geur van verbrand rubber - brandgevaar?
geur van verbrand rubber - brandgevaar?
Ik reed vorig weekend probleemloos naar Frankrijk vanuit België. Eenmaal aangekomen, diende ik een bergweg te nemen en bij mijn aankomst rook ik verbrand rubber dat zich onder de auto situeert.
Elke keer als ik nu een lange rit bergop doe, hetzelfde probleem. Geen van de remmen staan warm. Bij vlak rijden of bergaf stelt het probleem zich niet. Kan zoiets zelf ontbranden?
Een raadsel. Iemand al eerder meegemaakt?
Elke keer als ik nu een lange rit bergop doe, hetzelfde probleem. Geen van de remmen staan warm. Bij vlak rijden of bergaf stelt het probleem zich niet. Kan zoiets zelf ontbranden?
Een raadsel. Iemand al eerder meegemaakt?
Geen ervaring hiermee
, maar zoals je schrijft is het alleen als je berg op rijdt.
Dan kan de uitlaat erg warm worden. Als ergens bv een hitte schiltje weg is, kab bv de rubbermat in de kofferbak "sudderen".
Bij mijn 2.2Vi was bv de uitlaat bij de achteras kapot en een deel van de uitlaatgassen gingen naar de bodemplaat van de kofferbak.
De mat was behoorlijk "aangebakken".
Er zijn meerdere hitteschiltjes bij de uitlaat, misschien dat je er wat aan hebt.......
Gr Albert
Dan kan de uitlaat erg warm worden. Als ergens bv een hitte schiltje weg is, kab bv de rubbermat in de kofferbak "sudderen".
Bij mijn 2.2Vi was bv de uitlaat bij de achteras kapot en een deel van de uitlaatgassen gingen naar de bodemplaat van de kofferbak.
De mat was behoorlijk "aangebakken".
Er zijn meerdere hitteschiltjes bij de uitlaat, misschien dat je er wat aan hebt.......
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ik steek er m`n hand niet voor in het vuur
Ik had er toen een schroeivlek van circa 40X40Cm
Mocht het daar geen probleem zijn dan bv ff bij het schutboard en de katalysator kijken
Gr Albert
Ik had er toen een schroeivlek van circa 40X40Cm
Mocht het daar geen probleem zijn dan bv ff bij het schutboard en de katalysator kijken
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Het zou mij ook niet lekker zitten, zet hem indien mogelijk zo snel mogelijk op een brug en inspecteer hem goed. Als je het al een paar keer hebt geroken moet je iets kunnen zien.
Weet je zeker dat het verbrand rubber is en geen verbrandde olie
Bij een lekkende klepdeksel kan de olie op het uitlaatspruitstuk komen.
Weet je zeker dat het verbrand rubber is en geen verbrandde olie
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3970
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Ik heb dit ook gehad toen ik destijds met mijn Laguna V6 een zeer steil bergweggetje beklom.
Oorzaak nooit gevonden.
Olielekkage op het uitlaatspruitstuk is wel de eerste gedachte. Het spruitstuk zit bij een klim schuin onder een hoek onder de motor, dus kan er gemakkelijker olie op komen. Controleer dus je kleppendeksel en ook oliedop op lekkage. Lekkage bij je oliedop is een bekend probleem.
Controleer verder of alle slangen goed vastzitten. Mogelijk valt er een bij een klim op de kap van het uitlaatspruitstuk.
Oorzaak nooit gevonden.
Olielekkage op het uitlaatspruitstuk is wel de eerste gedachte. Het spruitstuk zit bij een klim schuin onder een hoek onder de motor, dus kan er gemakkelijker olie op komen. Controleer dus je kleppendeksel en ook oliedop op lekkage. Lekkage bij je oliedop is een bekend probleem.
Controleer verder of alle slangen goed vastzitten. Mogelijk valt er een bij een klim op de kap van het uitlaatspruitstuk.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Hoe staat het met de kachelmotor en de kabels die ernaar toelopen, daar wil het vaker voorkomen dat er kabels door smeulen...
Een cat stinkt naar zwavel als hij niet goed werkt.
Of is het meer een schimmel lucht uit het kachelhuis?
Gr Albert
Een cat stinkt naar zwavel als hij niet goed werkt.
Of is het meer een schimmel lucht uit het kachelhuis?
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen