericht door Shamrock »

:( :( :( :(
Laatst gewijzigd door Shamrock op 13 okt 2006, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Nou nee Gunther, het is deze Safrane of geen meer. Ik heb hier nu eenmaal zo enorm veel geld in gepompt :x , mijn "budget" voor auto's is nu al fors overschreden (behalve voor de kleine Safranes natuurlijk :lol: ). Een andere auto zit er echt niet in. Vanaf nu zijn de versnellingsbakperikelen in elk geval garantiekwesties gedurende het komende jaar. Daarna zien we dan wel verder.
Shamrock

Bericht door Shamrock »

De Wet van Murphy is thans van toepassing. Het loopt ook allemaal niet echt goed!!
De wagen zou volgens afspraak [smilie=blah.gif] [smilie=blah.gif] maandag op transport gaan naar Renswoude. Echter dinsdagochtend stond ie nog steeds bij mijn garagebedrijf, maar "hij zou vandaag (dinsdag dus) weggehaald worden" conform afspraak. Zo langzamerhand word ik ontzettend wantrouwend wanneer ik alleen al het woord afspraak hoor, dus besloot ik vanochtend om effe te controleren of de wagen al weg was. [smilie=oops1.gif] NEE hoor, de Safrane stond nog steeds te wachten op transport :twisted: :twisted: . Ik ben toen echt boos geworden.
Heb ik zelf telefonisch contact opgenomen met het revisiebedrijf, dat het transport "geregeld" had om na te vragen wat er aan de hand was. [smilie=dontgetit.gif] De transporteur bleek zijn afspraak niet te zijn nagekomen (dat was me inmiddels al duidelijk) maar de wagen zou beslist vandaag naar Renswoude gebracht worden. Volgens de contactpersoon was het euvel van de automaat gemakkelijk te verhelpen (binnen 2 uurtjes) en zou de wagen vrijdag weer terug kunnen naar het donkere zuiden.

:? Gezien het feit dat ik echt geen vertrouwen heb in het transportbedrijf zal ik hoogstwaarschijnlijk zelf per trein naar Veenendaal en per bus naar Renswoude reizen om mijn limo af te halen. Immers zo'n transportbedrijf zal een vast schema hebben en niet speciaal naar Limburg gaan rijden om mijn wagen terug te brengen. Bovendien is gebleken dat dit bedrijf haar eigen schema niet eens opvolgt, dus wanneer kan ik dan mijn auto terug verwachten :?:
Plaats reactie