Zetelombouw Safrane Phase II
Zetelombouw Safrane Phase II
Beste,
Voor een Safrane 2.2 dT RTE bj. 1998 (230.000 km) zoek ik een oplossing voor de doorgesleten voorste zetels. Chassis: VF1B54G0E18680525
In de wagen zitten nu de originele manueel verstelbare stoffen zetels, waarvan de chauffeurszetel met lendensteun. Het betreft niet de RXE zetels (die zien er anders uit, meer breder, zoals de leren zetels), maar de normale standaard RTE uitvoering zetels.
De stof is nog goed. Een opvulling zou eventueel nog besteld kunnen worden bij Renault in Frankrijk, kost € 166. Overtrek kost € 186.
Ik vond bij een autosloper 2 hele mooie grijslederen zetels met 40.000 km slechts.
Maar je raadt het al, die zijn elektrisch verstelbaar.
De hamvraag:
1) Hoezeer verschilt het kader van de lederen stoelen van de gewone RTE zetels?
en
2) kan je de bekabeling leggen voor die zetels, of is dat niet realistisch?
Een andere vraag die ik heb is:
kan je manuele RXE zetels gewoon overzetten naar een manuele RTE uitvoering?
of verschillen die kaders van elkaar?
Ik zoek dus een set zetels voor de Safrane, moest iemand er nog hebben.
Input en info altijd welkom.
Bedankt voor uw tijd.
Met vriendelijke groet,
Donat Merlevede
Voor een Safrane 2.2 dT RTE bj. 1998 (230.000 km) zoek ik een oplossing voor de doorgesleten voorste zetels. Chassis: VF1B54G0E18680525
In de wagen zitten nu de originele manueel verstelbare stoffen zetels, waarvan de chauffeurszetel met lendensteun. Het betreft niet de RXE zetels (die zien er anders uit, meer breder, zoals de leren zetels), maar de normale standaard RTE uitvoering zetels.
De stof is nog goed. Een opvulling zou eventueel nog besteld kunnen worden bij Renault in Frankrijk, kost € 166. Overtrek kost € 186.
Ik vond bij een autosloper 2 hele mooie grijslederen zetels met 40.000 km slechts.
Maar je raadt het al, die zijn elektrisch verstelbaar.
De hamvraag:
1) Hoezeer verschilt het kader van de lederen stoelen van de gewone RTE zetels?
en
2) kan je de bekabeling leggen voor die zetels, of is dat niet realistisch?
Een andere vraag die ik heb is:
kan je manuele RXE zetels gewoon overzetten naar een manuele RTE uitvoering?
of verschillen die kaders van elkaar?
Ik zoek dus een set zetels voor de Safrane, moest iemand er nog hebben.
Input en info altijd welkom.
Bedankt voor uw tijd.
Met vriendelijke groet,
Donat Merlevede
Je kunt de electrische stoelen gewoon gebruiken Donat.
Kwestie van een plus en mindraad naar het stekkerblok onder de stoel voeren.
De fase2 stoelen zijn namelijk stand-alone.
Hierover zijn meerdere topics geschreven.
Suc6
Greetz, Arno
Kwestie van een plus en mindraad naar het stekkerblok onder de stoel voeren.
De fase2 stoelen zijn namelijk stand-alone.
Hierover zijn meerdere topics geschreven.
Suc6
Greetz, Arno
Renault Forever
??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Is heel makkelijk zelf te doen als je een beetje technisch bent en een kabeltje kunt trekken vanuit de zekeringkast onder de afdekking van de dorpel door 
De stoelen zitten met 4 boutjes van onder de wagen vastgeschroefd en daarvoor hoeft de wagen niet eens opgekrikt te worden je kunt er zo bij
Greetz, Arno
De stoelen zitten met 4 boutjes van onder de wagen vastgeschroefd en daarvoor hoeft de wagen niet eens opgekrikt te worden je kunt er zo bij
Greetz, Arno
Renault Forever
??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Arno, onder de stoelen zitten bergruimtes (onder zwarte plastic afdekplaten) voor allerlei elektronische zaken. Zit daar geen goede stroomdraad bij die te gebruiken is 
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Bij mijn Ph1 in ieder geval niet Jack, ik denk dat Renault voor iedere uitvoering een geheel eigen kabelboom heeft gemaakt, maar een kabeltje trekken van een vrije plaats in de zekering kast is heel goed te doen hoor 
Greetz, Arno
Greetz, Arno
Renault Forever
??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
- digitalpunk
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
- Locatie: Zoetermeer
Nieuwe geschakelde plus trekken vanaf je accu en schakelen op de sigarettenaansteker.
De geheugenstand van de stoelen wordt aangestuurd dmv de computers onder de bestuurdersstoel, dat schijnt een hoop werk te zijn. De electrische verstelling aan de praat krijgen is in een ander topic besproken.
De geheugenstand van de stoelen wordt aangestuurd dmv de computers onder de bestuurdersstoel, dat schijnt een hoop werk te zijn. De electrische verstelling aan de praat krijgen is in een ander topic besproken.
'98 Safrane (903) 2.5i 20V RXE FROM 227K @ 257K
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
'99 Safrane (472) 3.0i 24V RXT FROM 259K @ 332K - Exit
'98 Safrane (903) 2.0i 16V RTE FROM 136K @ 145K - Exit
In de PhII is de stoel met memory voor de standen geheel "stand-alone".
Je hoeft er alleen maar een gezekerde en geschakelde plus naartoe brengen.
Wil je ook de buitenspiegels met de memory laten werken, dan heb je meer nodig.
Dit alles vind je onder de afdekplaat die je ziet ná demontage van de stoel, of als je hem geheel naar voren stelt en de vloerbekleding los maakt.....
Gr Albert
Je hoeft er alleen maar een gezekerde en geschakelde plus naartoe brengen.
Wil je ook de buitenspiegels met de memory laten werken, dan heb je meer nodig.
Dit alles vind je onder de afdekplaat die je ziet ná demontage van de stoel, of als je hem geheel naar voren stelt en de vloerbekleding los maakt.....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Het is alweer een tijd geleden en weet het niet meer precies...
Als ik het mij nog goed kan herinneren was het een stekker die a-symmetrische contacten had.
Maw de contacten stonden haaks op elkaar.
Dan zou dat de zwarte stekker in het midden moeten zijn...
Nogmaals... even goed controleren
,want ik ben niet zeker van mijn zaak.

