Memorabele KM stand !!!

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Memorabele KM stand !!!

Bericht door AlbertP »

Vrijdag avond een memorabele KM stand bereikt.

200.000KM


Afbeelding

Afbeelding


Toch weer mooi [smilie=happy.gif] [smilie=happy.gif]

De echte test zal binnenkort komen.... 1.500Km met sneeuw :D :D :D


Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

Mooi, dat reisje is toch geen 1500 km door de sneeuw (Rusland :lol:) hoop ik :?: Je gaat natuurlijk lekker wintersporten :lol: :lol: Daar zie ik je wel voor aan :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
Deen
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 nov 2004, 18:15
Locatie: Kepèl

Bericht door Deen »

Gefeliciteerd! 1.500 km sneeuw is toch geen probleem. Ervaring zat mee...
Safrane 2.2 dT 2000
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3974
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Oei! 12 ltr/100 km ?! :oops: en toerenteller op 4000 toeren. Gib mal Gas ja! :twisted:
En tegelijkertijd ook nog foto's maken! :shock:

[smilie=dragster.gif] [smilie=dragster.gif] [smilie=dragster.gif]
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

AS1 schreef:Oei! 12 ltr/100 km ?! [smilie=dragster.gif]
Is gemiddeld sinds laatste stop, netjes toch ? :wink: Ik kom daar niet aan maar dat ligt ook wel een beetje aan mijn speelse rijstijl denk ik . :D
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Gebruikersavatar
jerryvr
Berichten: 203
Lid geworden op: 08 mei 2010, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door jerryvr »

Mooie stand! Ik heb er nog eentje op mijn telefoon staan van 100K :)

Maare, tijd voor een nieuwe thermostaat?
Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Jack de zeeuw schreef:Mooi, dat reisje is toch geen 1500 km door de sneeuw (Rusland :lol:) hoop ik :?: Je gaat natuurlijk lekker wintersporten :lol: :lol: Daar zie ik je wel voor aan :wink:
De totale reis is 1.500Km :D :D :D daar zullen ook een aantal "sneeuwrij" Km bij zijn....
Om echt al die Km`s in de sneeuw te rijden.....? PPfff :evil: Liever niet :D :D :D
Ik ben daar al vaker geweest en vaak ligt daar wel wat sneeuw, vooral in de dorpen waar weinig verkeer is.
Het is en blijft altijd wel een leuke gebeurtenis :lol: :lol:

De foto is gemaakt door de bijrijder en maakte net die foto waarbij ik de "sportknop" had uitgeschakeld maar het toerental nog niet gezakt was.

De 12L/100km komt door veel koudstarts en lokale rondjes rond de kerk (boodschappen doen :twisted: :twisted: :twisted: )
Tja AS1, de 24v rijdt merkbaar duurder dan de 12v

Ben benieuwd hoe het zal zijn op de lange rit.
Gemakshalve hou ik rekening met 10l/100km.
Ik kan/mag met de winterbanden sowieso niet harder dan 180Km/u :oops: :oops:

De auto was nog niet warm, vandaar die lage temp.
In de winter komt ie trouwens alleen in de stad/file bij het 2e streepje, de rest blijft ie op het 1e streepje

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Hoi Albert, idd een mooie km stand 200k je bent pas op de helft schat ik zo.
Dat van die temperatuur verontrust mij een beetje!.
Heb ik ook gehad met de Avantime. Thermostaat bleek oke maar de rubber ring had losgelaten in het huis waar de thermostaat in zit zodat de werking van de thermostaat teniet werd gedaan door de lekkage langs die losse ring.
Ik vermoed dat dat bij jouw wagen ook het geval is!!
Je zult merken dat bij warme motor de naald tenminste bijna halverwege dient te staan.
Scheelt ook aanzienlijk in het brandstof verbruik.
Ik heb hier onlangs een topic over geschreven voor de v6 24v rijders onder ons.
Doe je voordeel ermee, en dan gaat het ook goedkomen gedurende de 1.500 km door kou en sneeuw.
Goede reis!
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Ik had jouw topic idd gelezen.
En mijn temp zijn idd wisselvallig.
In de zomer staat ie op anderhalf streepje tijdens normaal rijden, en 2 plus in het stads- verkeer.
In de winter blijft ie meestal op de 1e staan en klimt op naar anderhalf in de stad.
Bij stilstand of file gaat ie naar 2 plus.

