Welke Renault schaffen wij aan na de Safrane...?

Overige zaken die niet direct te maken hebben met de Renault Safrane
actiontoyboy

Welke Renault schaffen wij aan na de Safrane...?

Bericht door actiontoyboy »

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij zo af of jullie wel eens nagegacht hadden welke wagen er op de oprit komt,
als de Safrane echt niet meer te repareren is.... :roll:
Ik kijk zelf zo af en toe al eens stiekem naar een VelSatis...Ben nogal gecharmeerd van dat interieur....
De komende jaren blijft de Safrane nummero uno, maar daarna..?
Benieuwd hoe jullie hier over denken.

Afbeelding
Afbeelding

Gerrit-Jan.
Lost Viking

Bericht door Lost Viking »

Hello,

Als je ziet welke oude karren er hier rondrijden, heb jij met jou exemplaar uit '97 nog een paar jaar te gaan.
Ik lees hier dat sommigen nog 1.000den €'s aan een Safrane van '93 spenderen.... al 13 jaar oud...
Als ik de mijne uit '00 van de hand doe geef ik wel een seintje :lol:
Indien ze allemaal de 15 halen, zitten sommigen nog safe tot 2015 :P
Recent heb ik nog met een Vel Satis van een collega gereden en eerlijk gezegd: Mocht ik nu het geld hebben, was mijn Safrane vlug de deur uit hoor :lol: :lol:
Ses.....Lost Viking

Bericht door Zettex »

Nou ik denk dat het een Saab 93,95, Volvo s70, of iets dergelijks wordt,want wat Renault nu maakt spreekt me niet aan.
actiontoyboy

Lost Viking schreef:Recent heb ik nog met een Vel Satis van een collega gereden en eerlijk gezegd: Mocht ik nu het geld hebben, was mijn Safrane vlug de deur uit hoor :lol: :lol:
Dat maakt mij nieuwschierig...wat is het dat de Vel Satis wel heeft en de Safrane niet.... :roll:

GJ
Lost Viking

Bericht door Lost Viking »

Hello,

Ten eerste heb ik meer zitruimte, dan zijn er de gebruikte stoffen voor het interieur.
Alles voelt heel anders aan, softer, natuurlijker.
Toen ie op de markt gekomen is heb ik waarschijnlijk als één van de eerste met de Vel Satis gereden.
Mijn pa was toen nog werkzaam als carossier bij één van de grootste hoofdverdelers in België.
Onmiddellijk was ik ervoor gevallen.
Exclusief model, prachtig afgewerkt, schitterend rijcomfort.
Ik had het geluk dat de baas zijn testwagen met de zwaarste motor was :twisted:
Heb me toen es effe héééél goed laten gaan, kicken hoor.
Ses.....Lost Viking
Contacteer:

Bericht door bart »

En komt er dan misschien ook ooit een een velsatis.nl site, voor die paar liefhebbers? Lijkt me leuk.

Net als een Safrane lijkt deze sloep een zorgvuldig bewaard geheim te worden. Alle mannen kwijlend van BMW's en andere über-bolides, en dan die enkele Renault-freak die stiekem langs de meute zweeft. Met af en toe wat rammelend plastic, of opstandige electronica, dat wel...

Ik vind het best bijzonder dat men blijkbaar nog ruimte maakt voor concepten anders dan louter die berekenbare, risico-uitsluitende lease-laarzen.

Is zo'n Vel Satis hierdoor nou typisch Frans, of praat ik nu onzin?
Johan

Bericht door Johan »

Wat wordt het ??,ik weet het nog niet in ieder geval wel een Renault :D
Maar ik hoop nog een flink aantal jaar met mijn Safrane te doen
Als het aan mij lag toch zeker een jaar of 8 a 10
Rij niet sneller dan je beschermengel vliegen kan
Safrane II 2.0 rxe ,Clio Williams , 5 alpine , 1/2 Trafic
Gerben

Bericht door Gerben »

Voor mij een Espace of een nieuwe laguna :D of val ik nu wat uit de toon?
Safrane II 2.0 RXE
hans

Bericht door hans »

ik zit nu nog in mijn renault 25 fase, hierna ga ik over op een safrane en daarna ga ik pas over op wat anders... :P
R 25 tx
actiontoyboy

hans schreef:ik zit nu nog in mijn renault 25 fase, hierna ga ik over op een safrane en daarna ga ik pas over op wat anders... :P
Dan heb je nog een lange en plezierige tijd te gaan... :)

@Gerben; voor mij val je niet uit de toon, iedereen kiest toch de auto die het beste bij hem/haar past.
En ik stel mij zo voor dat een Espace of Laguna veel handiger is als een Vel Satis, als je bijv. een
gezin hebt met enkele kinderen. Onderhoud van de Vel Satis is natuurlijk ook nog eens duurder dan
de andere Renault's.

GJ
Gerben

Bericht door Gerben »

Ik hou vooral van ruimte, zowel voor mezelf als achterin. Een gezin met kinderen heb ik niet, althans voorlopig nog niet, tenzij m'n vriendin iets stilhoud :P Op dit moment studeer ik nog (ben 23) en moet even niet denken aan kroost :P
Omdat ik veel spullen mee moet nemen voor de band waarin ik speel is een grote ruime auto bijna wel een vereiste. De Espace rijdt gewoon verschrikkelijk lekker, is erg practisch in gebruik en ruimte. De nieuw Laguna vind ik gewoon ontzettend mooi zowel van binnen als van buiten.
Safrane II 2.0 RXE
actiontoyboy

Dan is een Espace of Laguna inderdaad een betere optie.
(en mocht je vriendin toch iets achter houden, dan is het ZEKER een betere keus..) :wink:
Safrane II 2.5 RXE 1997 LPG....Sinds 10/10/2006 350.000 op de teller.
Kicken om in dezelfde wagen te rijden als de Franse President....
cjibclient

Bericht door cjibclient »

Het moet denk ik een Espace of een Vel Satis worden... Alleen even kijken wat tegen die tijd financieel haalbaar is op dat moment. Anders moet er in de tussentijd maar eerst nog een safrane of een grote volvo komen.......
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) De opvolger van mijn Safrane?? Da's een moeilijke vraag. De Vel Satis vind ik (van buiten) oerlelijk; een stapje terugdoen wil ik eigenlijk niet, dus blijft er niets anders over dan zo lang mogelijk te rijden met mijn huidige Safrane in de hoop dat de Vel Satis t.z.t. zal worden opgevolgd door wederom een Safranatisch model :lol:
cjibclient

Bericht door cjibclient »

Dat moet ook wel lukken met die safrane van jou. Weinig onderdelen die nu nog kapot kunnen gaan op korte termijn ;)
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)
Plaats reactie