Als het idd goed is en er 12V op gezet wordt dan zou de stoel zijn functie`s moeten hebben maar zonder memory.
Gr Albert
Als ik het mij nog goed kan herinneren was het een stekker die a-symmetrische contacten had.
Maw de contacten stonden haaks op elkaar.
Dan zou dat de zwarte stekker in het midden moeten zijn...
Nogmaals... even goed controleren

Als het idd goed is en er 12V op gezet wordt dan zou de stoel zijn functie`s moeten hebben maar zonder memory.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Hier even 2 foto`s van mijn Initiale computers onder de de stoelen....
Rechts:

Links (bestuurdersstoel):


Misschien geeft je deze foto`s meer inzicht over wat er zoal onder de stoelen te vinden is.
Zelf had ik een donorstoel gekregen en thuis op een trafo aangesloten.
Alle stoel bewegingen incl. stoel memory werkte.
De rest diende voor de spiegel aansturing....
Gr Albert
Rechts:

Links (bestuurdersstoel):


Misschien geeft je deze foto`s meer inzicht over wat er zoal onder de stoelen te vinden is.
Zelf had ik een donorstoel gekregen en thuis op een trafo aangesloten.
Alle stoel bewegingen incl. stoel memory werkte.
De rest diende voor de spiegel aansturing....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Beste AlbertP,
Bedankt voor de foto's.
ik onderzoek de mogelijkheid, een idee van mijn vader,
om zitting van de lederen zetels los te maken van het elektrisch verstelbare frame,
en over te zetten op mijn oude manuele frame.
ik zag dat u in het verleden al een foto hebt gepost van hoe u uw ergo stoel hebt gerepareerd, met donor onderdelen.
Hebt u, aanvullend op uw post, nog know-how en/of tips die u kan geven,
hoe ik best tewerk ga in het losmaken van de zitting van het frame,
en het terug monteren op het manueel verstelbare frame?
alvast bedankt,
mvg
Donat
Bedankt voor de foto's.
ik onderzoek de mogelijkheid, een idee van mijn vader,
om zitting van de lederen zetels los te maken van het elektrisch verstelbare frame,
en over te zetten op mijn oude manuele frame.
ik zag dat u in het verleden al een foto hebt gepost van hoe u uw ergo stoel hebt gerepareerd, met donor onderdelen.
Hebt u, aanvullend op uw post, nog know-how en/of tips die u kan geven,
hoe ik best tewerk ga in het losmaken van de zitting van het frame,
en het terug monteren op het manueel verstelbare frame?
alvast bedankt,
mvg
Donat