Zo rij ik al jaren en zie het ff niet echt zitten (gezondheid) om daaraan te gaan sleutelen.
:( :( :( :(

Dan maar een drupje meer benzine.....

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
WillemS
Berichten: 2339
Lid geworden op: 18 jan 2007, 13:51
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Albert, ik begrijp dat je er nu niet aan toekomt.
Het onderdeel heet bij Renault een pakkingring # 9616838180, de prijs die ik in dialogys zie is 6,98 Ex.
Zal wel veel bijgekomen zijn na verloop van jaren(mijn dialogys is uit 2005) want het moet uit een centraal magazijn uit Belgie komen heb ik begrepen.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3974
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Is er al een "dorpels controle meeting" gepland? Misschien kan Jesper je helpen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Ok Willem, zal er eens het volgende jaar naar gaan kijken hoe het zit ...... Thnx !!

AS1, Tijdens de winterbanden wissel heb ik aan de binnenzijde gekeken en geklopt,.... geen "zachte" plekken gevonden. Alles zat keuring in de (met de hand) aangebrachte tectyl :D :D :D :D . Wat er achter de plastic kappen zit zal nog even een verrassing blijven, want daarna kijken is even naar de langebaan verschoven :( :(

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Ad-orgel
Berichten: 389
Lid geworden op: 08 aug 2007, 01:54
Locatie: Klaaswaal

Bericht door Ad-orgel »

AlbertP schreef:Ik had jouw topic idd gelezen.
En mijn temp zijn idd wisselvallig.
In de zomer staat ie op anderhalf streepje tijdens normaal rijden, en 2 plus in het stads- verkeer.
In de winter blijft ie meestal op de 1e staan en klimt op naar anderhalf in de stad.
Bij stilstand of file gaat ie naar 2 plus.
Gr Albert
Je hebt verschillende thermostaten. De een gaat bij een hogere temperatuur open dan de andere. Je hebt geloof ik 87, 90 en 92 graden. Uit Albert z'n verhaal te horen heeft hij er een 87 graden in staan. Logisch dat het koelwater in de zomer iets hoger komt. Ik had naar ik meen in mij V6 24v een 90 graden staan. Met deze thermostaat kwam de temperatuur gemiddeld ongeveer op de helft, maar in de zomer bij warm weer en in de stad voor het mooi zelfs iets te hoog.

Groet,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Bij het 2e streepje ben ik tevreden, maar gaat ie hoger dan 2,5....? :twisted: :twisted: :twisted:
Omdat de transmissie koeler door het koelwater wordt gekoeld, vind ik het toch wel fijner dat dié olie niet té heet wordt.
Ik hou het er maar op dat er een 87gr thermostaat inzit :P :P :P :P
Of misschien beter om er een echte transmissie olie koeler erbij zetten?

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
Jack de zeeuw
Berichten: 2658
Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen

Bericht door Jack de zeeuw »

AlbertP schreef:Of misschien beter om er een echte transmissie olie koeler erbij zetten?
Gr Albert
Hebben we het volgens mij al eerder over gehad in boer zijn topichttp://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... er&start=0 Hij heeft een extra koelvloeistofkoeler op de warmtewisselaar van de bak.
Een oliekoeler is wel effectiever maar zo kan het ook natuurlijk :wink:

Wat de koelvloeistoftemperatuurmeter :roll: betreft : die van mij komt zeker niet boven het 2e streepje (wat het verbruik niet ten goede komt). Die van de blauwe doet dat wel en daar deed ik in de winter ook een warmere thermostaat in waarmee de meter ongeveer half in komt. De groene verbruikt nu nl. ongeveer 13,5 L terwijl de blauwe het met 12,6 doet.
Ik zal er weer eens een warmere inzetten en kijken hoeveel dat scheelt. :wink:
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Plaats reactie