De gemiddelde leeftijd van de Safranerijder

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
ReSa

Bericht door ReSa »

En ik.... ben 30! Voordat ik mijn Safrane in stapte, reed ik een Nissan Micra (van mini naar maxi dus), de originele blokkendoos! Maareh... wel de 1.2 versie dan he ;)

Zit op dit moment in Zwitserland na een rit van 900 km en ik moet zeggen dat de Safrane niet teleurstelt. Ach, de 2.0 heeft het wat zwaarder met die heuvels, maar dat mag de pret niet drukken. Wat me wel wat tegenvalt is dat de stoelen iets minder comfortabel worden na een tijdje en door die tandverstelling dan net niet in een voor mij goede houding te verstellen zijn...

Off-topic, maar ik moet het even kwijt: Na wat twijfelen toch een beurt laten doen door Nico in Valkenswaard. Absoluut geen spijt! Goede service, kennis van zaken en een erg aardige vent!
'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Mathijs

Bericht door Mathijs »

Volgens mij ben ik dan met m'n 31 ongeveer gemiddeld?

Zijn er ook safrane phase 1 rijders bij die hem nieuw gekocht hebben?
svroomen

Bericht door svroomen »

Ik ben nu 28 en sinds 2003 in het bezit van mijn Safrane, die nu geschorst is ;-(
Maar mijn garage is bijna helemaal leeg, zodat hij er weer in kan en er wat gesleuteld kan worden...(tsja, zo'n auto neemt veel plaats in beslag)

1e: 21 Monaco '88
2e: 19 Chamade '91
3e: 21 Hatchback '92

Gr Sebastiaan
(meen ik dat maar of zijn er veel Sebastiaan's die Safrane rijden??)
Safrane RT V6i '94 aut. Full Opt, zonder ergonomie pakket...
176000km
AlbertP

Bericht door AlbertP »

[quote="Mathijs"]Volgens mij ben ik dan met m'n 31 ongeveer gemiddeld?

Dan zal ik het gemiddelde een flinke dreun naar boven geven, want ik ben 53 jaar :P :P :P
M`n Initiale is de 2e Safrane, hiervoor heb ik een 2.2 RT Automaat gehad.
Elke keer heb ik nog steeds die grote BIG SMILE op mijn gezicht zodra ik erin stap.
Heel wat auto`s zijn er bij mij doorheen gegaan, maar weinige hebben dit niveau van Safrane bereikt.
Mercedes 200,220,230, mitsubitsi 2,5 Turbo D, LincolnMark 8 V8 4,6, Ford Thunderbird LX,Alfa, VW Golf en Passat,
Capri 2,3. de rest waren vervoermiddelen
Bereden exclusieve auto`s; Lamborgini Espada V12,Mercedes 500 en 560, Porche Targa 3.0

Het enige is bij Safrane de betrouwbaarheid qua electrische installatie.
En da`s heel erg jammer

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
AlbertP

Bericht door AlbertP »

[quote="ReSa"]. Wat me wel wat tegenvalt is dat de stoelen iets minder comfortabel worden na een tijdje en door die tandverstelling dan net niet in een voor mij goede houding te verstellen zijn...
uote]

Indien je geen leren stoelen hebt, is ook voor mij het zit comfort niet lekker in vergekijk met leer.
Het is niet dezelfde stoel maar veel betere pasvorm, afvereing en binnenwerk materiaal.
Het is te overwegen.
Ik zag van de week bij van Tol in Oud-Beijerland een mooie ZWARTE set met Ergo, helaas zal bij wel weer de hoofdprijs vragen. :( :( :(

Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
Lost Viking

Bericht door Lost Viking »

Hello,

Albert, je gereden exclusieve wagens, is dat lang geleden of is dat met recente wagens?
Als ik die allemaal mag opnoemen waar ik tot in 1974 heb meegereden n na '74 zelf eens heb mogen rijden, ben ik effe zoet hoor.
Mijn bouwjaar is '61 en op mijn 13de ben ik zelf beginnen rijden :twisted: .
[/b]
Ses.....Lost Viking

Bericht door Andjoy »

Hey Lost Viking ,

Bouwjaar '61 is heel goed, zelfde als ik :D

André
SjongeS

Bericht door SjongeS »

Ik ben 32 jaar... Ik rij nu ongeveer een maand Safrane. Heb daarvoor 10 jaar in een Fiat Croma gereden (sorry :lol: ), eerst een 2.5td-automaat, en daarna een 2.0 op gas.
Safrane II 2.5 RXT AUT
actiontoyboy

Bericht door actiontoyboy »

38 jaar....en waarschijnlijk komen er nog vele Renault jaren bij....
Rij Renault vanaf 1997. R19-R25-Safrane
Peter J

Bericht door Peter J »

Ik ben 34.

Mijn eerste auto was een R11 GTD, daar is dan (in de VS) een Nissan Sentra Coupe bijgekomen (in Europa is dat een Sunny). Terug thuis is de R11 eruit gegaan en vervangen door een R25 GTD. En nu is er een Safrane bijgekomen.
Safrane RXE color:608 Afbeelding
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik ben 35, heb mijn Safraan al bijna 4 jaar 8)
Afbeelding
Safraanloos
kuipers

gemiddelde leeftijd safrane rijder

Bericht door kuipers »

Ik ben 57jaar en heb mijn eerste safrane daar voor altijd citroen.
groet fred. :D
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Lost Viking schreef:Hello,

Albert, je gereden exclusieve wagens, is dat lang geleden of is dat met recente wagens?
Als ik die allemaal mag opnoemen waar ik tot in 1974 heb meegereden n na '74 zelf eens heb mogen rijden, ben ik effe zoet hoor.
Mijn bouwjaar is '61 en op mijn 13de ben ik zelf beginnen rijden :twisted: .
[/b]

Vanaf `71 heb ik m`n rijbewijs, en de eerste auto was een A-Kadett.
Vele zijn de revue gepasserd, teveel om op te noemen, maar langblijvers waren het niet daar ik ze snel weer verkocht
met een beetje extra. Zo bekostigde ik m`n weekend bier :D :D :D
Van die exclusieve auto`s waren het import auto`s die eerst geheel uit elkaar werden gehaald, in 3 gedeeltes ingevoerd en vervolgens
in elkaar werden gezet.
Als zo`n ding dan klaar was moest er getest worden, uitlijnen,Rijksdienst wegverkeer gaan enz.
Je leert dan wel een auto kennen.
M`n toenmalige schoonfamilie woonde naast de ARAL pomp van "de Jansens" op de Groenstraat in Waubach, en van Wiel en Piet
heb ik heel veel geleerd, juist ook in de exclusieve auto`s
Ik denk dat Shamrock ze wel kent.
Ook tweelingen kwamen af en toe voor.
Ik heb tot ongeveer `80 dit gedaan, vandaar een uitgebreidde kennis van auto`s.
Vandaar het rijden, en niet mee-gereden.

Momenteel is het een stuk rustiger ivm de gezondheid :( :(

Gr Albert
vanaf begin 1-4-2010
Riel

Bericht door Riel »

Mag ik het gemiddelde wat omlaag halen?

Begin net met mijn eerste Safrane. Omdat ik voor school en stage veel km's moet maken (elke dag heen en weer van Sittard naar Eindhoven), heb ik altijd op gas gereden. De eerder gereden auto's (natuurlijk alle renaults ;)) hadden elk wat speciaals, enkele 5 GTturbo's, een 19 16v, een gewone renault 19, maar alle is het voor mij net niet. Ik rij graag een grote auto.

Knoop doorgehakt, paar centen bij elkaar geschraapt (tja, student he) en ik heb voor een appel en een ei een safrane 2.2i op G3 mét airco opgehaald in Tiel. Goedkoop omdat deze een lekke koppakking had en een al zeer respectabele KMstand van 350.000. Maar van binnen en van buiten nog zeker de moeite waard, dus even de reparaties en hopen dat ik eind van de week een heerlijk rijdende safrane erbij heb!

Ohja, zelf ben ik bouwjaar '81!
Lost Viking

Bericht door Lost Viking »

Hello,

Albert, hier een paar van de zelfgereden wagens.
Tijdens mijn periode in duitsland heb ik o.a met een BMW 850i, Ferari 512 TR, Maserati (2types), Mustang Mach I, Donkervoort S8AT...en nog een hoop andere. Dankzij een collega (een mekanieker) die in Arolsen in een Club met "Street Car/Hot Rod" fanaten zat kon ik een paar keer met van die wagens rijden waaronder Chevy Bel-Air (600 PK). Hij verbouwde er twee per jaar op om te verkopen...motoren ombouwen met blowers, assen - motordelen verchromen, carosseriewerk, enz... Bracht hem jaarlijks een flinke mark (nu euro's) op :lol:, exclusief reisje en rest op de spaarboek.
In België: Een TVR Cerbera 4.5 V8, DeLorean, oudere Chrysler 300M, 2 weken terug de laatste nieuwe Chrysler 300C en nog een hoop....
Meestal is het via via dat het lukt om met zo'n wagens te rijden. Dikwijls vraag ik na een praatje op de man af of het mogelijk is om daar eens mee te rijden. Geloof het of niet maar dat lukt soms. Recent heb ik met deze Stingray gereden. Stond thuis voor de deur geparkeerd en ik was de wagen aan het bewonderen, ik hoop om er ooit zelf zo een te hebben. De eigenaar kwam met zijn dochter van het schooljte, we hebben effe staan praten, hij heeft zijn dochter thuis afgezet en is teruggekomen om mij een ritje te laten maken :lol: :P Afbeelding
Ses.....Lost Viking